BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Kost

Forum for ALLE der ønsker at blive gravid. Her kan du dele dine følelser med andre i samme situation. Spørg til andre brugeres erfaringer og få svar på de mange spørgsmål, der naturligt nok trænger sig på, når man ønsker at blive gravid.

Kost

Indlægaf zoo » tirs, 16. august 2011 11:17

Sidder lige og læser om den der "Spis dig gravid" bog.....jeg spiser egentlig ganske fornuftigt....meeen har selvfølgelig nogle laster. Kan rigtig godt li´ en kop kaffe. Da vi besluttede at gå igang med projekt baby, begyndte jeg at drikke kaffe med mælk og lidt sukker.......fik måske 3 kopper om dagen. Nu er jeg nede på en kop om morgnen og nogle gange ingen og det samme om aftenen. Er det for meget kaffe? Kna også rigtig godt lide en sodavand.....og elsker slik og chokolade ;-) men prøver at begrænse mig nu ;-)

Hvilke grøntsager er gode? Frugter? Det spiser jeg meget af, da jeg ikke er den store kødspiser.....sørger dog for at min krop får de mængder der er nødvendigt....nogle gnage bare i andre former end lige kød. Men er der nogel frugter og grønt der binder mere end andre?

Kunne godt købe bogen, men så meget har jeg ikke behov for at ændre kostvaner, vil bare gerne lige høre et par råd.

Er ikke overvægtig eller noget heller. hverken ryger eller drikker......får måske et glas rådvin til jul og nytår, men det skader nok ikke ;-)

Hilsen Zoo
zoo

Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Kost

Indlægaf Snebold » tirs, 16. august 2011 12:52

Hold da op hvor kan man analysere alting :lol:
Det lyder da som om du spiser helt som man skal. Du har ikke PCO vel? Så skal man vel bare spise "normalt", hvad det så ende er? Har selv været hvor du er nu. Overvejet hver eneste bid og håbet jeg kunne finde den gyldne nøgle til hvad der kunne gøre mig gravid. Og sådan skal det nok være, vi forsøger alt, sådan lidt on and off...
Jeg tror altså du spiser præcis som du skal, men finder du nu den gyldne nøgle, så sig lige til.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf zoo » tirs, 16. august 2011 13:19

Næh fejler ikke noget.......så vidt jeg ved ;-)

Jo tror også selv jeg spiser som jeg skal, ville bare høre om der var nogle tips ;-) Dyrker også motion hver dag.....tror heller ikke selv jeg kan gøre meget andet end det jeg gør......
zoo

Indlægaf babyskruk » tirs, 16. august 2011 21:24

i papirerne fra fertilitetsklinikken stod der at man skal op på mere end 5 kopper kaffe om dagen før dte har betydning :)

personligt holder jeg mig fra kaffe og alkohol 100 % uden behandlingen.

sund og varieret kost er jo godt for alle uanset hvad :)
Billede
babyskruk

Indlægaf zoo » ons, 17. august 2011 08:15

Nåh så kan jeg godt nyde mine 2 kopper kaffe om dagen ;-)

Alkohol drikker jeg som sagt aldrig uanset om jeg prøver at blive gravid eller ej :-)
zoo

Indlægaf babyskruk » ons, 17. august 2011 18:04

zoo skrev:Nåh så kan jeg godt nyde mine 2 kopper kaffe om dagen ;-)

Alkohol drikker jeg som sagt aldrig uanset om jeg prøver at blive gravid eller ej :-)

så passer det jo helt fint :) og dejligt du kan nyde din kaffe med god samvittighed :)
Billede
babyskruk

Tilbage til Vil gerne være gravid