BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

SÃ¥ kom lillebror til verden.....i fuld fart.

SÃ¥ kom lillebror til verden.....i fuld fart.

Indlægaf Lærkemus » man, 23. august 2010 11:26

Hej
Så kom lillebror til verden. Og ikke noget blev som jeg havde forestillet mig:0) verden er totalt forandret og jeg er nyforelsket på ny :D Lillebror kom til verden, da jeg var 40+3. Og aftenen inden havde jeg godt nok haft lidt ondt i maven, men havde også haft en lang dag og plukveerne har gennem en længere periode været hårde, så.....
Men søndag morgen var jeg hårdt angrebet og valgte at gå i seng igen og der lå jeg faktisk det meste af dagen og troende at jeg havde kraftige plukeveer. På et tidspunkt ringede jeg dog alligevel til fødegangen for at sikre mig hvor længe der skulle være mellem rigtige veer, 6-7 min fik jeg at vide, for jeg er 2. gangs fødende. Så jeg gik i seng igen og syntes da alligevel ikke jeg før havde haft SÅ kraftige plukveer. Sidst på eftermiddagen gik jeg i bad og så gik tiden ellers meget hurtigt,for pludselig var der ikke så længe mellem de hulens "Plukveer" :roll: og jeg fik og så en pletbløding og bad min mand forberede vores datter på at hun nok skulle sove hos naboen. Hm...da han 5 min. senere kom op til mig vandrede jeg prustende frem og tilbage og så vurderede HAN at det da vidt var på tide at komme afsted. Ved ikke helt, hvad jeg troede, kunne bare ikke forstådet, at det hele var igang. Sidste gang gik der jo mange mange timer. Så jeg sagde til min mand at han da sagtens kunne nå et bad, da han nærmest havde kastet vores datter ind til naboen og smidt lift og autostol i bilen. Det ville han alligevel ikke, han mente at vi skulle afsted nu. Og det er sørme godt han er så vedholdende, når jeg ikke er, for pludselig var der kun få 2-2,5 min mellem veerne og de bed rigtig godt og da vi nåede sygehuset blev bilen smidt midt i det hele og jeg kunne hverken stå eller gå. Jordemoderen var endnu ikke nået frem, så en anden undersøgte mig og jeg var 9,5 c. åben og kunne egentlig bare presse når jeg følte det presse på. Jamen jøssen, da alarmen ringende at min mand skulle flytte bilen, Da havde lillebror været ude i over 15 min. Og der er altså time parkering :roll: Det var en meget hurtig fødsel, meget overvældende og det gjrde jo sindsygt ondt, men han er det hele værd den lille, han er SÅ lækker. Amningen går strygende og jeg bliver mig selv for hver dag der går. Har lidt ondt i halebenet, men det er meget bedre og revnede kun emget meget lidt. Var hjemme inden klokken 23. Lille bror blev født lidt over 18. Han har masser af mørkt hår, er 55 cm. og vejerde 3980 g. En stor fin baby siger de, jeg syntes han er meget lille og vidunderlig. Jeg er meget lettet over at det hele gik så godt, min mand er lettet over det gik så hurtigt og jeg er lidt overrasket over mig selv, at jeg ikke kunne gennemskue at jeg var ved at føde og nær have født i bilen, hvis jeg havde overtalt min mand til at tage det bad. Hold da op, en oplevelese for livet. Mange hilsener en fantastisk lykkelig og træt mor. :shock:
Heldig mor til en og en i vente.
Lærkemus

Geografisk sted: Aalborg

Re: SÃ¥ kom lillebror til verden.....i fuld fart.

Indlægaf pivpiv » man, 23. august 2010 11:40

Hold da op for en fantastisk beretning :)
Jeg sidder helt med kuldegys og vand i øjenkrogen.
Kæmpe stort tillykke med lillebror.
knus
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Pille » man, 23. august 2010 20:33

Hold da op - det lyder til at det gik viiiildt stærkt!
Kæmpe tillykke med ham!

Knus
Pille
Billede
Pille

Geografisk sted: Glostrup

Indlægaf Stinna30 » man, 23. august 2010 21:13

Kæmpe tillykke med ham :alien:
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf stinapigen79 » man, 23. august 2010 22:52

et stort tillykke med lillebror
Billede

Den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul

Den 8/2-12 positiv men endte i en Bio/SA
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf TVS » tirs, 24. august 2010 20:29

Tillykke, tillykke, tillykke. Sikke en fantastisk beretning. Hvor er det bare dejligt at det hele gik godt - og hurtigt. Hvad siger din datter til at være blevet storesøster?
Vidunderlig pige født den 25.11.2010
Positiv test 24.03.2010
SA uge 7+1 feb 2010
Dejlig dreng fra maj 2005
TVS

Geografisk sted: København

Indlægaf lillewraa » ons, 25. august 2010 08:39

iiih hvor dejlig en historie. bliver bare så glad så vandet pibler ud af øjnene på mig. Er der noget jeg ikke kan styre her den sidste del af graviditeten så er det tårer :)

men iig STORT TILLYKKE!!!! bliver så varm om hjertet med alle disse fødsler.

Min veninde fødte sidste onsdag nat 12 dage efter termin. det blev med akut kejsersnit. en lille pige på 54 cm om 4800g. tror hun er meget lykkelig for at det blev kejsersnit :)

HÃ¥ber alle har det godt i den lille ny familie :)
kærlig hilsen og varme kram fra Lille Wraa

Billede
lillewraa

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf Lærkemus » søn, 29. august 2010 15:57

Tusinde tak skal i have.
Ja, det gik super stærk. Lige nu er jeg kommet mig nogenlunde over chokket over, hvor hurtigt det gik og smerten kan jeg ikke genkalde mig...heldigvis. Jeg er i fin form og nyder at kunne trille med barnevognen og i det hele taget bevæge mig uden den store mave, halebenet har jeg dog stadig ondt i. De kloge mener, det er forstuvet under fødslen. Så det mærker jeg nok noget til i de kommende uger eller mere, men det er ikke så slemt. Og ja lillebror han er stadig nem og dejlig, nogen dage sover og spiser han væk og andre dage skal det hele foregå i favnen på mig. Men det er nu også meget hyggeligt. Det værste er ikke at have så meget tid til storesøster, men hun tager det flot og er en meget stolt storesøster. Hun vil gerne hjælpe med alt, men forstår ikke hun ikke må give ham en ordentlig bjørnekrammer eller løfte ham op eller evt. vække ham når han sover. Ved den mindste lyd, fiser hun hen til liften og siger GODMORGEN LILLEBROR. Så kravlegården er stillet op både af hensyn til hunden og altså også for at søster ikke skal få lyst til at slæbe rundt på ham. Så der skal man lige være lidt på vagt. Men hun er helt vild med ham og det er så dejligt at se. Og nogen gange virker det faktisk, som om han kan genkende hendes stemme, han kigger ihvertfald indgående på hende, når hun taler til ham og mange gange stopper gråden, når hun nusser ham. Men hun har sørme også talt meget til ham gennem maven, så måske er noget sluppet igennem :lol:Havde forresten besøg af sundhedsplejerske en uge efter fødlen og da havde lille bror allerede taget over 200 gram på, så det han eventuelt skulle have tabt, det er hurtigt kommet på igen. Men han spiser godt nok også godt. Håber det også er en god kur for mor her :-) Altså at der kunne ryge et par kilo, som en sidegevinst.
Heldig mor til en og en i vente.
Lærkemus

Geografisk sted: Aalborg

Tilbage til Termin august-december 2010