BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

ÆL fup eller fakta?

Hvis du er over 30 år og har et ønske om at blive gravid kan du her dele dine tanker og bekymringer med andre i samme situation.

ÆL fup eller fakta?

Indlægaf MorInSpe? » ons, 09. marts 2011 21:00

Hej med jer,

Skønt at der er andre 30+'er der forsøger at blive gravide.
Jeg er 36 og er gået i gang med projekt baby nr. 2 - jeg er alt for klar og det skal hellere være i dag end i morgen - derfor er jeg klar til at yde en målrettet indsats :-)

Man hører jo så meget om hvornår og hvordan og... men hvad siger I?

Når en ÆL test er positiv har du ægløsning 12-24 timer derefter, sådan ca. da siger mit "test-udstyr" og så er det vel bare at komme ud af starthullerne?
Det er jo fint nok at sende de små svømmere afsted lidt i god tid - altså en dag eller to inden selve ÆL, ikke?
Er det for sent 24 timer efter en positiv test?
Hørte at hvis man ønsker en pige skal man forsøge at ramme så tidligt i ÆL-perioden som muligt?
Hvor længe har man i grunden ÆL?
...og hvor længe kan det påvises?
Kan en ÆL-test være mere eller mindre positiv?
Falder ÆL altid på samme dag i ens cyklus?

Ja -man skulle jo ikke tro at jeg havde prøvet det før med alle de underlige spørgsmål :???:

HÃ¥ber der sidder nogle kloge hoveder derude :-)

Kh MorInSpe?
Klar til projekt baby nr. 2....
Biokemisk FEB 2011
Billede
MorInSpe?

Re: ÆL fup eller fakta?

Indlægaf magdalene » tors, 10. marts 2011 10:32

Hej :-)

Jeg kan svare på et par af dine spørgsmål - desværre ikke dem alle :-)

Det er i princippet ok, at sende svømmerne afsted i god tid - de kan nemlig overleve nogle dage derinde og ligge og vente på at ægløsningen finder sted.

Ægløsningen finder ikke altid sted på samme tidspunkt i cyklus - jeg har nogle gange ægløsning på 10. dagen og andre gange på 16. dagen, men mens kommer (desværre) altid med samme interval efter ægløsningen - for mit vedkommende 16 dage efter.

Jeg kan ikke helt huske, om man har ægløsning 12-24 timer efter positiv teste eller 24-36 timer efter, men jeg skulle da mene, at det er ok, at sende svømmerne afsted 24 timer efter en positiv test, faktisk måske det optimale.

En test kan ikke være mere eller mindre positiv - den er positiv når stregerne er lige tydelige eller teststregen er tydeligere end kontrolstregen. Men personligt kan jeg da godt se, at den nærmere sig positiv og at den aftager fra positiv, hvis man kan sige det sådan.

Det der med, hvad man gør, hvis man vil have en pige, det ved jeg ikke, om der er hold i i virkeligheden og hvor længe ægløsningen finder sted, er jeg heller ikke helt sikker på, det er der andre der må svare på, men mener at kunne huske, at ægget ovrlever ca. 24 timer efter ægløsningen inden det går til grunde, hvis det da ikke bliver befrugtet, men altså jeg er ikke sikker :-)
Har forsøgt siden maj 2009
Resultat af udredning: Kvinde: alt ok - mands sædprøve: nedsat bevægelighed
1. IUI dec negativ
2. IUI jan negativ
3. IUI feb afbrudt cyste
4. IUI mar afbrudt cyste
5. IUI apr afbrudt tidlig ægløsning
Brugeravatar
magdalene

Tilbage til Vil gerne være gravid - +30 år