BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Så blev første jordemoder besøg overstået

Så blev første jordemoder besøg overstået

Indlægaf Annette1975 » tors, 27. januar 2011 19:54

Ja som jeg huskede fra første graviditet så var det en omgang hyggelig snik snak. Vi snakkede meget om forrige graviditet og specielt fødslen. Hun var meget imponerede over min første fødsel og det blev jeg jo ret stolt af. Jeg fik blandt andet at vide at jeg reagerer godt på stikpiller og det er jo dejligt at vide at hun ser sådan på det, når jeg nu med meget høj sansynlighed skal sættes igang igen fordi jeg nok ikke selv går igang før tid. Da jeg så beskrev min fødsel, var hun vildt imponeret over min høje smerteterskel og at jeg havde så meget overskud og at jeg var en hurtig fødere og så sagde hun lige at så vil jeg nok føde hurtigere næste gang.

Men det var dejligt at få ros for Amalies fødsel for jeg syntes jo også selv at den var super god. Jeg nævnte at jeg havde siddet i venteværelset og læst i fødselsrapporten og der var ting jeg ikke helt forstod som jeg godt kunne tænke mig uddybet. Så jeg aftalte med hende at næste gang booker jeg dobbeltid og så tager vi en snak om det der står i rapporten, det er dejligt.

Så blev der lige mærket på min livmoder og den var fint over skambenet og et par fingre under navlen, så alt var som det skulle være. Så NU kan d. 10 marts bare komme an så vi kan komme til MD og hjertescanning og forhåbentlig få at vide om det er en lillebror eller lillesøster vi skal have :-)
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Re: Så blev første jordemoder besøg overstået

Indlægaf nanna444 » man, 31. januar 2011 13:48

Ihhhh dejlig laesning :lol: Det er virkelig dejligt at hoere om positive foedselsberetninger. Det at foede er jo den mest fantastiske og graenseoverskridende oplevelse i verden.
Og ja, jeg synes ogsaa at du er sej - bare det at du gaar saa fint igennem det hele med sukkersygen, men du har jo ogsaa saadan en utrolig dejlig positiv indstilling til det :lol:
Held og lykke med MD d. 10 marts. Glaeder mig til at hoere om I skal have en lillesoester eller - bror. Hvad tror du I faar ? Er din graviditet meget forskellig fra Amalies ?

Knus fra Nanna
nanna444

Indlægaf Annette1975 » man, 31. januar 2011 16:16

Hej Nannaa,
Hvis du vil læse hele min fødselsberetning kan du finde den her: graviditet-f2/ja-sa-har-jeg-fodt-t4858.html jeg fik lige læst den og hilsnerne herinde og blev helt rørt igen :-)

Men jeg havde virkelig en super god fødsels, trod sukkersygen gjorde at jeg havde en ekstrem kontrolleret fødsel og jeg ved at den forestående fødsel bliver på samme måde igen, men jeg glæder mig afsindigt for jeg ved jo hvad jeg går ind til.

Men jeg voksede da lige et par centimeter, da jordemoderen sagde at jeg er en super føder og at jeg tager godt i mod stikpiller, det giver mig da forhåbninger om at den forestående fødsel også bliver til at overskue :-)

Jeg tror at grunden til at jeg er så positiv, trods sukkersygen er, at jeg ved jo hvad resultatet er. Jeg får et helt fantastisk barn ud af alle besværlighederne. Og så har jeg det faktisk godt med den øgede kontrol jeg går til (hver 14. dag) for jeg føler at der bliver taget rigtig god hånd om mig og mit kommende barn og jeg føler mig virkelig tryg. De gør det jo kun fordi det er bedst for mor og barn, så derfor ser jeg det som en positiv oplevelse.

Med hensyn til mit graviditetsforløb, så syntes jeg faktisk det ligner Amalies ret meget. Jeg føler mig generelt ikke gravid, jeg er ikke vokset det mindste omkring maven og jeg vejer stadig under min startvægt. Jeg har slet ikke lidt af kvalme og generelt har jeg det bare godt. Men om det bliver en dreng eller pige, har jeg absolut ingen fornemmelse af.

Knus annette
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Katrine-mor » ons, 02. februar 2011 16:02

Hej Annette,

Dejligt at første JM besøg gik godt :D
Det må være skønt at få at vide, at man er en super føder! Så ud over at du har prøvet det før, så er du også rigtig god til det :D

Hvor bliver det spændende med MD d. 10/3. Glæder mig til at høre update, og måske hvad køn det bliver, hvis du vil afsløre det ;-)
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Tilbage til Termin Maj - Juli 2011