BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Jordmoder idag fik snakket om babys vægt

Jordmoder idag fik snakket om babys vægt

Indlægaf Drine » tors, 17. juni 2010 14:07

Så var jeg til jordmoder i dag og det var rigtig rat, jeg fik snakket med hende om min bekymring om babys vægt, da jeg går til vægt scanninger og den sidste gang stadig var lille og vejede 620g :-( men hun fortalte mig at den var 15 % under og hvis den kom på 23 % er den vækst hæmmet så hvis den bare følger sin kurve så er den bare lille og fin ;-) syntes bare ikke der er så meget at tage fra.. den vejede 620 og hvis den havde været vækst hæmmet havde den vejet 555g men skal til scanning igen om 1 uge og det er det 4 uger siden den sidste scanning, så jeg håber inderligt at baby har taget godt på...

Jeg fik også vendt min bekymring om at blive sendt hjem lige bagefter fødslen da jeg havde mistet meget blod sidst og var bare dårlig under og efter fødslen, men hun fortalte mig at de aldrig vil sende en hjem hvis man ikke har det godt, så det gav mig ro inden i ;-)

Knus Sandra
Billede
Brugeravatar
Drine

Re: Jordmoder idag fik snakket om babys vægt

Indlægaf stinapigen79 » tors, 17. juni 2010 14:09

det var dejligt du fik lidt ro i sjælen så kan du igen bare nyde din graviditet ;-)
Billede

Den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul

Den 8/2-12 positiv men endte i en Bio/SA
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf Stinna30 » tors, 17. juni 2010 17:59

Håber, at bebs har taget på ifølge kurven om en uge. Måske er der ikke så stor forskel på 555 g og 620 g, men de tager jo ikke så meget på i begyndelsen de små pus - det er først til sidst de normalt hævnersig. Håber, du får ro på om en uge.

Knus Stinna
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Drine » man, 21. juni 2010 12:23

Tak skal I have :-)

Jeg syntes at baby er blevet meget større der inde, den fylder godt, så jeg håber inderligt at jeg på torsdag får af vide at den har taget flot på, det ville give mig så meget mere ro inden i :D men jeg mærker massere af liv så tænker at det må være et godt tegn på at den har det godt selv om den måske er lidt lille ;-)

Knus
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf Stinna30 » man, 21. juni 2010 13:22

Held og lykke torsdag :D Jeg skal også til jordemoder - er spændt på, om hun vil komme med et bud på, hvor stor han er :-)
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Drine » fre, 25. juni 2010 09:14

Så har vi været til vægt scanning igår :D

Blev bare så så glad for baby vejede 1100g det var stadig på de 15% under men den har ikke tabt sig og indtil vidre følger den sin egen kurve, blev bare så lettet og glæder mig til den næste vægt scanning om 4 uger...

Det var lige en kort opdate ;-)

Knus sandra
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf Drine » fre, 25. juni 2010 09:15

Stinna30 skrev:Held og lykke torsdag :D Jeg skal også til jordemoder - er spændt på, om hun vil komme med et bud på, hvor stor han er :-)

Hvad med dig Stinna, hvad mente jordemoderen at baby vejede ? :D
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf Stinna30 » fre, 25. juni 2010 18:10

Ja, vi endte faktisk med at få en skanning, fordi "vores egen" jordemoder var tre kvarter bagud, og den anden jordemoder var blevet brændt af til en NF, så hun tog os ind. Hun målte lårbensknoglen og hans vægt blev sat 1864 g, hvilket er fint.
Dejligt, at din baby vejede det, den skulle. Da jeg var til jordemoder i uge 28, blev vores dreng og skønnet til 1100-1200 g, så din baby er da ikke så langt fra min på nogenlunde samme tidspunkt.
Det må jo have hjulpet, at du har tvangsspist :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Tilbage til Termin august-december 2010