Ja det er helt vildt. Amalie bliver 5 uger i morgen, så det er jo ikke længe siden at jeg fødte. Men min mand og jeg har snakket om, at skal vi have flere børn, så skal det være snart for at vi ikke bliver for gamle og vi vil gerne have at der ikke er for lang tid mellem vores børn.
Vi fylder 35 og 36 år i år, så vi er jo ikke pur unge mere.
Men jeg fatter ikke at jeg allerede nu mentalt er klar til at blive gravid igen. På trods af, at det ikke var nogen nem graviditet med sukkersygen og jeg ved at jeg med 99,9 % sikkerhed får sukkersyge igen hvis jeg skulle være så heldig at blive gravid igen og jeg ved jo hvad det betyder kontrol mæssigt og kostmæssigt og måle blodsukker 6 gange om dagen og tage insulin morgen og aften. Men alligevel gør jeg det gerne. Jeg ved jo også at jeg vil blive sat igang igen og at jeg får en gennemkontrolleret fødsel, men jeg gør det gerne igen.
Jeg går og tænker lidt på, hmmm skal vi begynde at bruge prævention? eller bare tage chancen hver gang? Det tog jo 16 måneder at blive gravid med Amalie og det kostede 2 aborter under vejs, så hvis vi skal have en chance for at få endnu et barn indenfor de næste par år, så vil det vel være dumt at beskytte sig.
Jeg tror jeg skal have en snak med min læge om det her i morgen når jeg skal have Amalie til 5 ugers undersøgelse og jeg selv skal til glukose belastning. Ja lige som en side bemærkning, kan jeg fortælle at jeg er i gang med udredning på diabetes ambulatoriet for at finde ud af om min sukkersyge er gået helt i sig selv eller om jeg skal i en eller anden form for behandling, og de har bedt om at jeg får lavet en glukose belastning. Jeg håber de 2 timer går hurtigt og at Amalie sover igennem de timer, så det ikke bliver for bøvlet i venteværelset hos lægen.