BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Nusset sengerand.......er der mon nogen som ved?

Nusset sengerand.......er der mon nogen som ved?

Indlægaf Lærkemus » tors, 29. april 2010 11:23

Hej
Ved ikke lige om det er det rigtige forum, men det skader da ikke at spørge.
Jeg har været så "heldig" at købe en hvid sengehimmel og sengerand i det der fine fine Broderie Anglaise.
Jeg fandt det brugt på nettet, det lød på sælger som om det var i fine fine stand, men jeg syntes, det er noget nusset, altså gråligt i det. Og jeg ville gerne have det helt hvidt. Jeg kan bare ikke finde nogle steder på nettet, hvor der står noget om blegning/lysning, affarvning eller hvad der nu er bedst. Stoffet er bomuld, men der er jo polyester i sengeranden. Er der nogle der har et godt tip? Måske skulle man ringe til et renseri hm......Men nu prøver jeg de kloge damer her :lol: Sengeranden kan ikke skilles ad, og der står 40 grader på den. Jeg er bare så dum til sådan noget :roll:

Jeg har købt rigtig meget fint og brugt på nettet, men har altså også været lidt uheldigt. Men det er jo chancen man tager med sådan en handel ;-)
Heldig mor til en og en i vente.
Lærkemus

Geografisk sted: Aalborg

Re: Nusset sengerand.......er der mon nogen som ved?

Indlægaf lillewraa » tors, 29. april 2010 12:39

desværre.... har ingen anelse :-( håber du inder ud af det :cool:
kærlig hilsen og varme kram fra Lille Wraa

Billede
lillewraa

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf MAT » fre, 30. april 2010 11:05

Nu spørger jeg dumt - men har du prøvet bare at vaske den?! Jeg har vasket noget ret brugt legetøj, som var blevet godt gråligt på et hvidt område. Jeg gav det biotex pletfjerner (jaja, ikke så øko, men ganske effektivt) og så ellers bare i maskinen. Det blev næsten helt hvidt igen.

Hvis du ikke kan pille stoffet af, må det betyde, at selve sengeranden også kan tåle 40 grader. Så det er vel bare at prøve - evt. starte med noget iblødlægning el. pletfjerning.

Rens vil helt sikkert også kunne gøre det. Men husk, at rens er kemisk og måske ikke det sundeste for baby at ligge klods op og ned ad. Blegning kan jeg slet ikke se behøver at være aktuelt.

Hvis du er bange for at ødelægge sengeranden i maskinen, så vask den på finvask og med skyllestop, så kan der altså ikke ske noget. Smid den evt. i en vaskepose, hvis den kan være der - men hvis de skriver 40 gr. på, så kan den sagtens klare alm. maskinvask.

Håber, det kunne bruges :D Kærligst, MAT
Spontant gravid efter næsten to års forsøg :D

Blev mor til verdens skønneste dreng 06.05.2010!
MAT

Indlægaf Lærkemus » lør, 01. maj 2010 18:38

Hej
Jeg har vasket den nu og.........den ser slet ikke helt sååå nusset ud. Men den kunne være hvidere. Jeg vaskede den på 40 grader og den er fin endnu. Gik så igang med stryge sængesættet, for for fint skal det jo være :lol: og så så lige, at det ikke må stryges. Der skete så ingenting ved det, men altså mig og vaskemaskiner :oops: derhavde jeg skisme næsten ødelagt det.
Heldig mor til en og en i vente.
Lærkemus

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Drine » søn, 09. maj 2010 15:36

prøv med lidt klorin i vandet ;-)

ellers har jeg noget smart fra frankrig, en lille serviet til hvid vask, det tager alt farve og gør tøjet mere hvidt, hvis du sender min en besked privat her inde med din adresse kan jeg sende dig et par stykker ;-)

Knus sandra
Billede
Brugeravatar
Drine

Tilbage til Termin august-december 2010