BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Sommerdyne eller hvad?

Sommerdyne eller hvad?

Indlægaf Lærkemus » man, 05. juli 2010 10:55

Hej
Så går jeg igen igen og bekymrer mig om alverdens ting med hensyn til den lille ny. Havde helt glemt hvor bekymret og usikker man kan blive.....og for ikke at snakke om forvirret af at læse alle de råd på internettet :lol: Så nu prøver jeg lige her, hvor der er nogen i samme situation.
Jeg har termin midt august og der er sikkert steghedt. Vores soveværelse ligger oppe under taget...PYYYH, der kan blive varmt. Vi andre sover stort set uden en trævl på kroppen og med et lagen over os, men hvad med sådan en bette nyfødt en? Hvor meget tøj skal de have på i varmen.

Jeg er på vej ud for at købe en sommerdyne, og har ellers et tæppe klar. Så læser jeg om sommerdyner på nettet og de der eksperter på området kan ikke rigtig blive enige om det bedste er dun/fjer eller hvad ved jeg. og andre siger, at det isolerer i stedet for at vike kølende. Ja, jeg er skrupforvirret. Hvad søren skal man satse på??? Gode råd søges.

Jeg tænker på, hvor hurtig sådan en størrelse mister varme og sidst men ikke mindst omvendt. Man skulle ikke tro jeg venter nummer to....jeg er fuldstændig lige så usikker som med nummer 1 :oops:
Hvad er jeres meninger, tanker, erfaringer og går i også og gør jeg alle mulige bekymringer?????
Måske skulle vi bare flytte ned i kælderen på de varme dag........hej, det var da ellers ikke så dårlig en idé :lol:
Heldig mor til en og en i vente.
Lærkemus

Geografisk sted: Aalborg

Re: Sommerdyne eller hvad?

Indlægaf Stinna30 » man, 05. juli 2010 20:26

Jeg er lige med på en lytter, for jeg ved det heller ikke. Men ellers tænker jeg, at man kan spørge på sygehuset eller spørge en sundhedsplejerske og så sende far i byen? ;-) Ved godt, det ikke hjælper dig nu og her, men måske kan du spørge jordemoderen til næste besøg?
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Lærkemus » fre, 09. juli 2010 18:04

Nu har vi købt en fin sommerdyne, syntes den er let og lækker og var på tilbud i Bilka til ca. 80 kr. Så nu er vi helgarderet med en vinterdyne, sommerdyne og et tæppe :lol:
Og ja, så tror jeg bare vi sover i den kølige kælder, hvis det skulle blive alt for varmt. Bliver bare så usikker, fx. sagde svigermor at selvfølgelig skal en nyfødt baby da have hue på, den kommer jo lige inde fra varmen. Ja, men hvis der nu er 30 grader, så ville jeg da nødigt have en hue på. Og jeg spurgte jordemoderen og hun sagde at var det varmt, så skal baby selvfølgelig ikke have hue på......altså de mødre og svigermødre....ved godt det er velmenende, men det er træls nogen gange at høre, at man da bare skal fylde den bette med vælling indenfor et par måneder, så sover de bedre og veer....de gør da ikke så ondt vel og plukveer, sådan nogle er da opfundet efter de var gravide, vi er bare blevet pylrede. :roll: Og når jeg ikke kan holde til en pind uden at blive helt smadret og er super træt hele graviditeten igennem, så er det da sikkert, fordi jeg laver for lidt. Tak for kaffe siger jeg bare.
Hm, jeg er nok lidt sart for tiden, lidt nærtagende, usikker og meget gravid. :oops:
Heldig mor til en og en i vente.
Lærkemus

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf TVS » lør, 17. juli 2010 15:21

vi investerede i en billig sommerdyne fra Ikea til vores første, der også blev født en meget varm dag i maj, og det fungerede upåklageligt - selvom mormoderen insisterede på at indkøbe en dyr dundyne fra BabySam .... (den blev så taget i brug til efteråret ...). Og vi fik også prædiket om huer fra div. ældre generationer, men det viste sig at den lille fyr skam ikke kunne døje at have hue på i sommervarmen, selvom han var mere eller mindre pilskaldet - en solhat var langt bedre. Han er stadig et meget varmt barn, og har absolut ikke taget skade af at tilbringe sin første sommer uden hue. Så mærk efter i dig selv og på barnet, det er det bedste råd jeg kan give. Og tøv ikke med at prøve dig frem. Held og lykke i august - det er da ellers en dejlig måned at have fødselsdag i :D
Vidunderlig pige født den 25.11.2010
Positiv test 24.03.2010
SA uge 7+1 feb 2010
Dejlig dreng fra maj 2005
TVS

Geografisk sted: København

Tilbage til Termin august-december 2010