BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Mit immunforsvar...

Mit immunforsvar...

Indlægaf Katrine-mor » tors, 13. januar 2011 15:29

Hej med Jer,

Ja, nu ligger jeg så syg for 3. gang inden for halvanden måned!

Sluttede november af med en omgang blærebetændelse. Heldigvis var det hurtigt overstået og har 7-9-13 ikke vist sig siden :-)
Derefter lå jeg syg hen over julen med feber og ondt i halsen. Jeg var lige ved at blive skør i hovedet af at hoste så meget. Var til lægen to gange på de 10 dage det varede, men der er jo intet at gøre når det er en virus. Man må heller ikke tage slimløsende brusetabletter, når man er gravid. Så jeg måtte klare mig med en masse hvile under dynen og te med honning.
Og nu er jeg så syg igen. Denne gang med en smule feber, hovedpine og forkølelse! Puha, jeg er træt af det.

Har super dårlig samvittighed overfor mit arbejde, men alle har efterhånden været syge mindst én gang i løbet af de sidste to måneder, så vi er overbeviste om at det er fordi vi "spiller helte" og kommer på arbejde, for derefter at smitte hinanden. Derfor er forståelsen for at man tager nogle sygedage stor.

Hvordan har Jeres helbred det? Er I også ramt af sygdom her i vinteren?
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Re: Mit immunforsvar...

Indlægaf Annette1975 » tors, 13. januar 2011 15:32

Da jeg lige var blevet gravid der lå jeg konstant og var syg. På 1½ måned var jeg syg 3 gange og jeg tror virkelig at det var fordi der skete så mange ændringer i min krop. Hver gang jeg var lige ved at være ovenpå, så blev jeg knockoutet ige :-(

Jeg håber du snart kommer på højkant igen :-)
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Katrine-mor » tors, 13. januar 2011 15:48

Ja, min læge mindede mig også om at en gravid generelt har et dårligere immunforsvar, så at jeg nok skulle forberede mig på at være ekstra sårbar overfor smitte. Havde bare ikke lige regnet med at være SÅ sårbar.
Men så længe min lille dreng har det fint i maven, så tager jeg gerne lidt ekstra sygedage. Han virker totalt upåvirket og vælter rundt derinde og sparker :D
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Katrine-mor

Indlægaf nanna444 » tors, 13. januar 2011 15:55

Hej med dig.

Ej hvor er det altsaa bare oev med alt den sygdom. Haaber du snart faar det bedre. Kan sagtens forstaa at du foeler daarlig samvittighed overfor dit job, man vel jo helst ikke at andre taenker og goer forskel bare fordi man er gravid. Men, soede, i sidste ende saa kommer dit helbred jo foerst, saa det er bare ind under dynen med dig ;-)
Herhjemme proever vi at holde os raske med friskpresset frugt- og groensagsjuice. Maaske det kan hjaelpe dit immunforsvar lidt ?

Rigtig god bedring

Knus fra Nanna

Katrine-mor skrev:Hej med Jer,

Ja, nu ligger jeg så syg for 3. gang inden for halvanden måned!

Sluttede november af med en omgang blærebetændelse. Heldigvis var det hurtigt overstået og har 7-9-13 ikke vist sig siden :-)
Derefter lå jeg syg hen over julen med feber og ondt i halsen. Jeg var lige ved at blive skør i hovedet af at hoste så meget. Var til lægen to gange på de 10 dage det varede, men der er jo intet at gøre når det er en virus. Man må heller ikke tage slimløsende brusetabletter, når man er gravid. Så jeg måtte klare mig med en masse hvile under dynen og te med honning.
Og nu er jeg så syg igen. Denne gang med en smule feber, hovedpine og forkølelse! Puha, jeg er træt af det.

Har super dårlig samvittighed overfor mit arbejde, men alle har efterhånden været syge mindst én gang i løbet af de sidste to måneder, så vi er overbeviste om at det er fordi vi "spiller helte" og kommer på arbejde, for derefter at smitte hinanden. Derfor er forståelsen for at man tager nogle sygedage stor.

