BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Mon det er nu det sker ?

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Indlægaf magdalene » tirs, 09. marts 2010 22:38

Nå, godt at høre fra dig - og alt smerte og besvær resulterede i et fint stort guldæg :-)
Har forsøgt siden maj 2009
Biokemisk Sep 2009 & marts 2010
HGS marts 2010: fin passage
Resultat af udredning: Kvinde: alt ok - mands sædprøve: nedsat bevægelighed
Brugeravatar
magdalene

Indlægaf Katrine-mor » ons, 10. marts 2010 14:16

Aj Panna, sikke da en omgang du har været igennem :shock: Hvor er det altså bare øv, at ÆU er så hård ved dig. Håber at du får slappet af og at smerterne er gået næsten væk :-)

Tillykke med det meget fine guldæg. Det lyder da til at det kun kan ende med positivt svar om et par uger :D Mine fingre er krydsede til den helt store guldmedalje :D

Mht. æg med dobbelt kerne. Hvad betyder det så? Er det pga. hormonerne du får eller er det noget dine æg selv gør? Synes ikke jeg har hørt om det før :?:

Kram og positive tanker til GULDægget
PB start maj '07
4 IUI'er NEG
Øko-gravid marts 09.
MA uge 9, opdaget til NF-scanning uge 12.
Udskrabning 27. maj :-(
1. IVF kort - aflyst ÆO
2. IVF lang - BP 16/12 NEG
Jan. '10 BIO :-(
1. ICSI lang BP 22/4 NEG
2. ICSI lang
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Indlægaf Panna » ons, 10. marts 2010 18:11

Tak for alle de krydsede fingre, tøser :D Jeg er også overbevist om at guldægget allerede har delt sig rigtigt, rigtigt meget og at det er derfor jeg er sååååå oppustet.

Katrine-mor, jeg ved faktisk ikke hvad det vil sige at ægget har dobbelt kerne.. Måske er det tvillinger ;-) Nej, ved det ikke. (har prøvet at google det, men kan ikke finde noget. Bliver nok nødt til at spørge på klinikken) Men det var ikke noget unormalt kunne jeg i hvert fald forstå på lægen.. det er bare noget æg gør nogen gange. Men det var da heldigt at det ene æg var perfekt.
Billede
1. IUI april '09 negativ
2. IUI (konv. til IVF) sept. '09 Positiv, men GUL = æggeleder fjernet
1. IVF marts '10 Positiv, men SA
2. IVF maj '10 negativ
Panna

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf Stinna30 » ons, 10. marts 2010 21:58

Selvfølgelig har guldægget delt sig og d. 22. marts er BIB-ræset ovre for dig :D hep, hep, rug, rug, hep, hep, rug, rug :blob6:
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf MAT » tors, 11. marts 2010 09:34

Blev lige supernysgerrig omkring dobbeltkerne-riet - fordi alle æg har jo to kerner, tænker jeg (hhv. kvindens og mandens dna). Men pointen er vist bare, at de to kerner tidligt i befrugtningen smelter sammen og danner 1 samlet kerne. Det er i denne sammensmeltning, at alle kromosomparrene til det nye liv dannes. Så hvis dine æg stadig har haft to kerner efter et givent antal timer, er sammensmeltningen vel ikke sket planmæssigt - vil jeg tro... og således er befrugtningen som sådan ikke fuldført.

Hvis man i øvrigt synes, at den tekniske del af befrugtningen er spændende - og det gør man nok ofte i behandling - så er bogen "Et barn bliver til" af Lennart Nilsson og Lars Hamberger genial - med de sygeste billeder af de mindste detaljer i kroppen. I nyeste udgave er der også et afsnit om ivf/icsi.

Nå, men i øvrigt stadig krydsede fingre herfra, Panna :D
MAT

Indlægaf Katrine-mor » tors, 11. marts 2010 18:58

Hvor er du bare god MAT... så har du lige opklaret mysteriet :lol: Det er så godt at blive lidt klogere på alt det, der kan ske med æggene og sædcellerne.
Det er altså sjovt at du lige nævner den bog. Har netop stået og bladret i den i Arnold Busck, og besluttede mig for at købe den, når jeg engang har en lille spire i maven :D Jeg skulle nemlig købe en lille gave til mig selv, syntes jeg, så jeg købte "Spis dig gravid" :D Det skal da prøves af!

Panna, hvordan har du det? Er smerterne efter ÆU efterhånden helt væk?
PB start maj '07
4 IUI'er NEG
Øko-gravid marts 09.
1. IVF kort - aflyst ÆO
1. ICSI lang BP 22/4 NEG
2. ICSI lang
Katrine-mor

Indlægaf Panna » tors, 11. marts 2010 20:50

Tak for forklaringen, MAT :D Jeg forstår så bare ikke hvorfor de sagde at æggene var befruftede og havde delt sig fint.. Jeg må lige huske at spørge dem næste gang jeg snakker med dem (selvom næste gang jeg snakker med dem bliver når de fortæller mig at jeg er MEGA-gravid.. og så glemmer jeg nok at spørge alligevel)

Katrine-mor, jeg har slet ikke ondt mere. Væsken i bughulen må være forsvundet .. SÅ DEJLIGT!!!! Tilgengæld er jeg så oppustet at jeg snart ligner en gas-ballon. IKKE SÅ DEJLIGT!!!!

