BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

hulubulu ....

hulubulu ....

Indlægaf elefantus » man, 10. januar 2011 18:00

Her er bare SÃ… stille og tomt :-(
21-02-2011 Vores dejlige Emma kom til verden

3 IUI forsøg - negative
kort ivf .. ÆU 4/6 ÆO 7/6 .. BP 21/6-2010 .. HCG 678
elefantus

Geografisk sted: vestsjælland

Re: hulubulu ....

Indlægaf Snorre » ons, 26. januar 2011 18:39

Hej elefantus :-)
Så kom jeg lige en tur forbi herinde, men vil godt indrømme at det sker ikke så tit :shock:
Men er vi ikke også nærmest kun os to og Chris, der har termin i jan-april?? Det er jo lidt en skam.

Håber ellers du har det godt - 36+0 idag ikk? :-) Så er der ikke lang tid tilbage - er både skræmmende og meget dejligt at tænke på :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf elefantus » tors, 27. januar 2011 23:08

Ja vi er vist ikke flere ....

Jo du har ret i 36+0 ( i går ) ja det er både spændende og skræmmende på en gang. Jeg synes godt nok der farer mange tanker/følelser rundt i en ...

3 IUI forsøg - negative
elefantus

Indlægaf Snorre » man, 31. januar 2011 15:00

Ja, mange tanker og følelser! En meget syret situation at gå rundt i. At vente på noget så stort er både vildt skræmmende og vildt spændende... Og uden at vide om det bliver i morgen eller måske først om 4 uger.
Så det med at udsætte et gøremål til i morgen, kan måske være en rigtig dum ide ! ;-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Snorre

Indlægaf elefantus » tirs, 01. februar 2011 10:12

Næ det kan jo realt blive når som helst ... kan ikke engang få taget mig sammen til at pakke en taske :) udsætte ting ... tja det hænder stadig, selvom jeg forsøger på at få de ting jeg gerne vil have på plads nu sker det alligevel at tanken slår mig ... jamen der jo 3 uger endnu he he ...

3 IUI forsøg - negative
elefantus

Indlægaf Snorre » tors, 03. februar 2011 13:24

Ja det er altså syret at gå og vente på :-) Jeg for nået lidt hver dag, men kan godt mærke at tempoet allerede er gået meget ned, siden jeg gik på barsel i fredags :-) Det er helt sikkert godt for kroppen, men også lidt syret, at det kan ændre sig så hurtigt.

Desværre har mine nætter været dårlige siden barslen begyndte. Efter sigende sover man jo dårligere i den sidste tid, da kroppen bevidst går ind og vækker dig for at gøre dig mere klar ... det er sgu ondt! :-) Sover du ok stadig?

Og ja, der skal pakkes en taske til sygehuset... har du fundet en god pakkeliste på nettet? Eller har du selv skrevet ned, hvad du tror der skal til?
Billede
Snorre

Indlægaf elefantus » tors, 03. februar 2011 22:56

Dit job har helt sikkert været med til at gøre dig træt, så du bedre har kunne sove.
Jeg har jo gået ledig hele graviditeten desværre, så jeg har selvfølgelig kunne ligge mig til at sove på andre tider af døgnet. Jeg har haft nogle perioder hvor jeg stort set ikke har sovet om natten ... lå bare lysvågen og stirrede op i loftet ... suk det var hårdt. Jeg er blevet ramt af trætheden igen så sover en del om natten. Jeg vågner dog for at tisse et par gange, men ikke slemt. Vågner desværre også hver gang jeg vender mig, da det giver smerter i mit bækken. Jeg har de sidste par mdr haft et glideunderlag hvilket gør det meget nemmere at vende mig... dejligt.... men dog ikke uden smerter.

Åhh .. ja taske ... har endnu ikke fået pakket den :lol: men jeg har da efterhånden læst mange lister på nettet, så har fået mig en ide om hvad jeg skal putte i den :

Tøj til den lille ... her bliver det kun hjemtøj har ikke noget imod at bruge deres mens vi er indlagt, så skal man ikke have vasketøj med hjem.
evt. en sut eller 2 ... selvom sygehusene ikke er meget for det.
Her skal baby hjem i autostol så den skal jo også huskes + et tæppe til at ligge over baby i bilen.

Tøj til mig selv .. noget løst
Bind ( da mange siger sygehusets er MEGET store ) derfor også nogle mormor trusser :D
WC papir ... hvis nu deres skulle være sandpapir
Elastik/hårspænder til selve fødslen
Lidt sodavand/slik/frugt ... energi til manden og nok også mig selv
Kamera ....tjek for batterier
tandbørste, tandpasta, creme, hårbørste m.m.
Tøj til manden hvis han skal overnatte der
oplader til mobilen
Papir + kuglepen så man kan skrive lidt minder ned
evt lidt læsestof til dig/manden

Ja det var lige hvad jeg kunne komme på pt. og så må jeg vist hellere komme igang i weekenden med den taske :cool:

Har du ellers fået vægt skønnet den lille ?
Den anden dag da jeg var ved JM 36+6 skønnede hun den til ca 3000gram

3 IUI forsøg - negative
elefantus

Indlægaf Snebold » lør, 05. februar 2011 16:32

Hej
Har lige en tilføjelse til pakkelisten vi blev anbefalet: mønter til automaterne :razz:
Vi havde godt nok ikke brug for det, men vi var jo nærmest også totalt bedøvet og i vores egen lukkede verden i de tre dage vi var indlagt. Men det kan være rart lige at kunne trække en cola eller kaffe og evt. en sandwich eller chokolade uden for kioskens åbningstid -hvis nu det medbragte lager slipper op.
Bare en idé.
kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf elefantus » lør, 05. februar 2011 18:15

