BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

PCO - nogle der vil dele erfarringer ??

Forum for ALLE der ønsker at blive gravid. Her kan du dele dine følelser med andre i samme situation. Spørg til andre brugeres erfaringer og få svar på de mange spørgsmål, der naturligt nok trænger sig på, når man ønsker at blive gravid.

PCO - nogle der vil dele erfarringer ??

Indlægaf newly » man, 04. april 2011 19:07

Hej med jer :)
Hvad er jeres erfarringer med PCO ?
Jeg har fået det konstateret i dag ..
Lige nu skal jeg bare have p piller for at få mens igen ..
Desværre blev jeg meget ringe informeret :/

Mhv :)
newly

Re: PCO - nogle der vil dele erfarringer ??

Indlægaf Helle » man, 04. april 2011 20:13

Jeg fik konstateret PCO for 10 år siden!

Jeg har aldrig tænkt over, at jeg har det -ja, bortset fra, at jeg skal passe meget på min vægt!
Men da vi ville igang med familieforøgelse, betød PCOen, at jeg ligesom dig, skulle begynde med p-piller for at få gang i en cyklus og at jeg efterfølgende skulle stimuleres af hormoner for at få "æggeproduktionen" igang!

Jeg synes du skulle smutte ind forbi denne hjemmeside; http://www.pcoinfo.dk/ Der står en masse om PCO!

Du skriver bare, hvis du vil vide andet om behandlingen og PCOen :-)

Knus herfra...
Billede
GODKENDTE D.11/11 2011
Brugeravatar
Helle

Geografisk sted: Holstebro

Indlægaf camilla29 » tirs, 26. juli 2011 12:30

Jeg fik konstateret PCO tilbage i februar mdr. fordi min mand og jeg ikke kunne blive gravid da jeg aldrig fik min menstruation.
Det var rigtig ulykeligt at få det stempel at vores familie forøgelse ikke skulle blive så nemt som vi håbede.
Jeg besluttede mig dog for at jeg i hvertfald ville gøre alt hvad der stod i min magt for at ændre på mine forhold, så jeg droppede al sukker, ris, pasta og brød. ,mine tal forbedrede sig til normalisering efter meget få måneder. og min menstruation har været regelmæssig lige siden. Vil dog sige det er svært at holde sig fra alle de ting, men hvis man ikke kan gøre det for at få et barn, så kan man nok aldrig.
Jeg synder dog i ny og næ ;)
Ved siden af min kost har jeg fået pillerne METFORMIN.
Vi har forsøgt siden jeg fik min første rigtige menstruation i marts, dog stadig uden held. Vi venter lige p.t på vores første tid på fertilitetsklinik.
Men det er ikke så slemt at leve med PCO, hvis bare man gør en indsats selv :)
Held og lykke
camilla29

Indlægaf Stinna30 » ons, 27. juli 2011 23:37

Du kan læse min historie (meget kort fortalt) i denne tråd: post51743.html?hilit=pco#p51743
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf line_h » tirs, 08. november 2011 17:32

hej jeg fik konstateret PCO for 5 år siden i forbindelse med at jeg stoppede med p-piller, hvorefter jeg skulle have p-piller igen for at få menstruation, da det kom op at køre kontaktede jeg en zoneterapeut som lavede en kur til mig og gav mig et par behandlinger
kuren bestod af:
omega 3-6-9
hypofysis comp fra allergica
calsium- magnesium med d-vitamin
baby-me-now
(+ nogle ampuller)

kuren gjorde at da jeg efter noget til stoppede med pillerne igen, kunne min krop fungere af sig selv - det har den gjort i 5 år nu. hver eneste gang jeg oplever tegn på problemer tager jeg kuren et par måneder.
jeg har løbende gået til tjek hos en gynækolog - og sidst jeg var det konstaterede han vha scanning og blodprøve at min pco er væk i øjeblikket :lol:
i øjeblikket forsøger jeg at blive gravid, og tager derfor kuren igen, der har dog ikke kommet noget resultat endnu (efter 3 måneder) desværre :cry:
håber det også kan hjælpe til at få din pco til at gå væk!!
line_h

Indlægaf Thomsen » tirs, 15. november 2011 21:33

Man kan også altid få en henvisning til Svend inde hos Copenhagen fetility center og få en PCO samtale hvor han ser på dig og forklare og det er helt gratis hvis din læge sender ham en henvisning det var jeg selv i sin tid :-)
Billede
Thomsen

Tilbage til Vil gerne være gravid