I morgen skal jeg have taget blodprøve pga det der overstimuleringsprojekt jeg er med i.. Glæder mig nu mere til blodprøven d. 22. marts.
Billede
1. IUI april '09 negativ
2. IVF maj '10 negativ
Panna

Indlægaf MAT » fre, 12. marts 2010 06:39

Det er godt at være oppustet - det var silleb også, den måned hun testede positiv ;-)
MAT

Indlægaf svipsen » fre, 12. marts 2010 07:55

Også totalt oppustet her :D
K: 32, lavt MBL. Ellers ok. M: 31 ok. Tilknyttet OUH og HAB. Forsøgt siden sep. 2007. 2 SA'er, 1 MA + 4 bio'er. 4 IUI = 3 neg. og 1 bio. 1. IVF: pos, men MA i 9. uge, medicinsk abort i "11. uge , og cellegift i "15. uge". PAUSE!!
svipsen

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Panna » fre, 12. marts 2010 17:33

...Og VUPTI!!.. så forsvandt den oppustede mave!.. ;-)
Billede
1. IUI april '09 negativ
2. IVF maj '10 negativ
Panna

Indlægaf Katrine-mor » fre, 12. marts 2010 17:58

Ja, det med de dobbeltkerner må du lige få opklaret... jeg er helt nysgerrig nu. Og ja, næste gang bliver jo når de skal fortælle om dit tårnhøje HcG :D

Godt at du ikke har ondt mere og godt at du også er sluppet af med gasballon-maven... DOBBLET DEJLIGT :lol:

Jeg har fået et stort blåt mærke (5 krone størrelse) på maven, efter jeg tog Suprefact igår :shock: Kom til at stikke hul på en blodåre... det ser sgu ikke for godt ud! Godt det ikke er bikini-tid :lol:

Det er da spændende med det projekt... men kan godt forstå at d. 22. marts er mere spændende. Det er forresten samme dag, som jeg forhåbentligt skal starte på opregulering, så lad os X'e for at det bliver en happy day :D
PB start maj '07
4 IUI'er NEG
Øko-gravid marts 09.
1. IVF kort - aflyst ÆO
1. ICSI lang BP 22/4 NEG
2. ICSI lang
Katrine-mor

Indlægaf Panna » fre, 12. marts 2010 18:17

Hej Katrine-mor
Ingen tvivl om at d. 22. marts bliver en supergod dag for os begge !!! :D

Sådan et kæmpe fint blåt mærke lykkedes det også mig at få lavet.. man kan faktisk stadig se det :shock: Nu er det bare blevet gult. Faktisk fik jeg lavet intet mindre end 4 blå mærker. De tre af dem var bare små... Men pyt med det... så kan man da se at man har husket at tage sine sprøjter, hvis man skulle være i tvivl, ik' ;-)
Billede
1. IUI april '09 negativ
2. IVF maj '10 negativ
Panna

Indlægaf Katrine-mor » fre, 12. marts 2010 18:37

JA, det bliver en god dag... det er helt sikkert :D

Det er ret sjovt, for jeg kunne faktisk mærke at jeg ramte "noget", for det gjorde ondt da jeg havde stukket nålen ind, og det plejer det ikke. Men ja, så er man da ikke i tvivl om at man har huske hormonerne :lol: Og så får man sådan en FLOT plettet mave :lol:
PB start maj '07
4 IUI'er NEG
Øko-gravid marts 09.
1. IVF kort - aflyst ÆO
1. ICSI lang BP 22/4 NEG
2. ICSI lang
Katrine-mor

Indlægaf Panna » lør, 13. marts 2010 10:42

Dalmatinere og mariehøns er jo ikke kede af deres pletter... så hvorfor skulle vi være det? ;-)
Billede
1. IUI april '09 negativ
2. IVF maj '10 negativ
Panna

Indlægaf svipsen » lør, 13. marts 2010 10:54

Hahahahaha. Præcis. Vi har endda flere farver - både røde, gule, grønne, blå og sorte :D

Vi burde da være halvstolte af vores fine mavedekorationer :razz:

Jeg har også stadig et mærke tilbage fra da jeg stak ind i en åre. Det er altså mange uger siden nu.

Du skal ikke være ked af at være oppustet. Det kan vel være et godt tegn. Det er da p.t. gået ok her, og jeg var så oppustet, at jeg ikke kunne/kan passe halvdelen af mit tøj. Men det svinger. Der har ikke været en dag, der har været ens i behandlingsforløbet eller bagefter for den sags skyld.

SÃ… IRRITERENDE, at man ikke kan bruge ventetiden til lidt fornuftig overfortolkning af kroppens signaler :D :D :D
K: 32, lavt MBL. Ellers ok. M: 31 ok. Tilknyttet OUH og HAB. Forsøgt siden sep. 2007. 2 SA'er, 1 MA + 4 bio'er. 4 IUI = 3 neg. og 1 bio. 1. IVF: pos, men MA i 9. uge, medicinsk abort i "11. uge , og cellegift i "15. uge". PAUSE!!
svipsen

Geografisk sted: Odense

ForegåendeNæste

Tilbage til Barnløshed og behandling