BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Den største frygt

Hvis du er over 30 år og har et ønske om at blive gravid kan du her dele dine tanker og bekymringer med andre i samme situation.

Den største frygt

Indlægaf Lotte75 » ons, 17. februar 2010 09:25

Min største frygt - altså næstefter aldrig at blive mor - er endelig at blive gravid efter mange års kamp, og så fa en høj risiko ved NF-scanningen!

Selvom jeg ikke er så heldig at have en bebs i maven endnu, kan jeg ikke lade være med at tænke over, at chancen for en høj risiko jo er væsentligt forøget, da jeg efterhånden er et pænt stykke over 30. Desværre havde min mors søster Downs, så det bidrager selvfølgelig også til min bekymring! Til gengæld var min mormor 44, da hun fik min mors søster, - og så gammel regner jeg altså ikke med at skulle være ;-)

Det der burde være en regel, som sagde at de par som har været igennem BIB møllen, ikke kunne få en høj risiko, men sådan virker det jo desværre ikke :-(
Tror storken har problemer med at få vores adr. ind i GPS'en, så nu flyver vi selv ud og henter vores ønskebarn
1 x GUL, 1 x SA, 9 x neg./afbrudte beh./SA
Godkendt til adoption! - Står på Etiopien-listen hos AC
Lotte75

Geografisk sted: Odense

Indlægaf magdalene » tors, 18. februar 2010 09:56

Ja, jeg ved hvad du føler...og forleden læste jeg så også i avisen, at der er en større risiko for autisme hos barnet, hvis moderen er over 35 år :shock:
Der er fandme meget, man kan blive skræmt over som ældre kommende mor....men selvfølgelig skal det nok gå alt sammen...nu skal vi jo bare lige over første hurdle, der hedder, at lave den lille spire :-)
Har forsøgt siden maj 2009
Resultat af udredning: Kvinde: alt ok - mands sædprøve: nedsat bevægelighed
1. IUI dec negativ
2. IUI jan negativ
3. IUI feb afbrudt cyste
4. IUI mar afbrudt cyste
5. IUI apr afbrudt tidlig ægløsning
Brugeravatar
magdalene

Tilbage til Vil gerne være gravid - +30 år