BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Så blev NF overstået

Så blev NF overstået

Indlægaf Annette1975 » tors, 13. januar 2011 15:36

Puha hvor var jeg nervøs her til morgen. Vågnede kl. 2 i nat og sov næsten ikke resten af natten, På vej til sygehuset (manden og jeg kørte i hver vores bil) var jeg ved at tude flere gange fordi jeg var så nervøs.

Men heldigvis da scanningsdamen satte scanneren på mave kunne vi ses at bebs hoppe rundt derinde og hyggede sig :-) De var to i rummet, den ene scannede, den anden registerede ting i computeren. Allerede inden hende der scannede begyndte at sige en masse ting sagde hende den anden at jeg havde en rigtig flot blodprøve, det beroligede mig lidt. Nakkefolden blev målt til 1,9 cm så den var også rigtig fin. Så alt i alt fik jeg bedømmelsen "Lav risiko", de giver ikke et i tal på Skejby sygehus.

Så nu har min mand og jeg er vores lile baby som er 6 cm lang og det var bare helt vildt. Jeg blev sat 3 dage tilbage, det var også lige præcis det jeg forventede ud fra ægløsning, så nu har jeg termin d. 25 juli, men skal jo forvente at blive sat igang senest 14 dage før termin pga sukkersygen :-)
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Re: Så blev NF overstået

Indlægaf Katrine-mor » tors, 13. januar 2011 15:45

Juuubbbbiiii hvor er det et dejligt indlæg at læse :D STORT TILLYKKE med den fine NF :D
Ih, jeg kan godt forstå at du var nervøs... det er også noget af en milepæl! Men nu kan I rigtig slappe af og nyde at den lille baby i din mave har det dejligt :D

Det er sjovt at de nogle steder giver tal og andre steder bare giver vurderingen høj eller lav risiko. Men tallet er jo på sin vis også ligegyldigt... bare det er over grænsen for lav risiko.

Hvor bliver det dejligt med et lille sommerbarn... det bliver da vist lige en ekstra god sommer i år ;-)
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Indlægaf HeidiBH » tors, 13. januar 2011 19:40

Tillykke med den veloverstået NF, så er første milepæl overstået.. Skønt...

Glæder mig til at høre hvordan det hele bliver når den lille engang kommer til verden, for kommer nok selv i samme glædelig situation.. Manden vil nemlig helst ikke have at jeg starter på prævention igen, meeeen for mit vedkommende vil jeg gerne lige have vores bryllup i hus inden jeg skal lege gravid igen.. ;-) Men tænker godt nok meget omkring hvor hådt det mon bliver at have 2 så tæt på hinanden... :lol:
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Stinna30 » tors, 13. januar 2011 23:17

Tillykke med den veloverståede skanning :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Annette1975 » fre, 14. januar 2011 07:43

Tak skal i have :-)

Katrine-mor, de giver ikke tal ud derude for de har oplevet at der går konkurrence i de tal og at folk blev kede af det hvis deres tal lå i den lave ende med stadig i katagorien "lav risiko".

Eftersom jeg render rundt ude på svangreambulatoriet til fødselslæge og mediner og så videre, så går jeg selv rundt med min journal. Jeg kiggede de papirer som scanningsdamen lagde i min mappe. Der var bla. 3 fine billeder af baby hvor man tydeligt kunne se nakkefolden. Nå men her stod der også nogle trisomi tal og jeg kunne se at da jeg trådte ind af døren var mit downs syndrome tal 1:269 ud fra min alder, altså alders risikoen. Men nakkefolden og blodprøven trak dette tal op på 1:2209 så det syntes jeg er rigtig fint :-)

Heidi: Uha jeg er også meget spændt på at få to børn så tæt på hinanden, 19 måneder. Der er tidspunkter hvor jeg tænker, var det nu en smart beslutning det her? Men jeg tror det er usikkerheden for hvad fremtiden bringer. Jeg ved at det bliver hårdt at have to små børn, men det er nok usikkerheden for hvor hårdt det bliver, eller hvor nemt jeg syntes det er. Uanset hvad så opvejes det helt klart af at vi få to børn der kommer til at være tæt på hinanden aldersmæssigt og derfor forhåbentlig får et rigtig godt forhold til hinanden. Det skræmmer mig lidt at min bror og jeg har 4 år imellem os og vi har aldrig haft et godt søskende forhold og det ønsker jeg ikke for mine børn.

Men hvor var det bare dejligt at vågne op her til morgen og have alle de bekymringer jeg havde op til scanningen ude af hovedet. Det er så skønt.
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf LittleMiss » fre, 14. januar 2011 11:26

Stort tillykke med en veloverstået skanning :)
Det er en dejlig følelse at få bekymringerne væk og være fri for dem.
Til min NF var bebse også seks cm og min termin blev også rykket tre dage tilbage. Det er da meget pudsigt :razz: Så nu har jeg termin 14. juli :-)
Stoppede med p-pillerne i juli 2008.
Blev henvist til fertilitetsklinik, men nåede inden start derude at klare det på naturlig vis.
9. november positiv test :D
Termin 14. juli

Billede
LittleMiss

Indlægaf Katrine-mor » fre, 14. januar 2011 12:47

Åh okay... aj det er da også for plat, hvis det bliver sådan noget konkurrence-halløj om at have det fineste tal! Alderen gør jo rigtig meget forskel på tallet, så man kan da slet ikke begynde at sammenligne på den måde.
Men dit tal lyder da fint. Det er da et stykke over grænsen på de 300 ;-)

Mht. at have to så tæt på hinanden, så er der kun 17 mdr. mellem min søster og jeg, og det har vi haft så meget glæde af som børn, og også som voksne. Der har selvfølgelig været tider, hvor jeg synes det var svært at være storesøster, fordi jeg ikke var specielt meget "større" end min lillesøster... men altså... det var jo da vi var små :lol:
Men jeg tror da at det til tider var hårdt for mine forældre at have to børn så tæt på hinanden, da vi var helt små. Men det er sikkert også hårdt selvom man venter et par år eller to med den næste, tænker jeg.
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Indlægaf MÃ¥neMarie » man, 17. januar 2011 09:39

Hov, så det er herinde i terminsgruppen I gemmer jer.. men det er da også en god ide at få sat lidt skub i den!

JUBIIIIIII og TILLYKKKE med den fine NF.. hvor er det da bare dejligt.. kan god forstå du var nervøs, jeg havde det ligesådan til min NF! Men dejligt I fik en lav risiko :D
Det er jo helt vildt fantastisk at Amalie skal være storesøster! Og jeg tror helt sikkert det bliver fint at de kommer til at være så tæt på hinanden.. min kusine har to piger med præcis 19 måneder i mellem og min veninde har to drenge også med præcist 19 måneder i mellem og de har bare så meget glæde af hinanden..det er virkelig sødt :D
Billede
MÃ¥neMarie

Tilbage til Termin Maj - Juli 2011