BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Fantastisk dag på Skejby

Fantastisk dag på Skejby

Indlægaf Annette1975 » tors, 10. februar 2011 15:12

Så blev det endnu engang torsdag og det var tid til et besøg på Skejby sygehus. På svangreambulatoriet skulle jeg bare til mediciner men så skulle jeg også på gynækologisk afdeling til mit årlige celleskrab (som jeg har får lavet fordi jeg har haft livmoderhalskræft). Da vi var ved at være færdige med celleskrabet sagde jeg til min læge "hvaaa Ole, du har sådan en fin scanner der, skal vi ikke lige kigge til junior så jeg kan se at den har det godt og er i live". Det syntes min læge var en fantastisk ide, for det syntes han også var sjovt.

Så scanneren på maven og det første man ser er hjertet der bare banker derud af og junior der sparker med det ene ben. Jeg jublede og var fuldt ud tilfreds og tænkte at det var nok det, men nej nej, vi skulle da lige kigge lidt rundt på bebs. Så jeg fandt ud af at min moderkage ligger foran og det er jo en rar information at få. Han ville ikke måle noget på den og vi kiggede ikke efter køn. Men vi så baby fra mange vinkler og pludselig fangede han et helt fantstisk billede (syntes jeg jo) og så spurgte jeg om han havde en printer for så ville jeg da gerne lige have et billede. Vupti og han printede to eksemplarer, et til mig og et til manden :-)

Nøj hvor jeg svævede da jeg gik derfra. Hvor var det bare super dejligt at se junior ligge inde i maven og hygge :-) i skal selvfølgelig ikke snydes for billedet, så her er det :-)

DSC02697xx.JPG
junior
DSC02697xx.JPG (77.55 KiB) Vist 115 gange
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Re: Fantastisk dag på Skejby

Indlægaf nanna444 » tors, 10. februar 2011 16:51

Ej hvor soed! Sikke et fint billede af junior. Nu troede jeg lige at du kom med en tidlig melding om hvad som gemmer sig derinde :lol:
Dejligt at hoere at alt er godt og du er ved fantastisk mod.
nanna444

Indlægaf Pille » tors, 10. februar 2011 21:11

Sikke da et fint billed, og hvor lyder det bare som en skøn læge du har dig :-) Vil I vide hvad der gemmer sig derinde eller venter I til fødslen?
Mit gæt er en lillebror til Amalie ;-)

Kram Pille
Billede
Pille

Geografisk sted: Glostrup

Indlægaf Stinna30 » tors, 10. februar 2011 22:41

Fint billede :D Jeg gætter også på en lillebror til Amalie ;-)
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Katrine-mor » fre, 11. februar 2011 11:18

Ihhhh sikke et fint billede af din lille baby :D :D :D

Hvornår skal du til MD og vil I have kønnet at vide?
Jeg gætter faktisk også på en lillebror til Amalie ;-)
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Indlægaf Annette1975 » fre, 11. februar 2011 14:36

Ja det kunne godt ligne en tap på billedet ;-)

Tak skal i have, det var bare så super dejlig en oplevelse også fordi min gynækolog han var lige så begejstret som jeg var. Han var efter mig de først 3-4 år efter jeg var blevet opereret for livmoderhalskræft at jeg skulle skynde mig at få børn, hvis jeg ville være sikker på at få nogle. Og nu jublede han bare over at vi venter nummer 2.

Ja vi vil gerne vide kønnet :-) Men det betyder så lidt for mig denne gang at jeg faktisk helt glemte at spørge ham om man kunne se det, så det er derfor at vi ikke tjekkede for det. Men jeg skal til MD d. 10 marts, så der er lige 4 uger til. Den ligger lidt sent 20+3, men det er fordi jeg skal have udført en hjertescanning samtidig pga svag forhøjet risiko for hjertefejl.

Uh hvis det bliver en dreng, så skal der shoppes, det bliver spændende.
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Katrine-mor » tirs, 15. februar 2011 14:11

Hvor er det bare sjovt med sådan en gynækolog, der jubler sammen med dig over nr. 2... det er da også fantastisk dejligt :D

Spændende om man kan se det d. 10. marts... er bare sådan en dejlig følelse at få sat køn på, synes jeg :D
Håber at scanningen af hjertet også går rigtig godt.

Hihi, ja så må du gå shopamok i drengetøj, hvis vi gætter rigtigt ;-)
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Tilbage til Termin Maj - Juli 2011