Kære Snebold!
Hvor er godt, at du læsser af herinde. Hvor er det dog en hård situation, du er i. Det er så forfærdeligt at skulle vente.
Jeg har (jo) selv mistet en søn, og derefter fik jeg en SA. I et halvt år derefter fik jeg ikke min menstruation, så jeg kunne kun vente og vente på, at vi kunne begynde at prøve igen, uden at vide hvornår min cyklus ville starte igen. Det var meget ubehageligt overhovedet ikke at vide, hvor lang tid, der skulle gå. Jeg kunne overhovedet ikke tænke på andet.
Vores situationer er på mange måder forskellige, men jeg kan sætte mig ind hvor svært det er at vente, og de mange bekymringer, man gør sig omkring fremtiden.
Der er flere af mine veninder, som har været gravide samtidig med mig, hvor jeg mistede, og de fødte sunde og raske børn. Det er hårdt, når vi ses at tænke på, at jeg skulle have haft et barn på samme alder...
I tiden hvor jeg ikke fik min menstruation prøvede både min bror og hans kone og min mands bror og hans kone at blive gravide. Jeg må indrømme, at jeg gik og håbede på, at de ikke blev gravide før, at vi i det mindste kunne begynde at prøve igen.
Selvom man prøver at glæde sig på andres vegne, så kender jeg udmærket SKOD-LIV-følelsen. Man ser, at andre får det, som man så brændende ønsker. Og så føles ens eget liv bare SKOD i forhold til deres.
Det er ikke til at holde ud, når alle andre omkring en bliver gravide. Jeg tror, jeg ville overveje at ses nogle gange med de få andre fra din forældregruppe, som endnu ikke er blevet gravide, -hvis det er muligt-, så I kan få snakket om frustrationerne omkring det.
Jeg håber, at du og din mand kan få nogle oplevelser, som kan give jer glæde i ventetiden og af og til få tankerne hen på andre ting. Det er så vigtigt at forkæle sig selv og hinanden i sådanne tider.
Jeg googlede lige lidt om overgangsalder og læste på netdoktor. at danske kvinder i gennemsnit går i overgangsalderen som 51 årige, så det må altså være noget helt særligt med din moster. -Kan dog sagtens sætte mig ind i bekymringen.
Jeg krydser fingre for at tiden indtil august ikke må føles så lang, og at du bliver hurtigt gravid, når du når dertil...
1000 varme tanker til dig!!!