BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Ægløsning og nu ømme bryster

Forum for ALLE der ønsker at blive gravid. Her kan du dele dine følelser med andre i samme situation. Spørg til andre brugeres erfaringer og få svar på de mange spørgsmål, der naturligt nok trænger sig på, når man ønsker at blive gravid.

Ægløsning og nu ømme bryster

Indlægaf Jullemor83 » man, 21. februar 2011 22:50

Min mand og jeg er startet i fertilitetsbehandling d. 14 feb. i år, da vi har prøvet at blive gravide siden august 2009. Jeg har pco så derfor aner jeg ikke hvornår jeg har ægløsning. Gynækologen kunne se jeg havde ægløsning og en fin tyk slimhinde så hun råde os til masser sex, og efter en skøn middag kørte vi hjem og fulgte hendes råd :-) Om fredagen da jeg kom hjem fra arbejde havde jeg vildt ømme bryster og også vorterne. Men hvornår kan jeg begynde at teste og regne med resultatet?? ikke fordi jeg ikke har testet, for det har men hvor lang tid efter man har haft øgløsning for man sin mens??
Jullemor83

Geografisk sted: Fensmark ved Næstved

Re: Ægløsning og nu ømme bryster

Indlægaf ønsker-familie » tirs, 22. februar 2011 09:24

Krydser fingre for dig/jer :-)

Det er forskelligt fra kvinde til kvinde, hvornår man får mens. efter sin ægløsning... Normalt siger man, at man får mens. cirka 2 uger efter ægløsning. Men det kan du slet ikke regne med.
Jeg havde for.eks IKKE ægløsning 2 uger før mens (og jeg har ikke PCO).
Hvis jeg var dig, ville jeg vente 3 uger, før jeg jeg testede. For det kan sagtens være, du står med en negativ test om 2 uger, men en positiv om 3 uger. Og da du jo har PCO, går jeg ud fra, det ikke er helt så let for dig at beregne osv. :-)
Men det er jo selvfølgelig helt op til dig selv. Hvis du kan strække den i 3 uger, så ville jeg gøre det, hvis jeg var dig :-)

Krydser fingre for, at der er en lille spire i din mave, som har sat sig fast :-)
Positiv test 07/03-2010
Vores dejlige søn blev født mandag den 15/11-2010 kl. 15:37
3180 gram og 52 cm.
-
Positiv test 21/06-2011
Vores dejlige søn nr. 2 blev født torsdag d. 01/03-2012 kl. 17:54
3430 gram og 52 cm.
ønsker-familie

Indlægaf Stinna30 » tirs, 22. februar 2011 10:27

Du får typisk mens 12-16 dage efter ægløsning. Jeg fik det 14-15 dage efter ægløsning, og jeg har også pco. De ømme brystvorter skyldes garanteret ægløsningen - jeg havde ømme brystvorter hver gang, jeg havde ÆL.

Held og lykke :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Jullemor83 » tirs, 22. februar 2011 23:42

Tak for jeres svar. Hvor i bare søde=) er lige ved at blive total skør i hovedet af at tænke og spekulere på om der nu er noget og hvornår jeg kan regne med testen. Jeg har allerede testet negativt nogle gange men håber stadig.
Det er første gang siden vi begyndte på projektet, at jeg har så voldsomt ømme bryster. Og hvis det ikke er lykkedes denne gang skal jeg igennem en røngentundersøgelse af mit underliv på roskilde sygehus, og denne undersøgelse skulle gøre frygtelig ondt så er samtidig lige ved at sk... i bukserne af skræk, men SKAL igennem det.
Jullemor83

Indlægaf Stinna30 » ons, 23. februar 2011 10:40

He he, hvis du havde ægløsning fredag d. 18., hvor du fik vildt ømme bryster, så det aaaalt for tidligt at teste :D men hvis de ømme bryster skyldes et befrugtet æg, ja, så kan du måske teste positiv på søndag. Mine bryster begyndte at gøre ondt ude i siden, da jeg blev gravid, men vorterne blev ikke ømme før senere. Hvis ømheden i vorterne aftager i løbet af den næste uge, så skyldes ømheden garanteret ÆL. Krydser fingre for dig :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Jullemor83 » ons, 23. februar 2011 12:34

Jeg havde ægløsning d. 14 og ømme bryster om fredagen, men har desværre lidt på fornemmelsen at jeg snart får min mens. Men nu må vi se. Skal nok skrive hva der sker=)
Jullemor83

Indlægaf Jullemor83 » søn, 27. februar 2011 00:44

Hmm jeg har stadig mega ømme bryster og vorter, og jeg føles stenhård i underlivet. Jeg har ufattelig meget luft i mig både den ene og den anden vej, hvilket jeg ikke sån plejer og føler mig oppustet. Jeg skal også tisse oftere end jeg plejer, men det kan jo alt sammen bare være min krop som spiller mig et puds, selvom der ikke end er nogen tegn på mens. Hva tænker I???
Jullemor83

Indlægaf steffi007 » fre, 22. juli 2011 00:16

Var testen positiv??
steffi007

Indlægaf babyskruk » fre, 22. juli 2011 00:25

sådan som du beskriver har jeg det hver eneste gang jeg har ÆL :) har mega ømme bryster+ vorter, vildt oppustet osv.

så ville ikke tage det som noget specielt tegn på andet end ÆL. Ville tage en test ca. 14 dage efter ÆL
Billede
babyskruk

Tilbage til Vil gerne være gravid