BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Vil såå gerne ! ;(

Forum for ALLE der ønsker at blive gravid. Her kan du dele dine følelser med andre i samme situation. Spørg til andre brugeres erfaringer og få svar på de mange spørgsmål, der naturligt nok trænger sig på, når man ønsker at blive gravid.

Vil såå gerne ! ;(

Indlægaf Søsser » tors, 01. december 2011 19:13

Hej allesammen.
Jeg er 23år og min kæreste 22 år, jeg har ikke været på p-piller i 2 år.
Vi har virkelig prøvet i et halvt år nu, men ellers har vi jo os haft samlege så er ved at stys det er mærkeligt det ikk sker.
jeg taget min temp hver dag og skriver ned og kæresten har li fået tjekket hans sæd og det virker som det skal, men lægen siger jeg skal tage min temp en m¨åned førdet gider og sende mig til en der har forstnd på det.
Min cyklus er utrolig forskellig fra . 21-38 dage ;(
Vi ønsker os så inderligt et barn! og folk siger jeg skal lade være med at tænke så meget på det, det er sku svært når alle ens veninder enden er gravide eller har børn -øv!
jeg går os til zoneterapi fordi jeg fik afvide det skulle hjælpe, men jeg har ikke været så heldig.
Er der noget i sys jeg kan gøre sys 2 år er længe nu:/
Mvh den der er babyskruk
Søsser

Re: Vil såå gerne ! ;(

Indlægaf ønsker-familie » tors, 01. december 2011 20:35

Hejsa... :-)

Du skriver, I virkelig har prøvet i 6 måneder nu. Og det er faktisk ikke længe... Normalt skal man have prøvet på at blive gravid i mindst 1 år, før lægerne vil sende dig til videre undersøgelse.
Og I er trods alt kun 23 og 22 år, så I er jo unge endnu ;-) Jeg kan godt forstå, hvis det er fuldstændig ligegyldigt, hvis I bare gerne vil være gravide NU :-)

Min mand (37 år) og jeg (28 år) havde ubeskyttet sex i 2½ år, han trak sig bare ud inden han kom (for det meste). Det er naturligvis LANGT fra god beskyttelse, men vi var dog enige om, at HVIS jeg blev gravid, så beholdte vi naturligvis barnet...
Da vi virkelig gik igang med at gøre mig gravid, gik der 9 måneder før jeg stod med en positiv test. Efter jeg havde født vores søn gik der så kun 2½ måned, så var jeg gravid igen. Dog tabte jeg det da jeg var 8 uger henne. Jeg sagde, at jeg gerne lige ville have 2 normale menstruationer, efter jeg tabte i 8. uge. Og da jeg havde haft de 2 normale menstruationer, gik vi igang med at forsøge igen, og en måned eller to efter stod jeg så med en positiv test.
Et vennepar af vores prøvede på at blive gravide i OVER 1½ år før det lykkedes for dem.
Et andet vennepar var gravide allerede efter 2 måneders forsøg.
Så det er VIDT forskelligt, hvor længe hvert par forsøger sig.

Man skal VIRKELIG ramme "plet" for at det lykkedes.
Jeg stoler ikke helt på temperaturen. Jeg synes helt klart ægløsningsteste er de bedste. Men det er jo smag og behag.
Hvad angår zoneterapi så tror jeg ikke på det. I mine øjne er det spild af penge. Men det er jo også smag og behag....

Hvis jeg var dig, så ville jeg forsøge mig frem med ægløsningsteste. De har virket fint på mig. Og jeg købte de billigste af slagsen :-)

Krydser fingre for jer :-)
Positiv test 07/03-2010
Vores dejlige søn blev født mandag den 15/11-2010 kl. 15:37
3180 gram og 52 cm.
-
Positiv test 21/06-2011
Vores dejlige søn nr. 2 blev født torsdag d. 01/03-2012 kl. 17:54
3430 gram og 52 cm.
ønsker-familie

Indlægaf babyskruk » tors, 01. december 2011 21:39

Det er helt normalt at der kan gå op til 1 år og nogle gange længere. Så tag det roligt i har jo kun prøvet i 6 mdr. Det hjælper ikke at stresse over det. Det er ikke godt at stresse kroppen når man gerne vil være gravid. Hvis det efter 1 år i aktivt har prøvet på at få bebs kan i gå til lægen og tage en snak om at blive sendt videre i behandling. Men ro på det skal nok lykkes spørgsmålet er bare hvor længe det kommer til at tage :)

