BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Nej nej nej.. Ikke flere dårlige nyheder..

Hvis du er over 30 år og har et ønske om at blive gravid kan du her dele dine tanker og bekymringer med andre i samme situation.

Nej nej nej.. Ikke flere dårlige nyheder..

Indlægaf hon1974 » ons, 09. juni 2010 14:10

Hej

Tja, så ringede fertilitetsklinikken lige til mig.. Vi har hele tiden forventet at skulle igang med Fertilitetsskolen i august og så igang med behandling kort efter, men nu har de så åbenbart lige ændret mening.. :twisted:

Sygeplejersken sagde til mig, at de ikke vil gå igang med behandling, før mit operationssted har sagt god for det.. Og Mølholm siger officielt, at man skal vente 1 år efter operationen, før man må blive gravid..

Så det vil sige, at vi nok først kan komme i behandling til april næste år! :cry:

Jeg er dybt chokeret og ked af det, for jeg havde sådan glædet mig til at komme igang til august/september - især fordi vi så var kommet igang, inden regeringen vedtager, at vi selv skal til at betale for behandling..

Men det kan vi jo så nok ikke nå nu, og jeg aner virkelig ikke, hvordan vi skal finde 40-50.000 kr. til de 3 forsøg, som man jo nu får gratis.. Så nu er det slet ikke sikkert, vi kan få hjælp til at få børn!

Jeg ved ikke, hvordan jeg skal komme over det, hvis vi ikke kan få børn.. :cry: Hvad fanden skal vi dog gøre??
Mor til den lille englepige Simone, som blev født alt for tidligt i 24. uge.. Venter endnu et lille mirakel til december 2012

Billede

Billede
hon1974

Geografisk sted: Videbæk

Re: Nej nej nej.. Ikke flere dårlige nyheder..

Indlægaf Snorre » ons, 09. juni 2010 15:56

Ã…h hon1974...
Du er lige præcis et af de eksempler på, hvor skævt regeringens spareplan rammer!! :-( Til april næste år kan det meget vel være egne penge, der skal finansiere projekt barn. Jeg kan godt forstå, at du er dybt ulykkelig! Det er en helt uoverskuelig ting, at skulle vælge fra, når I nu ønsker det så meget. Jeg ville have det på præcis samme måde! :cry: Og der er sgu mange, der ikke har de penge, det kræver!
Men i stedet for helt at skulle opgive at få børn, kunne I måske begynde at undersøge økonomien. Om I kan lægge lidt til side hver måned, tage et lån i banken eller finde nogle af pengene på en helt 3. måde ... måske jeres forældre gerne gav en skilling, hvis de vidste at det gjaldt et barnebarn?? Men er godt klar over, at det ikke er fedt at skulle gå tiggergang :-(
Jeg håber i hvert fald at I finder en løsning på det. Jeg håber ikke I skal opgive den største drøm I har! :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Snebold » ons, 09. juni 2010 22:11

Hvor er det bare ikke fair :evil:
Jeg kender alt til at blive tvunget til at vente, og det er så hårdt at ingen skulle udsættes for det.
At regeringen så lige har lavet det ekstra tvist, der gør at I nu måske kommer ud i slet ikke at kunne få hjælp, ja det gør det kun mere umenneskeligt.
Jeg håber i finder en løsning, så du alligevel kan blive mor.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf hon1974 » ons, 09. juni 2010 22:20

Tak for jeres søde svar.

Jeg er i lidt bedre humør nu. Jeg var bare så chokeret og kunne se vores drøm om et barn forsvinde ud i ingenting.

Jeg har talt med min kæreste siden da + min mor, og som de begge siger, så kan det jo være, at jeg kan blive gravid på normal vis nu, hvor jeg har tabt mig så meget og stadig taber mig.

Så nu har min kæreste og jeg besluttet at gøre ALT hvad vi kan for at blive gravide, indtil vi ved, om behandling er udelukket. Og med det mener jeg sex hver dag i de frugtbare perioder, ÆL-test hver dag hele måneden (undtagen under mens) og så vil jeg prøve Zoneterapi, som jeg har hørt skulle kunne hjælpe ved barnløshed.

Og som min mor sagde, så måtte vi jo se, om vi kunne finde en løsning, hvis behandling er nødvendigt og vi selv skal betale. Men den tid den sorg.

Men uhh, hvor er det rart at kunne skrive om sine frustrationer og følelser herinde, hvor der er nogen, der forstår, hvad jeg/vi går igennem!
Mor til den lille englepige Simone, som blev født alt for tidligt i 24. uge.. Venter endnu et lille mirakel til december 2012

Billede

Billede
hon1974

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Babywanted » fre, 11. juni 2010 16:00

Godt at humøret har fået det lidt bedre, for øv for en melding... Måske du kunne snakke med Mølholm og høre, om ikke de kunne sige god for fertilitetsbehandling lidt hurtigere - specielt under hensyntagen til regerings spareflop. Og ellers håber jeg også I fikser en au naturel baby ;-)

Klem
Lykkelig mor til 2 drenge
Brugeravatar
Babywanted

Geografisk sted: Ã…rhus

Tilbage til Vil gerne være gravid - +30 år