BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

vægten??

Re: vægten??

Indlægaf HeidiBH » tirs, 29. juni 2010 08:59

Der vil jeg lige skynde mig at sige, at alt mit sidder også på maven og vi skal have en lille prinsesse :-) så passer ikke helt på alle ;-)
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Indlægaf lillewraa » tirs, 29. juni 2010 09:30

har taget 12 kg på nu og er 27+4.
Snakkede lidt med min veninde igår som selv har en datter. Hun sagde at så stor som jeg er nu, så stor var hun da hun fik julie. På præcis en måned har jeg taget 5 kg på, så det er måske slet ik så slemt alligevel... :roll: det gik jo ret langsomt med kiloene i starten, heldigvis ;-) Glæder mig til jeg snart skal til 2. jordemoder besøg. heldigvis kun 2 uger tilbage :D
kærlig hilsen og varme kram fra Lille Wraa

Billede
lillewraa

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf Nynne10 » ons, 30. juni 2010 20:02

Jeg er idag 26+5 og har taget ca. 10kg på... phyyy haaaa jeg synes det går aaaaaalt for hurtigt for tiden :-( Tror det er en del væske der har skylden - ringene er i hvert fald lagt på hylden ;-)
Billede
Nynne10

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf Annemor » ons, 28. juli 2010 12:04

Hihi... det er lidt sjovt at læse hvor meget/lidt I forskellige har taget på, er selv 25+5 og har taget 2 kilo på... men det afhænger jo også lidt at startvægten. Jeg har haft rigeligt at give til den lille selvom jeg ikke har taget noget videre på :lol: . Jeg håber også meget at vægten ikke stiger meget mere inden fødslen, og jeg passer RIGTIG meget på hvad jeg spiser (der er selvfølgelig dage med ædeflip og trængen til bestemte madvarer). Hvis jeg kan nøjes med at tage 6 kilo på i hele graviditeten, så har jeg bedre muligheder for måske at tabe nogle af de oerflødige kilo i barselsperioden...
Min kæreste og jeg har nemlig snakket om at flytte lillebrors barnedåb til sommeren 2011, og i den forbindelse måske blive gift samtidig :alien: , men betingelsen for os begge er, at vi har tabt os mindst 20-25 kilo!

Så jeg har besluttet mig for at jeg ikke skal have nogle overflødige kilo at smide bagefter... der sidder jo stadig de 25 af dem jeg tog på, da jeg fik vores store søn for 10 år siden...

Som man kan se udfra dem, der har lagt billeder ind, så er nogle af jer, jo ganske tynde og I vil alt andet end lige tage mere på i vægt, da kroppen jo gerne vil danne noget beskyttelse i form af fedt omkring den lille. Men hvis I spiser fornuftigt og træner jævnligt, så er der også stor chance for at I hurtigt kan tabe det hele efter fødslen. Min fejl var også at jeg ikke kunne finde ud af at have et aktivt liv efter jeg havde fået en første og jeg "glemte" mig selv, så det blev ikke til træning og sund mad, men kun til selvbebrejdende blikke i spejlet og ellers bleskift og babymad... hvilket også resulterede i konflikter med manden og MANGE kedelige skænderier, og flere gange hvor vi har været ved at gå fra hinanden. Det hjalp jo ikke ligefrem på min situation, fordi jeg blev ked og begyndte at trøstespise, hver gang han gik i byen med vennerne eller holdt fest hjemme hos os, hvor han inveterede mange tynde og lækre piger, hvilket han påpegede jævnligt, at sådan skulle hans kæreste også se ud.

Hvordan vi lige kom videre derfra mindes jeg heldigvis ikke, for situationen er bare en helt anden i dag, han elsker mig overalt på jorden, og han har meget svært ved at tilgive sig selv, for sin opførsel dengang, og har lovet at efter denne graviditet, så står den på hård træning og sund mad, så vi begge kan komme af med de overflødige kilo.

Annemor
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Nynne10 » fre, 27. august 2010 11:17

Nå piger hvordan ser det ud for jer nu mht. vægten ?????

Jeg er 35+0 idag og har taget 15.5kg på :eek:

Det sidder lige midt på mavsen (eller hvad man nu kan sige når nu maven er sunket ned). Og så har jeg en hel del væske i fødder, ankler og fingre. Men det forvinder jo heldigvis hurtigt efter fødslen :-)
Billede
Nynne10

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf lillewraa » fre, 27. august 2010 13:49

DEt lidt sjovt med den vægt. Jeg stod stille på +14 kg i 3 uger, hvor det indenda var gået helt amok med næsten 1,5 kg om ugen i lidt over en måned. Så begyndte vægten nu at flytte sig igen. jeg er idag, fredag, 36+0 og vægten siger +16,7. og i tirsdags +16. Så den lille mand har fart på. Men fik jo også at vide her til jordemoder at han er meget stor og der næsten ikke er plads til ham. Mit SF mål i onsdags var 37cm. og bøgerne står der 32-35cm. og så ligger han jo i den høje ende af vægt skalaen. omkring 3 kg.
Men min vægt sidder også primært på maven. Har vand i kroppen. kan ikke lyne mine støvler, der mangler lige 10cm. Har ondt i fingrene pga vandet. og syns også man kan se på mit ansigt det er ved at blive lidt choppy :)
MEN det hører jo med alt sammen.
kærlig hilsen og varme kram fra Lille Wraa

Billede
lillewraa

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf engelsby » søn, 29. august 2010 12:57

Nu er det i dag 18 dage siden jeg føte og jeg mangler at tage 5 ud af 19 kg. Så det går stærkt den anden vej.
engelsby

Foregående

Tilbage til Termin august-december 2010