BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Brug for jeres hjælp

Forum for ALLE der ønsker at blive gravid. Her kan du dele dine følelser med andre i samme situation. Spørg til andre brugeres erfaringer og få svar på de mange spørgsmål, der naturligt nok trænger sig på, når man ønsker at blive gravid.

Brug for jeres hjælp

Indlægaf JCT » søn, 25. september 2011 21:51

Hej tøser.
Jeg er ny herinde så det kan være det bliver lidt langt..

Jeg stoppede med mine p-piller d. 1/9-11, som jeg startede på i marts 11, det er dog ikke første gang jeg stopper med p-piller!

Når, men min menstruation kom som den skulle og var helt normal d. 5/9-11 og sluttede d. 9/9-11, jeg købte ÆL teste herinde og testede positiv 3 gange d. 20/9-11, det er da helt fantastisk når man har været på p-piller når man hører så meget om andres cyklusser.
Vi har prøvet PB siden min menstruation stoppede og har gjort det hver dag siden og 5 gange på ÆL dag og så self. dagene op til og efter. Og vi er stadig igang :o))
Men jeg har siden haft rigtig meget prikken i underlivet - og haft stikken i brysterne, men mest i højre. Jeg har før haft meget hovedpine som kommer og går + kvalme som jeg faktisk har lidt af nu :( ååh.. Er så oppustet at jeg har en lille bule fra min lyske til min navle, iih :(... Hvis det skulle være efter beregneren så skulle jeg være 3+0 idag, når, men ville bare hører om der er nogle som har prøvet det samme???? og så har testet positiv???

Jeg håber inderligt at den er her denne gang men jeg skal først teste d. 5/10-11, er det for tidligt at få symptomer nu????

Tak..
Håber på svar...
Hilsen den meeeget forvirrede :/
JCT

Re: Brug for jeres hjælp

Indlægaf Stinna30 » søn, 25. september 2011 21:56

Jeg mærkede ømhed ude i siden af brysterne en uge efter ÆL, så håber den er der for dig, MEN at gå i gang med projekt baby kan betyde, at du mærker alt muligt og umuligt ;-)
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf JCT » søn, 25. september 2011 22:00

Vidste det så for dig at være gravid hvis du havde det en uge efter ÆL??

Ja jeg ved det godt hihi, man kan sku ikke lade være med at tænke på det....
Min forlovede og jeg havde sex uden kondom og vi prøvede ikke dengang (inden jeg begyndte at tage p-piller) var gået mega lang tid over min menstruation og vi købte G-test i netto, superbest, clearblue, og de viste alle sammen positive men viste sig at være biokemisk graviditet, da jeg endte på hospitalet med mega meget blødning osv, men havde dog ikke helt samme symptomer dengang som nu :)))
JCT

Indlægaf Stinna30 » søn, 25. september 2011 22:02

Ja, da det lykkedes for os, mærkede jeg ømhed ude i siden af brysterne (føles ligesom hvis du har styrketrænet, hvis du kender til det ;-) )

Og velkommen til forummet forresten :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf JCT » søn, 25. september 2011 22:07

Jo tak :))))

Ej hvor godt, jamen jeg har også mest haft det ude i siden imod min arm i højre bryst...
Jeg skal tisse konstant - og iih, der er igang i mit underliv hele tiden, der er bare så lang tid til test-dag, ved godt dette er i første forsøg, men man håber bare så meget :D
JCT

Indlægaf JCT » søn, 25. september 2011 22:08

Men hvor hurtigt testede du så, efter de stik??? Altså i brysterne :)
JCT

Indlægaf Stinna30 » søn, 25. september 2011 22:11

Jeg skrev et indlæg om stikkene mandag d. 7. december 2009 og testede positiv fredag d. 11. december 2009 (to dage før testdag) :D Men det er jo som du måske ved farligt at teste før tid, da den kan ende med en biokemisk graviditet. Meeeen det er jo også svært at lade være ;-)
Senest rettet af Stinna30 søn, 25. september 2011 22:21, rettet i alt 1 gang.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf JCT » søn, 25. september 2011 22:14

Jamen hvordan kan det være at det sker og er farligt, så det kan ende med biokemisk graviditet??? Hm, synes at det er så øv at sådanne noget kan ske :( Håber ikke det samme sker for mig igen... Men krydser fingre for at det er denne måned det skal være ;)
JCT

Indlægaf Stinna30 » søn, 25. september 2011 22:20

He he, ikke farligt på den måde, kun "farligt" fordi man når at blive glad for en positiv test og så skuffet, hvis mens så kommer alligevel. Ægget kan ofte blive befrugtet og man får (måske) en positiv test før testdag, men omkring testdag kommer mens så alligevel (det er det, der hedder en biokemisk graviditet). Det er helt normalt, men de fleste kvinder opdager det aldrig, fordi de jo får deres mens til tiden. Så derfor anbefales det, at man venter med at teste til dagen efter forventet mens. Håber ikke, jeg gjorde dig bange - det var ikke meningen.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Stinna30 » søn, 25. september 2011 22:23

P.S., der skulle have stået "det er som du MÅSKE ved farligt at teste før tid" og jeg burde nok have sat farligt i gåseøjne :D men det lyder bestemt positivt med ømheden i siden af brysterne :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf JCT » søn, 25. september 2011 22:26

Nååh, blev skam ikke bange, bare nysgerrig, hehe...
Jamen okay, jeg prøver så godt som muligt at teste på d.5/10-11... Det virker lidt sjovt og dumt men hele dagen igår gjorde det så ondt at jeg blev ved med at spørge min kæreste om han ville prøve trykke for at se om de var ømme.. hahaha...
Og idag .... der var vi i byen og sådan, og tror du ikke lige at vi så så mange gravide at det kunne tælles med mere end 1 hånd, mon det er et tegn.... ved det ikke :O)
JCT

Indlægaf ønsker-familie » man, 26. september 2011 09:23

Hejsa og velkommen til :-)

At I ser flere gravide end I plejer, er nok meget normalt. For egentlig ser I sikkert ikke flere, end I plejer. I ligger nok bare mere mærke til andre gravide, da I selv prøver på at blive gravide...

Perfekt at du havde en positiv ægløsningstest den 20/09. Men det er ikke nødvendigt at tage 3 ægløsningsteste samme dag ;-).

Pas på at du ikke overanalyserer din krop, da du nemt kan få falske symptomer. Altså ønske-symptomer. Det hører man ofte om. Dermed ikke sagt, at du ikke er gravid. Men du bliver bare frygtelig skuffet, hvis det så viser sig, at du ikke er gravid.

Jeg håber, det er lykkedes for jer, og at du snart står med en positiv test :-)

Hvor gammel er du?
Tænker på %-chancerne for at blive gravid. :-)
Positiv test 07/03-2010
Vores dejlige søn blev født mandag den 15/11-2010 kl. 15:37
3180 gram og 52 cm.
-
Positiv test 21/06-2011
Vores dejlige søn nr. 2 blev født torsdag d. 01/03-2012 kl. 17:54
3430 gram og 52 cm.
ønsker-familie

Indlægaf babyskruk » man, 26. september 2011 12:10

held og lykke med babyprojektet :) sandsynlighéden for en positiv test i første forsøg er ikke så stor men der er der :)

håber det lykkes for jer hurtigst muligt
Billede
babyskruk

Tilbage til Vil gerne være gravid