Vi prøvede selv i 4 år de 2 af dem i behandling for barnløshed før det lykkes. Så kender udemærket til frustration over det ikke vil lykkes
Billede
babyskruk

Indlægaf Søsser » tirs, 06. december 2011 23:22

jeg har ikke været på p-piller i over 2 år og og der har vi jo ikke brugt noget og han trak sig ikk ud når han kom fordi vi var enige om hvis jeg var garvid skulle vi have barnet, men derfor mener jeg os det burdte ske jo snart:/ men ja vi er unge, men alle mine veninder har mere eller mindre børn og de fleste er enda yngre end mig.
jeg tog en æggeløsningstest og den viste jeg have æggeløaning der, men dagen efter fik jeg mir lort ;( så stoler sku ikke helt på dem, men vi er i fuld gang med at få hjælp af lægen. Sys bare det er så svært at lade være med at tænke på at blive gravid hvordan skal jeg lade være med det?? alle går rundt med smukke gravide maver :( og tak fordi i skriver til mig herinde betyder meget :)
Søsser

Indlægaf Panna » ons, 07. december 2011 13:21

Hej Søsser

Du ved godt at på en ægløsningstest skal test-stregen være lige så tydelig eller tydeligere end kontrol-stregen for at være positiv, ikk? Det er jo ikke ligesom med en graviditetstest
Start: marts 07
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 pos, GUL
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Ansøgning adoption 16/10-10
Godkendt 29/2-12
Panna

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf ønsker-familie » tors, 08. december 2011 21:44

Jeg tænker også lidt lige som Panna. At du måske ikke er HELT klar over hvordan en ægløsningstest virker...
For test-stregen skal være MINDST lige så tydelig eller MERE tydelig end kontrol-stregen... Hvis den bare har vist 2 streger, så er det ikke ensbetydende med at den siger du har ægløsning.
Når jeg har brugt dem, har de tydeligt vist, hvornår jeg havde ægløsning. Der har ikke været noget at være i tvivl om...
Positiv test 07/03-2010
Vores dejlige søn blev født mandag den 15/11-2010 kl. 15:37
3180 gram og 52 cm.
-
Positiv test 21/06-2011
Vores dejlige søn nr. 2 blev født torsdag d. 01/03-2012 kl. 17:54
3430 gram og 52 cm.
ønsker-familie

Indlægaf Tina Laugesen » fre, 09. december 2011 14:45

Søsser skrev:Hej allesammen.
Jeg er 23år og min kæreste 22 år, jeg har ikke været på p-piller i 2 år.
Vi har virkelig prøvet i et halvt år nu, men ellers har vi jo os haft samlege så er ved at stys det er mærkeligt det ikk sker.
jeg taget min temp hver dag og skriver ned og kæresten har li fået tjekket hans sæd og det virker som det skal, men lægen siger jeg skal tage min temp en m¨åned førdet gider og sende mig til en der har forstnd på det.
Min cyklus er utrolig forskellig fra . 21-38 dage ;(
Vi ønsker os så inderligt et barn! og folk siger jeg skal lade være med at tænke så meget på det, det er sku svært når alle ens veninder enden er gravide eller har børn -øv!
jeg går os til zoneterapi fordi jeg fik afvide det skulle hjælpe, men jeg har ikke været så heldig.
Er der noget i sys jeg kan gøre sys 2 år er længe nu:/
Mvh den der er babyskruk

Hej!
Kan sagtens forstå din frustration! Aldersmæssigt har i rigige gode chancer for at blive gravide. Når det er sagt, er der en masse forhold der påvirker fertiliteten blandt andet rygning, inaktivitet og kost. Det kan være en god ide at få efterset jeres vaner og se om i kan øge jeres chancer den vej.
Held og lykke
Tina Laugesen
Tina Laugesen

Indlægaf Søsser » søn, 11. december 2011 18:03

mange tak skal i have, jeg ryyger lidt, men ikk hver dag bare engang imellem skal bare have det helt ud af verden, og så er jeg ik altid den bedste til at få aftensmad da jeg er selv hver aften, men skal gøre et forsøg så vil jeg prøve en ny æggeløsing tusind tak for hjælpen allesammen :)
Søsser

Tilbage til Vil gerne være gravid