BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Positiv test 4 uger efter udskrabning

Forum for ALLE der ønsker at blive gravid. Her kan du dele dine følelser med andre i samme situation. Spørg til andre brugeres erfaringer og få svar på de mange spørgsmål, der naturligt nok trænger sig på, når man ønsker at blive gravid.

Positiv test 4 uger efter udskrabning

Indlægaf kamilla87 » lør, 10. september 2011 19:25

Hej
Har læst så mange skrækhistorier her på nettet. Så derfor henvender jeg mig til jer.
Fik en udskrabning den. 12. august(dødt foster) :cry: . Blødte ikke lige bagefter, men fik en kraftig blødning fra den. 15. august og ca 8 dag frem. Den 27. august tog jeg en g-test og den var positiv, viste det var på grund af hcg fra aborten :-( Da vi ikke havde haft sex efter. Har efterfølgende haft sex den 28 august og den 1 september.. Tog en g-test den 3 og den var positiv :-/ Tog en Æl-test den 4 september og den var så positiv og havde sex der om aften. Har haft smerte i underlivet og om i lænden og svingende kvalme. Så tog en g-test idag og den var svag positiv. Har de sidste 5 dage haft brunligt udflåd..

Her er mit spørgsmål er jeg gravid eller er det stadig det hcg fra aborten der ikke er ude af kroppen endnu???
kamilla87

Re: Positiv test 4 uger efter udskrabning

Indlægaf pivpiv » lør, 10. september 2011 21:02

Det gør mig ondt du måtte igennem en udskrabning.
Det er svært at sige om du er gravid eller om det er efter udskrabningen. Jeg ville mene at den da burde være gået i nul efter udskrabningen nu - men jeg vil heller ikke give dig falsk håb.
Var jeg dig så ville jeg lige ringe/skrive til lægen og spørge, samt evt få lavet en blodprøve for at se om tallet er som det skal være.
Pøj pøj
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf kamilla87 » lør, 10. september 2011 22:31

Vente tiden er bare lang:-(
Men jeg er nok ikke den eneste der synes de´t:-/

Jeg tænker også hele tiden på om hvis jeg ikke er gravid om de så ikke har fået det hele ud?? :-(
kamilla87

Indlægaf zoo » søn, 11. september 2011 10:21

Hej...ked af at høre din historie. Jeg ville også kontakte min læge og for en snak om alle de tanker man har efter sådan en oplevelse. Og lægen vil kunne give dig de rigtige svar .

knus Zoo
zoo

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf ønsker-familie » søn, 11. september 2011 11:06

Ked af det på dig og din mands vegne :-(
Det er aldrig nemt at miste...
Jeg har mistet 2 gange, hvor fosteret også var dødt. Den ene gang fik jeg udskrabning...
Nogle kvinder kan godt teste positiv i op til 8-10 uger efter en abort, da det er forskelligt fra kvinde til kvinde hvor hurtigt HCG hormonet er ude af kroppen...
Jeg havde også en positiv test i flere uger efter. Og hvis jeg har regnet rigtigt, er det lidt over 4 uger siden, du fik udskrabningen.
Jeg er selvfølgelig ikke ekspert eller noget, men jeg vil tro, at grunden til, du tester positiv, er fordi, det ikke er længere tid siden, du har fået udskrabningen.
Min mand og jeg ventede med at forsøge igen, indtil jeg havde haft en normal menstruation, efter jeg havde mistet. Og efter den normale menstruation, stod jeg med en bragende negativ g-test. Så vi gik straks igang igen...
Måske det også ville være en god idé for jer at vente, indtil du har haft en normal menstruation igen? Bare så du i det mindste ikke har mere HCG, fra din tidligere graviditet, og derfor ikke kommer i tvivl, når du ser en positiv test igen?
Håber, du snart bliver gravid igen, og spiren hænger i næste gang...
Krydser fingre for dig...
Positiv test 07/03-2010
Vores dejlige søn blev født mandag den 15/11-2010 kl. 15:37
3180 gram og 52 cm.
-
Positiv test 21/06-2011
Vores dejlige søn nr. 2 blev født torsdag d. 01/03-2012 kl. 17:54
3430 gram og 52 cm.
ønsker-familie

Indlægaf Ellen2012 » fre, 16. september 2011 11:02

Hej Kamilla
Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, men vil meget gerne høre hvordan det går fremadrettet og hvad der sker.
Det er nemlig helt vildt, så meget dit forløb lyder som mit (du er bare 1 uge foran) og jeg er også meget forvirret nu. Håber helt vildt at jeg er gravid igen, men tror ikke rigtig på det.
Jeg fik en udskrabning den. 18. august pga. fosteret var syg. Jeg blødte en del bagefter og lidt over 14 dage frem. Jeg fik lidt stikkende fornemmelser i højre siden ca. den 7. sept. og ville derfor teste for ægløsning. Ved en fejl kom jeg til at bruge en graviditetstest og den var klart negativ. Herefter tog jeg en ægløsningstest og den var svagt positiv. Den 9. var ægløsningstesten klart positiv, men vi prøvede selvfølgelig fra 7.- og frem. Nu har jeg murren i maven, øm i lænden og kvalme når jeg børster kindtænder (det havde jeg også under 1. graviditet). Tænkte jeg ville tage en test for at se om det var begyndende mens., der murrede i maven eller om det var befrugtet æg. Testen var positiv, men lidt svag. Man sagtens se stregen, men den var ikke lige så tydelig som kontrol stregen. Fra igår har jeg haft svagt brunligt udflåd, så er meget spændt på hvad der.
Hvordan er det gået med dig?
Mange tanker til dig herfra
Ellen2012

Indlægaf kamilla87 » søn, 25. september 2011 02:03

Hey igen:-)

Har lige været på ferie i en uges tid og det har været skønt, at kommet lidt væk fra det hele:-)

Havde så også håbede på at jeg ville teste negativ, da jeg teste her i morgens:-/ Men nej, der var en svær positiv streg:-/ Så alt hcg er desværre ikke ude endnu:-( Det er bare rigtig øv:-(

Det er nu 6 uger siden udskrabningen, så havde håbede på en negativ test, så vi ligesom kunne starte forfra:-( Det er en svær tid og man orker bare ikke at tænke over om man er gravid hele tiden.. Man bliver jo små tosset i hovedet..

Hvergang jeg ser en der er lidt gravid, tænker jeg ´´årh, det kunne ha været mig´´..

Venter på bedre tider. Ved godt der er nogen der har det værre end mig, men det er bare stadig hårdt..
kamilla87

Indlægaf zoo » søn, 25. september 2011 09:11

Det kan jeg godt forstå. Det er rigtig træls. Håber I snart bare kan komme igang igen.

Hmm og ja der er sikkert nogen der har det værre end dig, men man har også uanset hvilken situation man selv står i, lov til synes at man også har det svært. For det her er en svær situation for dig/jer og sådan er det.

Knus zoo
zoo

Geografisk sted: Sønderjylland

Tilbage til Vil gerne være gravid