Snebold skrev:Hej
Har lige en tilføjelse til pakkelisten vi blev anbefalet: mønter til automaterne :razz:
Vi havde godt nok ikke brug for det, men vi var jo nærmest også totalt bedøvet og i vores egen lukkede verden i de tre dage vi var indlagt. Men det kan være rart lige at kunne trække en cola eller kaffe og evt. en sandwich eller chokolade uden for kioskens åbningstid -hvis nu det medbragte lager slipper op.
Bare en idé.
kh. Snebold

Super tip Snebold ;-) altid rart med lidt råd hvad man kan tage med.... og ja kan ikke have lageret slipper op :lol:

3 IUI forsøg - negative
elefantus

Indlægaf Snorre » søn, 06. februar 2011 16:02

Snebold, småmønter, ja det var da en god ide til listen :-)
Ellers ser din liste fin ud, elefantus :-)

Jeg kan supplere med
- en mp3-afspiller med forskellige musikgenrer. Skulle være en god ide mellem veerne for at få spændt af/afbrudt tankerne lidt.
- Tyggegummi, da man bliver meget tør i munden af alt det vejrtrækningspjat :-)

Den lille knægt i maven blev for ca. 10 dage siden skønnet til at ligge på omkring 2500 gr. - indenfor gennemsnitsvægten.
Skal afsted igen på onsdag, og der burde han nok ligge over de 3000. Så tiden nærmer sig jo, hvor han er ved at være lige tilpas til at komme ud :-) Det lyder til at du har en baby som vokser godt - mon det kan være en dreng ;-)
Billede
Snorre

Indlægaf Stinna30 » søn, 06. februar 2011 16:29

He he, skægt med den mp3-afspiller :D Håber, den virker for dig, Snorre, men jeg kunne ikke forestille at skulle høre musik (jo måske ude i selve rummet, men ikke noget device, der havde høretelefoner) samtidig med at jeg havde veer - ville blive sindssyg. Jeg var nødt til at bruge al min energi på at lade op til næste ve, og så var der jo lige de tidspunkter, hvor de kom uden pauser, grrrrr ;-)

Håber, I får nogle dejlige fødsler :D og er spændt på, hvad elefantus' mave gemmer :male: eller :female:
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf elefantus » søn, 06. februar 2011 17:06

Snorre skrev:Snebold, småmønter, ja det var da en god ide til listen :-)
Ellers ser din liste fin ud, elefantus :-)

Jeg kan supplere med
- en mp3-afspiller med forskellige musikgenrer. Skulle være en god ide mellem veerne for at få spændt af/afbrudt tankerne lidt.
- Tyggegummi, da man bliver meget tør i munden af alt det vejrtrækningspjat :-)

Den lille knægt i maven blev for ca. 10 dage siden skønnet til at ligge på omkring 2500 gr. - indenfor gennemsnitsvægten.
Skal afsted igen på onsdag, og der burde han nok ligge over de 3000. Så tiden nærmer sig jo, hvor han er ved at være lige tilpas til at komme ud :-) Det lyder til at du har en baby som vokser godt - mon det kan være en dreng ;-)

Ja ... tyggegummi og læbepromade til efter :D

Ja min baby vokser ganske fint .... den er lidt overvægtig ifølge sidste scanning på sygehuset - der var den 6% over gennemsnittet :lol: må se om det passer når den kommer ud. Men på 3D/4D scanningen så den også ud til at være i lettere polstret hehe

3 IUI forsøg - negative
elefantus

Indlægaf elefantus » søn, 06. februar 2011 17:08

Stinna30 skrev:He he, skægt med den mp3-afspiller :D Håber, den virker for dig, Snorre, men jeg kunne ikke forestille at skulle høre musik (jo måske ude i selve rummet, men ikke noget device, der havde høretelefoner) samtidig med at jeg havde veer - ville blive sindssyg. Jeg var nødt til at bruge al min energi på at lade op til næste ve, og så var der jo lige de tidspunkter, hvor de kom uden pauser, grrrrr ;-)

Håber, I får nogle dejlige fødsler :D og er spændt på, hvad elefantus' mave gemmer :male: eller :female:

Takker :D er også selv ved at være mega spændt på hvad maven gemmer på :D

3 IUI forsøg - negative
elefantus

Indlægaf Mor til Alma » tirs, 15. februar 2011 16:34

Hvad men noget babytøj.... Synes det var rart at vores datter ikke skulle have hospitalstøj på når vi skulle over i kantinen og spise... eller fik gæster.. Så virker det bare mere som ens ejen lille baby..

og ja toilet papir kan klart anbefales... (havde det ikke selv med) men efter hvad jeg har hørt så er barselsgangen i Svendborg et af de få steder hvor de har vildt blødt toiletpapir - og det var et hit....
Billede
Mor til Alma

Indlægaf Snorre » tirs, 15. februar 2011 22:09

Tak for input, Mor til Alma :-)
Babytøj - ja det skal der selvfølgelig med! Det havde jeg med på listen inde i hovedet som en selvfølge :-)
Hospitalstøj er bestemt ikke noget, man gider være i længere tid end nødvendigt, hverken som voksen eller nyfødt baby :cool:

Og ja blødt toiletpapir. Egentlig utroligt at det ikke findes på fødeafdelingerne, når nu det er så pokkers afgørende for vores stakkel ømme kroppe! Må tage min egen rulle med, for der er for langt at skulle køre til Svendborg ;-)
Billede
Snorre

Næste

Tilbage til Termin jan- april 2011