BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Skal i ikke snart have barn nr. 2...???

Forum for ALLE der ønsker at blive gravid. Her kan du dele dine følelser med andre i samme situation. Spørg til andre brugeres erfaringer og få svar på de mange spørgsmål, der naturligt nok trænger sig på, når man ønsker at blive gravid.

Skal i ikke snart have barn nr. 2...???

Indlægaf Frøken J » tirs, 21. juni 2011 20:44

Hej Piger..

Kender i ikke det at familie, venner og kollegaer gang på gang spørge om man ikke snart skal have et barn mere, det er da også ved at være på tide at i får en mere, jeres søn skal da ikke være enebarn osv osv...
Jeg er bare ved at blive idiot af deres kommentar :evil:
De kan f.... da bare blande sig udenom, vi skal nok fortælle når der er en ny på vej.
Og det gør det ikke bedre at man virkelig gerne selv vil være gravid igen.
Skulle bare lige have lettet hjertet, tak for i lyttede ;-)

Kærlig Hilsen
Frøken J <3
Billede

Billede
Frøken J

Geografisk sted: Midt og vestjylland

Re: Skal i ikke snart have barn nr. 2...???

Indlægaf Titti » fre, 24. juni 2011 12:01

JO JO JO JO.... jeg står overfor den store familiefest om en uge og er allerede nu ved at blive depri af det. Overvejer kraftigt at melde ud til folk/familien hvilken situation vi står i, for kan bare ikke klare spørgsmålet/kommentaren " ej, kusine Dorthe er gravid igen, hvad med Jer.. det er synd hvis hun skal være enebarn" Ja, gud fanden er det synd, jeg græder mig i søvn ofte pga det..... Det er hvad man har lyst til at sige, men gør det ikke... vel ;-) Men nu tror jeg faktisk jeg melder ud.
Min datter er 4 år, så du har lidt håb endnu inden det bliver rigtig slemt ;-)
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Xenias mor » fre, 24. juni 2011 13:06

Nu er jeg endelig bleven gravid men jeg kender det godt det der. Vores datter blir snart 3 og vi har sgu hørt det SÅÅÅÅÅ OFTE,,,skal i ik snart ha en lille ny ? Det er da også synd at Xenia skal være enebarn. Gud hvor har jeg bare nogle gange haft lyst til at råbe et beskidt svar ind i hovedet på folk men har dog aldrig gjort det. Pøj pøj til jer begge to
Xenias mor

Geografisk sted: Skjern

Indlægaf zoo » fre, 24. juni 2011 15:51

Kender det SÅ godt.....vi har kendt hinanden i 10 år og har 3 sammenbragte børn på 12,12 og 16.....og gud hvor har vi hørt det mange gange om vi ikke skal ha en fælles......Nu efter 10 år og folk ikke spørger mere prøver vi da;-)
zoo

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf babyskruk » lør, 25. juni 2011 19:47

nu er det jo ikke helt det samme. Da vi stadig venter på nr 1 men synes det er frustrerende når venner (som ikke ved vi er i behandling) fabler om vi ikke snart skal have børn.
Billede
babyskruk

Indlægaf HollyG » søn, 26. juni 2011 12:06

Hej,
Kender den SÅ godt. Vores søn er 4 år og vi ville længe have en nr 2, men vi ville godt vente til jeg havde fast job, pga økonomien. Jeg er så glad for at vi endelig kan komme i gang med at prøve og håber, at det lykkedes hurtigt, så vi endelig kan lukke munden på familie og venner!
HollyG

Indlægaf zoo » søn, 26. juni 2011 12:22

Dette er også vores nr 1 sammen. Det har også være t en tid undervejs for os, da min mand var steriliseret og blev opereret så vi kunne prøve sammen. Så det har nu heller ikke været helt enkelt her:-) Uanset er hvert barn en kæmpe oplevelse når man prøver at få et...om man så har 3 eller ingen. Selvfølglig kan vi sige :ok vi har dog 3 skønne børn, jeg har prøvet at være gravid.....så lykkedes det ikke for os, er det også ok.....Men vi ønsker rigtig meget et fælles barn. Nu er der nemlig også ro på alt omkring os. Vores 3 sammenbragte børn er faldet godt til med hinanden og er som søskende nu, vi er blevet gift og økonomi og job er som det skal være......ja vi har kendt hinaden i 10 år, men har brugt meget krudt på det der hedder dele børn og "gammel" familieforhold og få det hele til at gå op i en højere enhed......Nu er det vores store ønske vi vil bruge lidt krudt på. Så vi har også ventet længe.
zoo

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf monethartberg » tirs, 12. juli 2011 14:55

Vi har sku lige fået nummer en og kan godt tænke mig der kommer lignende kommentarer til os også med tiden:S Men det har da over hovedet ingen andre noget med! Man skal selv være klar og have lyst, ellers er det næsten bedre at for barnet at være enebarn synes nu jeg. Vi har lige vært på storhandel af nytt utstyr på Babywalz og brugt alt for mange penge - fordelen ved at få en nummer to er jo at man kan se det som en investering at købe ordentligt udstyr som cykelstole og bilsete.

Held og lykke videre med kommentarerne;)
monethartberg

Indlægaf Helle » ons, 13. juli 2011 08:36

Ja tak! Hvor er det PISSE træls, at skulle lytte til alle spørgsmålene om, hvornår man skal igang med at få børn!!

Begge mine brødre har 2 børn, alle mine fætre og kusiner har børn (undtagen 1, som først har fået kæreste på nu! Men hun skal da også nok nå at overhale os!) Alle vores venner har børn endda 2 eller 3 allesammen!! Så til alle sociale begivenheder bliver vi altid spurgt!! Synes egentlig at det er hårdt nok, at være til fester med alle de børn rendende omkring, hvor man jo i hvert fald minder sig selv om, at man ikke selv har nogen børn! -og så kommer spørgsmålet -"Jamen I skal da også snart til at komme igang skal I ikke?", "I bliver jo ikke yngre", "Nu har din lillebror jo allerede 2", "I ender jo med at blive "gamle" forældre", "Ja, vi er glade for, at vi fik vores så tidligt, så vi kan være unge med vores børn" osv osv OSV OSV!!! Selvom folk selvfølgelig ikke spørger for at gør os ondt, så gør det sgu ondt! Vi er så tit gået fra familiefester og har været i skrækkeligt humør!

Ville bare gerne kunne løfte min niece op og nyde at være faster -uden én eneste kommentar om hvor god jeg er til børn og om hvornår jeg selv skal komme igang! Vi har sådan set været igang de sidste 5 år!! Men nej, det siger man jo ikke til folk....

Jeg glæder mig til, at vi får godkendelsen til adoptionen, så har vi da for første gang et svar, når vi bliver spurgt om hvornår vi skal igang!!
Billede
GODKENDTE D.11/11 2011
Brugeravatar
Helle

Geografisk sted: Holstebro

Indlægaf babyskruk » ons, 13. juli 2011 13:05

håber aldrig jeg får de spørgsmål når vi har fået nr 1 da vi ikke skal have flere børn end 1 med mindre vi får tvillinger eller jeg ved et mirakel bliver gravid naturligt. Magter ikke at skulle dette igennem flere gange end højest nødvendigt. Det vigtigste for os er at få vores ønskebarn og så orker jeg ikke at kæmpe mere efter det.
Billede
babyskruk

Tilbage til Vil gerne være gravid