BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Hej Igen :-)

Hvis du er over 30 år og har et ønske om at blive gravid kan du her dele dine tanker og bekymringer med andre i samme situation.

Hej Igen :-)

Indlægaf H » tirs, 24. august 2010 14:19

Hej igen til jer alle

Efter at have holdt en pause, ville jeg lige søge jeres råd :-)

PT har vi haft 3 IVF, hvor jeg alle 3 gange fik lagt 2 befrugtede æg op af gangen, desværre blev jeg ikke gravid :-(
Nu står vi I den situation at det offentlige har lukket kassen, og den manglende graviditet skyldes at jeg i lørdags fyldte 40... De kan ikke finden nogen anden grund, end min høje alder.
Skal vi prøve i det private (med lånte penge) Eller skal vi opgive???
Hvad anbefaler i ? Og hvor anbefaler i (Sjælland) ??
-------------------------------------
MAJ- JUNI: IVF - Langbehandling, 2 æg lagt op. Negativ
FEB-MARTS: IVF - Langbehandling,2 æg lagt op. Negativ
OKT-NOV-DEC: IVF - Langbehandling, 2 æg langt op. Negativ.
SEP-MARTS: 4 stk IUI-Neg.
Brugeravatar
H

Geografisk sted: Roskilde

Re: Hej Igen :-)

Indlægaf Snorre » tirs, 24. august 2010 18:09

Hej H

Jeg kan godt forstå, at I lige gør status efter forsøgene i det offentlige ikke har båret frugt. Hvor er det frustrerende, at det ikke lykkedes indenfor de 3 forsøg.
Jeg kender personligt flere, der efter de 3 mislykkede forsøg i det offentlige valgte at købe et forsøg i det private. Og hvor det var lige det, der skulle til. Det er mange penge, men hvis der kommer et barn ud af det, er det jo det hele værd :-)

Jeg har selv gået på privatklinik og været rigtig glad for det. Der var fokus på mig som patient, og følte altid at der var god tid under mine besøg der. Det gjorde mig mindre stresset omkring hele projektet, hvilket helt sikkert er godt for kroppen.
På privatklinik er der jo et behandlingsloft på 45. Og det tolker jeg som om, kvinder over de 40 stadig kan blive gravide, ellers ville det i min optik være uetisk at behandle dem. Så hvis jeg stod i din situation, tror jeg, at jeg ville købe et forsøg på en privat klinik :-) Men det er mange penge - vist ca. 21.000 for ét forsøg, og ca. 45.000 for et 3-forsøg. Priserne afhænger også lidt af kvindens alder.

Jeg prøvede i mit 2. IVF forsøg blatocyst dyrkning af mine æg. Ved ikke om du kender til den metode?
Ved normal IVF bliver æggene jo lagt tilbage i livmoderen efter ca. 2 døgn og er ofte 4- eller 8-cellet. Ved blatocyst dyrkning bliver æggene dyrket videre i et laboratorium ca. 5 døgn. På den måde følger man nøje, hvilke æg, der bliver ved med at dele sig. En del går nemlig i stå i deres udvikling efter 2-3 døgn. Når æggene når blastocyst stadiet er de over 100-cellet og lige før, de sætter sig fast i livmoderen. Det er på dette tidspunkt, de bliver lagt tilbage.
Det giver rigtig gode befrugtningsstatistikker, ulempen kan være, at alle æg går i stå under blastocyst dyrkningen.
For mit eget vedkommende havde jeg ud af 10 æg, der begyndte at dele sig, 2 tilbage på dagen, som blev lagt op. Jeg blev gravid med det ene :-) Det kostede os et ekstra beløb for selve dyrkningen på ca. 3.500 ekstra. Men er i dag glad for, at vi gjorde det. Jeg er selv midt i 30'erne, så har heller ikke tid i det uendelige :-)
Har haft skrevet en tråd under barnløshed og behandling, hvor man kunne følge mit forløb, hvis du skulle være interesseret :-)

Held og lykke med det hele :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Tilbage til Vil gerne være gravid - +30 år