BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Frustreret over project baby.....

Hvis du er over 30 år og har et ønske om at blive gravid kan du her dele dine tanker og bekymringer med andre i samme situation.

Frustreret over project baby.....

Indlægaf BettyBoop » ons, 23. februar 2011 10:03

Hejsa!
Jeg er ny herinde og trænger simpelthen til at tale med ligestillede, da jeg efterhånden er meget frustreret!
Jeg er 38 og min kæreste er 42 og vi har prøvet at blive gravid i næsten 2 år. Jeg har dog været gravid i marts 2010, men mistede det ved en spontan abort.
Siden da har vi arbejdet intenst på det med ægløsningstest, vi har spist efter bogen "Spis dig gravid", zoneterapi og jeg har næsten ikke rørt alkohol. Vi lever sundt med økologisk mad, motion og jeg gør meget for også at have balance på det mentale plan!
Jeg har efter aborten haft en næsten udeblivende menstruation og jeg har derfor været hos en speciallæge i gynokologi og de undersøgelser hun har foretaget indtil nu ser fine ud! Jeg mangler dog en gennemskylning af mine æggeledere! Men min cyklus har nu endelig rettet sig ind, jeg er bare så træt af være frustreret!
Hele mit liv handler om det underliv og hver en smerte/forandring bliver analyseret. Jeg prøver virkelig at tage det afslappet og tænke positivt, og har også i perioder lagt hele projectet lidt tilside! Men jeg har svært ved at slippe det...jeg tuder over ingenting og når jeg ser en baby, kan jeg slet ikke holde tårerne tilbage. Og lige pt bliver alle gravide omkring mig! Jeg glæder mig selvfølgelig på deres vegne, men hold op hvor gør det ondt!
Jeg ved slet ikke hvor jeg skal gøre af mig selv, og er træt af at høre..."det skal nok komme"....
Er der nogle der har nogle gode råd til hvordan jeg slipper det lidt og måske flytter fokus (og kan man overhovedet det, når man fysisk er nødt til at have fokus på ægløsning) ??????
Mange hilsner
B.
BettyBoop

Re: Frustreret over project baby.....

Indlægaf Stinna30 » ons, 23. februar 2011 10:54

Hej B

Velkommen til forummet :D

Ja, det er lettere sagt end gjort, at man bare skal slippe tankerne omkring projekt baby, og jeg vil påstå, at det er umuligt og derfor det dårligste råd, man kan give en kvinde, der brænder så meget for ønskebarnet.
Hvis I har overskud til det, så kan I jo sørge for at dyrke sex hver anden dag, så behøver du ikke spekulere så meget over, hvornår ÆL falder, men det kan selvfølgelig også hurtigt blive "pligtsex".

Nu håber jeg ikke, du bliver fornærmet eller ked af det, men har I overvejet at få hjælp til projektet? I har prøvet i to år, og det er ikke lykkedes, så jeg vil da foreslå, at I bliver undersøgt (udredt, som det hedder). Synes, I har været meget tålmodige. Jeg gik selv til lægen efter et år, fordi det ikke var lykkedes og mine cyklusser blev længere og længere. Fik en henvisning til en gynækolog, som kunne konstatere, at jeg har pco. Tre måneder efter jeg fik medicin, lavet en kostomlægning og ordineret mere motion, så lykkedes det. Måske mangler du bare det sidste skub (måske nogle hormonsprøjter) eller din mand skal lige have tjekket kvaliteten af svømmerne, for det lyder til, at I lever sundt.

