BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Starter igen

Hvis du er over 30 år og har et ønske om at blive gravid kan du her dele dine tanker og bekymringer med andre i samme situation.

Starter igen

Indlægaf Xenias mor » lør, 21. maj 2011 10:37

Hejsa,
Så startede vi på vores anden lange behandling med næsespray d.6 maj :-) både glad men er allerede træt af de bivirkninger som jeg bare mærker med det samme og har rigtig mange af. Har meget kvalme,,,mega træt og humøret kørere op og ned og så har jeg konstant hovedpine. Skal have æg ud i uge 23 hvis det hele går efter planen. Er ellers ikke en pivskid men jeg kan godt mærke at jeg ikke glæder mig til det da jeg blev sygemeldt sidste gang pga så stærke smerter. Et eller andet galt ved mit venstre æggestok og bare ved scanning begynder tårende at trille. Kan godt mærke at jeg er lidt angst. Jeg er blevet enig med min mand om at hvis det ikke lykkes efter vores 3 forsøg så stopper vi. Jeg ved ikke om jeg vil kunne acceptere ikke at kunne få flere børn MEN behandlingen slider os begge fuldstændig og psykisk er jeg næsten sikker på at jeg vil knække hvis vi fortsætter. Det er sååååå skræmmende at tænke alle disse tanker men jeg er lige bleven 35 år og tankerne går jo selvfølelig på om jeg nogensinde vil få lov at opleve en graviditet igen. Mine tanker kan drive mig til vanvid :-(
Xenias mor

Geografisk sted: Skjern

Re: Starter igen

Indlægaf Titti » tors, 26. maj 2011 21:19

Hej hej

Jeg er ved mit 2. forsøg og pt kan jeg slet ikke få mig selv til at sige at det er slut efter de 3 forsøg. Jeg KAN simpelthen ikke acceptere det. Jeg VIL VIL have et barn mere. Det slider også os op, for Vores liv er gået i stå. Vi har brugt alle pengene på forsøg. Vi bor til leje og har nu ikke råd til at købe hus. Vi står jo så også og skal overveje om vi skal låne pengene til de næste forsøg, hvis det ikke lykkes nu her, så kan vi se forgælde os op ober begge ører og ende i "luksus fælden" ;-). Damm det er bare SÅ uretfærdigt. Problemer er jo også at ingen af ens veninder kan forstå det!!!! Efterhånden er jeg blevet til "lugte osten" som alle gå uden om, da de er bange for at sige noget forkert til mig.... tror jeg ihvertfald ;-) Hvor livet da bare ville bare DEJLIGT, hvis jeg kunne opleve endnu en graviditet! Vil sgu aldrig klage over noget mere ;-) Alt i alt... forstår dig!

Pøj pøj til dig
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Malle78 » tirs, 07. juni 2011 20:06

Hejsa
Forståelse og medfølelse kommer der også herfra.... jeg har siden 2008 været igennem otte fertilitetsbehandlinger, er 33 år og venter stadig på at det skal lykkes - for det SKAL det simpelthen bare!!!

Det værste ved de lange behandlinger er perioden med næsespray synes jeg - man er jo slet ikke til at styre humør mæssigt og kroppen blir sat helt ud af spil. Mærker ikke så meget når jeg er i "stikke perioden", men det der holder mig oppe er, at der jo kan komme et vidunderligt lille væsen ud af det - ja vores største drøm kan gå i opfyldelse. Men så optimistisk har jeg dog ikke været hele vejen igennem... fra maj 2010 til februar i år har jeg måtte holde en pause - min krop og min psyke sagde stop, så både min krop og vores forhold havde godt af pausen. Vi brugte pausen på at finde hinanden igen som par - kan anbefales :).

Jeg kan dog forstå, at du (Xenias mor) har været igennem en smertefuld og ubehagelig oplevelse... håber at det denne gang kommer til at gå meget bedre for dig og at det kommer til at ende positivt :).
SÃ¥ al held og lykke herfra

Og lige en kommentar til det du skriver Titti...
Ja mon ikke det er blevet en dyr omgang at gå i behandling - håber der vil komme meget mere fokus på dette i medierne, så vi kan få råbt de fæle politikkere op. Synes ikke det er retfærdigt at vi selv skal betale - hvorfor i alverden "trampe på folk der i forvejen ligger ned". Ja det er uretfærdigt!
Er sikker på dine veninder ikke ønsker at behandle dig som "lugte osten", men kan godt være de er bange for at sige noget forkert. Man har bare så meget brug for opbakning i de svære perioder.... så er det jo godt der er et sted at søge hen som dette :)
Malle78

Indlægaf Xenias mor » ons, 15. juni 2011 09:26

Hej Malle78 og Titti,
Tusind tak for begge jeres indlæg. Det er bare sååå rart at vide at man ikke er alene og at der er sku andre derude som også bare har det ligeså. Jamen jeg fik overstået min ÆU og ÆO men det var meget værre end jeg frygtede. Det var så meget mere smerteful denne gang og jeg fik kun æg ud af den ene æggestok pga smerterne. De gav mig ellers double dosis morfin men det virker sgu ikke helt på mig. Fik 6 æg ud men den ene var ik moden og da de var bleven befrugtede var der kun 2 gode æg tilbage som så blev lagt op. Jeg går hjemme sygemeldt pga smerter og en meget oppustet mave og venter på min testdag. Held og lykke til jer begge to :-)
Xenias mor

Geografisk sted: Skjern

Indlægaf babyskruk » lør, 25. juni 2011 19:28

held og lykke med det hele :)

føler virkelig med dig :( får selv rigtig mange bivirkninger af medicinen og har møg ondt når jeg skal til ÆU selv om jeg får de dersens smertestillende af sygehuset
Billede
babyskruk

Tilbage til Vil gerne være gravid - +30 år