BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Sutter uden alt det gift halløj

Sutter uden alt det gift halløj

Indlægaf Lærkemus » ons, 09. juni 2010 15:25

Hej
Er der nogen af jer der har kunnet overskue suttejunglen? :???:
Ved godt man ikke giver babyen sut, når amningen skal igang, men vil gerne have en klar :-)
Men jeg kan simpelthen ikke overskue alle de tests og jeg ved ikke hvad. Den der natursut lyder fin....men hold da op den ser ulækker ud...men det kunne jeg nok leve med, hvis bare den er i orden. Men er der nogen som har opdaget andre?
Heldig mor til en og en i vente.
Lærkemus

Geografisk sted: Aalborg

Re: Sutter uden alt det gift halløj

Indlægaf HeidiBH » ons, 09. juni 2010 18:19

Har en artikel fra en ugeavis hvor de har lavet en masse test, og der var NUK sutten den eneste af sutterne der bestod.. SÃ¥ det bliver dem vi holder os til til den tid..
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Indlægaf MAT » ons, 09. juni 2010 21:08

Vi bruger Hevea, lavet i 100% naturgummi. Det er muligt, at den ser 'ulækker' ud, men det er jeg egentlig ret ligeglad med - alle sutter er jo grimme ;-) Men vil klart anbefale Hevea frem for Natursutten, da Hevea giver plads til næsen. Har også købt 2 Natursutter, men får ikke brugt dem, da det runde skjold 'presser' på hans næse. NUK er ganske rigtig også fri for BPA og phtalater, men der er stadig et stykke plastik 'mast' mod barnets hud omkring munden, fordi plastikstykket (som på mange sutter) er afrundet. Det giver minus luft til huden. Jeg gad ikke selv have sådan et stykke plastik mast mod huden i halve timer... Med Hevea (og Natursutten) er huden derimod fri.

Problemet med dem er først og fremmest prisen! 50 kr. for en sut... SÅ dyrt! Men - vi er glade for dem herhjemme og betaler alligevel, i hvert fald de første 6-12 måneders tid.

I øvrigt supergod idé at købe sut på forhånd, bare en enkelt - for man ved aldrig, hvornår man får brug for den. Vi startede sut allerede efter 1 uge, og det har ikke ødelagt amning el. noget.
Spontant gravid efter næsten to års forsøg :D

Blev mor til verdens skønneste dreng 06.05.2010!
MAT

Indlægaf MAT » ons, 09. juni 2010 21:10

Vi bruger Hevea, lavet i 100% naturgummi. Det er muligt, at den ser 'ulækker' ud, men det er jeg egentlig ret ligeglad med - alle sutter er jo grimme ;-) Men vil klart anbefale Hevea frem for Natursutten, da Hevea giver plads til næsen. Har også købt 2 Natursutter, men får ikke brugt dem, da det runde skjold 'presser' på hans næse. NUK er ganske rigtig også fri for BPA og phtalater, men der er stadig et stykke plastik 'mast' mod barnets hud omkring munden, fordi plastikstykket (som på mange sutter) er afrundet. Det giver minus luft til huden. Jeg gad ikke selv have sådan et stykke plastik mast mod huden i halve timer... Med Hevea (og Natursutten) er huden derimod fri.

Problemet med dem er først og fremmest prisen! 50 kr. for en sut... SÅ dyrt! Men - vi er glade for dem herhjemme og betaler alligevel, i hvert fald de første 6-12 måneders tid.

I øvrigt supergod idé at købe sut på forhånd, bare en enkelt - for man ved aldrig, hvornår man får brug for den. Vi startede sut allerede efter 1 uge, og det har ikke ødelagt amning el. noget.
Spontant gravid efter næsten to års forsøg :D

Blev mor til verdens skønneste dreng 06.05.2010!
MAT

Tilbage til Termin august-december 2010