Held og lykke :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf BettyBoop » ons, 23. februar 2011 11:15

Hej og 1000 tak for dit svar!
Vi har overvejet at få hjælp, men mangler skylningen af æggelederne før vi kan gå videre! Min kæreste har fået tjekket sædkvaliteten 1 gang, men de opfordrer til i hvert fald 2 tests. Så når vi har styr på dette, tager vi nok næste skridt!
Havde bare håbet på, at det kunne ske naturligt, da det er et stort skridt at bevæge sig ud i fertilitesbehandling!
Men dejligt at høre, at det kan lykkes...stort tillykke!
BettyBoop

Indlægaf Snorre » ons, 23. februar 2011 12:22

Velkommen til :-)

Der er mange herinde, som har det som dig. Det er frustrerende ikke at kunne glæde sig på andres vegne. Men når ønsket for at få sit eget barn er så stort, bliver det bare altoverskyggende! Så du er bestemt ikke alene om at føle sådan.

Jeg har svært ved at komme med flere forslag, da du allerede gør mange gode ting for at projektet skal lykkes.

For mit eget vedkommende er jeg også et stykke op i 30'erne og har for år tilbage oplevet to naturlige graviditeter og desværre efterfølgende spontane aborter. Så derfor blev min kæreste og jeg ved med at forsøge på naturlig vis, for det burde jo kunne lykkes! Men jeg blev mere og mere stresset og frustreret over at intet skete, og vi valgte til sidst at gå videre med div. undersøgelser. Det blev konstateret, at vi begge var sunde og raske, men at jeg havde en mild udgave af PCO. Det betød bl.a. at min menstruation var ret uregelmæssig og jeg producerede for mange æg. Og gjorde det i det hele taget sværere at blive gravid. Hvis vi var noget yngre, havde vi nok valgt at prøve et stykke tid endnu på naturlig vis. Men den tid var der bare ikke.

Så vi valgte at gå igang med IUI (insemination), som burde være det der skulle til. Men efter 4 forsøg stod vi stadig uden graviditet og jeg var efterhånden ret ulykkelig. Det var jo lykkedes på naturligvis! :-(
Derfor endte vi til sidst med at gå igang med IVF (reagensglas), for - især jeg - kunne slet ikke længere slippe projektet og tage en pause. Og efter 2. forsøg lykkedes det - og har termin på søndag! Har stadig ikke helt forstået det, men er overbevidst om at langt de fleste kan blive gravide. At der måske skal noget hjælp til, er så hvad det er. Når man først står med det lille barn, tror jeg fuldstændig det glider i 2. række.

Jeg håber, at I kommer videre med projektet snart. Og jeg vil også mene, at det bedste for jer er at gå videre i behandling. Måske bliver I naturligt gravide om 2 mdr, men der kan også ende med at gå 2 år. Så for ikke helt at knække nakken på det, ville jeg overveje at få noget hjælp :-)

Jeg håber det bedste for jer! :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf BettyBoop » ons, 23. februar 2011 13:34

Hejsa!
Tak for jeres svar, det er virkelig rart med respons! Og et eller andet sted rart at vide, at man ikke står alene i denne situation!
Jeg tror helt klart, at vi tager skridtet videre!
Stort tillyke til dig og pøj pøj med den lille ny der er på vej.....
De bedste hilsner
B.
BettyBoop

Indlægaf Mor til Alma » ons, 23. februar 2011 14:07

Tror helt klart de følelser du er igennem er de samme som rigtig mange andre.

Man bliver bare endnu mere ked af at det ikke kan lykkedes når det går "så let" for alle andre i ens omgangskreds, og de kommer med dårlige kommentarer om at man jo bare skal forsøge noget mere :???:

Men håber da snart du får den sidste undersøgelse, så du kan komme vidre i forløbet.
Billede
Mor til Alma

Indlægaf HeidiBH » søn, 27. februar 2011 04:25

Krydser mine fingre for dig.. Blev gravid med det samme efter jeg fik en " Undervignsskyldning" som jeg kalder det.. Der skulle der være gode chancer.. Så håber det snart bliver jeres tur..

Klem
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Bøllepigen » søn, 27. februar 2011 14:17

HÃ¥ber det snart lykkes for jer :)
Bøllepigen

Tilbage til Vil gerne være gravid - +30 år