BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Her sker ikk så meget :)

Her sker ikk så meget :)

Indlægaf LittleMiss » tors, 27. januar 2011 11:43

Men så vil jeg da fortælle om det dejligste jordemoderbesøg jeg kunne ønske mig :-)
Vi var til jordemoder for første gang i tirsdags, og hun var bare så sød og venlig, og vi snakkede og snakkede om alt muligt. Bla hvordan jeg havde det, om vores flytning her på mandag, og hvordan graviditeten var gået indtil nu..
Har hørt fra mange at deres første jordemoderbesøg mindede rigtig meget om det første besøg hos lægen. De snakkede kun, ikke noget med at blive mærket på maven eller lyttet efter hjertelyd..
Men her var det slet ikk sådan! :D
Jeg blev målt på maven, der blev mærket, og sørme også lyttet efter hjertelyd, og hun fandt det lige med det samme.. Den fineste hjertelyd :-)

Det var bare en super god oplevelse. Nu er næste milepæl MD-skanningen den 23. februar, og i kan tro at jeg glæder mig :-)

Hvordan var jeres første besøg hos jordemoderen og indtrykket af hende? Og hvornår skal i til MD-skanning?

kh littlemiss :-)
Stoppede med p-pillerne i juli 2008.
Blev henvist til fertilitetsklinik, men nåede inden start derude at klare det på naturlig vis.
9. november positiv test :D
Termin 14. juli

Billede
LittleMiss

Re: Her sker ikk så meget :)

Indlægaf nanna444 » man, 31. januar 2011 13:42

Hej :lol:
Sikke skoent at hoere at alt gik godt - det varmer bare saa meget naar man bliver bekraeftet i at alt ser fint ud og man endda faar lov at hoere hjertelyden ( som nok er den mest fantastiske lyd i verden - lige efter de foerste skrig fra din bebs efter foedslen :lol: )
Og det betyder bare saa meget at man har en soed og forstaaende jordmoder. Er det den samme du har gennem hele forloebet ? Og til foedslen - hvis hun altsaa har vagt naar den lille vil ud ?
Hvor bliver det spaendende med MD skanningen. Jeg skal selv til MD d 14. feb, saa vi foelges jo naesten ad :lol:
Haaber I har godt gang i flytningen og alt gaar efter planen

Knus fra Nanna
nanna444

Re: Her sker ikk så meget :)

Indlægaf Katrine-mor » ons, 02. februar 2011 14:28

Nej der sket ikke meget hverken her eller i gravid-forummet, men sådan er det sikkert i perioder.

Jeg synes det lyder som et rigtig skønt JM besøg :D Det er så fantastisk at høre hjertelyd første gang :D
Det lyder lidt som om at du var igennem de samme ting, som mig til første JM besøg.
Jeg synes også det var meget anderledes end 1. lægebesøg, men jeg har også hørt at det ikke er altid at JM lytter efter hjertelyd til første besøg, da det ikke er altid man kan høre det, når man er så kort henne. Men her fandt hun det også hurtigt ;-)
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Tilbage til Termin Maj - Juli 2011