Hvordan har Jeres helbred det? Er I også ramt af sygdom her i vinteren?
nanna444

Indlægaf LittleMiss » fre, 14. januar 2011 11:29

Jeg er heldigvis sluppet udenom sygdom i denne omgang :-)
Men ønsker alle jer der ligger syge en rigtig god bedring.. Det er simpelthen bare så øv at ligge og være syg :cry:
Stoppede med p-pillerne i juli 2008.
Blev henvist til fertilitetsklinik, men nåede inden start derude at klare det på naturlig vis.
9. november positiv test :D
Termin 14. juli

Billede
LittleMiss

Indlægaf Katrine-mor » fre, 14. januar 2011 12:53

Tak for jeres søde hilsener. Har det lidt bedre i dag, men tror jeg vil købe noget saltvand på apoteket til at skylle min stoppede næse med, så jeg ikke føler at jeg går rundt med en dyne i hovedet ;-)

Nana, mht. frugt og grøntsager, så indtager jeg rigtig meget af det hver dag, både som juice og salater. Har totalt craving for appelsiner, så dem ryger der en del ned af hver dag :lol: Men tak for tippet :-)
Har mistanke om at det er på kontoret at vi sidder og smitter hinanden, så der kan nok så mange C-vitaminer ikke hjælpe... ville ønske at folk blev bedre til at lægge sig syge i stedet for at møde op og smitte alle os andre.
Billede

Katrine-mor

Indlægaf MÃ¥neMarie » man, 17. januar 2011 09:52

Hej søde.
Det er altså noget værre noget med dig og irriterende du nu skal være syg igen! Håber du er ved at komme lidt mere på toppen, for det er da bare så irriterende at være syg, når man hverken man tage det ene eller det andet for at hjælpe på helbreddet.. :shaking:
Jeg arbejdede for en del år siden i en vuggestue og blev i den forbindelse syg HELE tiden.. det var bare så irriterende! Så jeg undersøgte lidt om hvad man kunne gøre og fandt nogle naturdråber, der hedder Biostrath (kan købes hos Matas og måske på apoteket) så jeg tog dem hver dag (en gang om dagen) og de hjalp virkelig godt.. Siden jeg begyndte at tage dem blev jeg ikke syg mere! Det er noget natur medicin, så jeg tror bestemt du kan tage dem selvom du er gravid..

God bedring søde.

Knus fra mig
Billede
MÃ¥neMarie

Indlægaf Katrine-mor » man, 17. januar 2011 17:22

Hej søde,

Ja, det er bare rigtig øv at være syg hele tiden. Har købt noget saltvandsnæsespray som man heldigvis må bruge så tit man har lyst, og det er rigtig godt. Ellers er der jo ikke noget man må tage.
Tak for tippet. De lyder meget effektive... ærgerligt at jeg ikke nåede at læse indlægget inden jeg smuttede til lægen tidligere. Tror nemlig lige at jeg vil dobbelt-tjekke med hende inden jeg begynder at tage naturdråber. Mener nemlig at man også skal have grønt lys inden man tager sådan nogle, men er ikke sikker.

Åh jeg håber at jeg snart bliver frisk igen!

Knus til dig også
Billede

Katrine-mor

Indlægaf Stinna30 » man, 17. januar 2011 22:23

Jep, du skal også have grønt lys for naturlægemidler :-)
Og saltvandsnæsesprayen kommer du helt sikkert til at bruge på bebsen også, når han får sin første forkølelse ;-) Det hjælper virkelig, når nu de ikke kan pudse næse, de små kræ.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Katrine-mor » tirs, 18. januar 2011 16:24

Tak Stinna, ja det tænkte jeg nok at man skulle.
Ja, det kan de små bebser vel slet ikke finde ud af, og så er sådan en saltvandsspray god at have, tænker jeg :-)
Billede

Katrine-mor

Indlægaf Stinna30 » ons, 19. januar 2011 22:48

Ja, det er nu ikke en spray, jeg har brugt, kom jeg til at tænke på, men det er vel et fedt? Jeg har bare hældt et par dråber fra sådan nogle små pipetter, som kan købes på apoteket, i Gustavs næsebor, når han har været snottet (ikke hans yndlingsting :hmph: ).
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Katrine-mor » tors, 20. januar 2011 20:39

Stinna, ja det er vel same-same ;-)
Kunne dog forestille mig at det var rarest for en lille bebs at få hældt dråberne i næsen sådan som du gør, i stedet for at få det blæst op i de små næsebor med en spray... kan uanset hvad godt forstå at det ikke lige frem er hans yndlingsting :lol:
Billede

Katrine-mor

Tilbage til Termin Maj - Juli 2011