For min mand og jeg har det været en lang og sej kamp at få barn nr. 2. For ca. et år siden fødte jeg en død søn halvvejs henne i graviditeten, da han var meget syg.
Efter 5 måneder begyndte vi at prøve igen. Jeg blev gravid med det samme, men 2 måneder henne i graviditeten begyndte jeg at bløde. Jeg kom til scanning på hospitalet. Her så vi et levende foster, men lægerne sagde, at min livmoder så helt forkert ud, og at det nok var en partiel mola-graviditet, som i værste tilfælde kan udvikle sig til celleforandringer, hvor man skal igennem kemoterapi. Derfor skulle jeg have en udskrabning hurtigst muligt. Det var meget ubehageligt lige efter at have set det lille hjerte slå.
Nogle uger senere fik vi besked om, at det ikke var en molagraviditet, men en begyndende abort.
Herefter gik en del måneder, hvor jeg ikke fik min menstruation, så vi kunne ikke prøve igen. Nu fik jeg den så i sidste måned efter at have været på ordineret p-pille-kur af gynækologen og have været til zoneterapi og taget piller fra en helsekostbutik.
De sidste måneder har jeg ligget meget syg med influenzasymptomer mm. og nu ligger jeg med halsbetændelse. Derfor var jeg i dag et smut til lægen for at høre, om jeg kunne gøre noget for at undgå at blive så meget syg. Vi snakkede frem og tilbage, og hun råder mig til sidst til at vente med at prøve at blive gravid i et par måneder til jeg forhåbentligt har haft et godt stykke tid uden infektioner. Hun siger, at infektioner kan være skyld i spontane aborter (som jeg har haft nogle stykker af).
Arrrgh. På den ene side er jeg træt af at vente på at kunne prøve at blive gravid. På den anden side vil jeg selvfølgelig såvidt muligt gerne undgå flere aborter...
Håber, at jeg allerede er blevet gravid og tester positivt i slutningen af måneden, og at det denne gang er lykkens gang, men ellers må jeg nok hellere følge lægens råd. ØV! -Var lige så glad for, at vi endelig kunne prøve igen. Har så mange venner og bekendte som er gravide med eller lige har født nr. 2 eller 3. Gør det altså ikke nemmere...
Sikke en omgang det blev til! Havde virkelig brug for at læsse af i dag!!!