BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Er træt af at vente

Hvis du er over 30 år og har et ønske om at blive gravid kan du her dele dine tanker og bekymringer med andre i samme situation.

Er træt af at vente

Indlægaf Marolle78 » tirs, 16. marts 2010 17:26

Kære alle!

For min mand og jeg har det været en lang og sej kamp at få barn nr. 2. For ca. et år siden fødte jeg en død søn halvvejs henne i graviditeten, da han var meget syg. :crybaby: Efter 5 måneder begyndte vi at prøve igen. Jeg blev gravid med det samme, men 2 måneder henne i graviditeten begyndte jeg at bløde. Jeg kom til scanning på hospitalet. Her så vi et levende foster, men lægerne sagde, at min livmoder så helt forkert ud, og at det nok var en partiel mola-graviditet, som i værste tilfælde kan udvikle sig til celleforandringer, hvor man skal igennem kemoterapi. Derfor skulle jeg have en udskrabning hurtigst muligt. Det var meget ubehageligt lige efter at have set det lille hjerte slå. :crybaby: Nogle uger senere fik vi besked om, at det ikke var en molagraviditet, men en begyndende abort.

Herefter gik en del måneder, hvor jeg ikke fik min menstruation, så vi kunne ikke prøve igen. Nu fik jeg den så i sidste måned efter at have været på ordineret p-pille-kur af gynækologen og have været til zoneterapi og taget piller fra en helsekostbutik.

De sidste måneder har jeg ligget meget syg med influenzasymptomer mm. og nu ligger jeg med halsbetændelse. Derfor var jeg i dag et smut til lægen for at høre, om jeg kunne gøre noget for at undgå at blive så meget syg. Vi snakkede frem og tilbage, og hun råder mig til sidst til at vente med at prøve at blive gravid i et par måneder til jeg forhåbentligt har haft et godt stykke tid uden infektioner. Hun siger, at infektioner kan være skyld i spontane aborter (som jeg har haft nogle stykker af).

Arrrgh. På den ene side er jeg træt af at vente på at kunne prøve at blive gravid. På den anden side vil jeg selvfølgelig såvidt muligt gerne undgå flere aborter...
Håber, at jeg allerede er blevet gravid og tester positivt i slutningen af måneden, og at det denne gang er lykkens gang, men ellers må jeg nok hellere følge lægens råd. ØV! -Var lige så glad for, at vi endelig kunne prøve igen. Har så mange venner og bekendte som er gravide med eller lige har født nr. 2 eller 3. Gør det altså ikke nemmere...

Sikke en omgang det blev til! Havde virkelig brug for at læsse af i dag!!! :???:
Marolle78

Indlægaf Snebold » tirs, 16. marts 2010 19:14

Kære Marolle
Sikke en omgang I har været igennem og stadig står midt i. Det gør mig så ondt at høre om jeres lille søn der ikke fik lov at opleve livet. Og så en række aborter oven i det hele, det er da ikke retfærdigt at én familie skal igennem alt det.
Jeg kan fuldstændig sætte mig ind i hvordan du har det. Jeg venter jo selv på at måtte blive gravid efter at have begravet min søn og fået kemo, og jeg er også ved at gå til af den forbandede ventetid.
Jeg vil bare sige at jeg forstår dig, og læs endelig af herinde igen næste gang du er ved at sprænges af irritation, vrede, sorg, angst, frustration.... for det hjælper trods alt lidt at få det ud.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf TVS » tirs, 16. marts 2010 20:20

Kære marolle,
hvor er det dog en trist historie - men hvor er du dog et modigt og stærkt menneske. Jeg håber, at denne gang er lykkens gang for jer. Vi kender også mange der enten lige har fået nr. 2 eller er gravide. Og det er ikke sjovt.
Jeg har endelig fået mens efter SA i februar (og selv det syntes jeg var længe at vente på).
Vi er også igang med at prøve på nr. 2 - det er utrolig så svært det kan være - især at vente og holde modet oppe samtidigt. Jeg prøver bare at tænke på noget andet og er vældigt glad for at gå på arbejde. Du må have det rigtig godt, og jeg håber godtnok rigtig meget at det kommer til at lykkes for jer her i marts 2010.

Rigtig mange hilsner,
Vidunderlig pige født den 25.11.2010
Positiv test 24.03.2010
SA uge 7+1 feb 2010
Dejlig dreng fra maj 2005
TVS

Geografisk sted: København

Indlægaf Marolle78 » ons, 17. marts 2010 15:58

Kære begge!

Tusind tak for jeres beskeder. Dem er jeg rigtig glad for. Dejligt med forståelse. :cheers:

-Snebold, hvad du har gået/ går igennem er næsten ikke til at bære. Jeg føler virkelig med dig og ønsker så meget for dig, at du bliver gravid, så snart du må gå i gang med at prøve igen. Og at ventetiden fremover må gå hurtigt!!!

-TVS. Det er så trist og hårdt at abortere. Man bliver helt tom indeni. Det er vigtigt at komme ovenpå igen, men den bedste medicin er altså hurtigt at blive gravid igen, synes jeg. Det lyder også som om, at du er klar til dette. Krydser fingre for, at du snarest tester positivt.

Mange tanker til jer begge!!!!
Marolle78

Indlægaf H » søn, 21. marts 2010 15:08

Kære Marolle78
Jeg har siddet et stykke tid og tænkt over, hvad jeg skulle skrive til dig, men uanset hvad jeg kommer frem til, kan jeg ikke beskrive det stik jeg fik i mit hjerte da jeg læste dit indlæg. Jeg er så ked af det du har været igennem, det er umenneskeligt.! Jeg ønsker dig lykke og mere medvind , det fortjener både du, Snebold og TVS,
-------------------------------------
MAJ- JUNI: IVF - Langbehandling, 2 æg lagt op. Negativ
FEB-MARTS: IVF - Langbehandling,2 æg lagt op. Negativ
OKT-NOV-DEC: IVF - Langbehandling, 2 æg langt op. Negativ.
SEP-MARTS: 4 stk IUI-Neg.
Brugeravatar
H

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Marolle78 » søn, 21. marts 2010 23:24

Kære H!

Mange tak for din besked. Den varmer :D

Jeg kan se, at du selv kæmper en kamp for at blive gravid, og jeg håber virkelig, at det snart vil lykkes for dig.

Kram herfra
Marolle78

Tilbage til Vil gerne være gravid - +30 år