BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Hvor meget er jeres mænd med?

Hvor meget er jeres mænd med?

Indlægaf Annemor » man, 09. august 2010 20:41

Tja.. jeg ville bare gerne høre hvormeget jeres mænd er med...

Jeg vidste godt fra starten, at min ikke ville deltage specielt meget i undersøgelserne, og han har da også kun været med til de to skanninger. Og det er egentlig også okay med mig, det har jeg egentlig ikke tænkt så meget over.

Mit problem er lidt at hver gang jeg åbner en bog eller et blad om babyer, så står der hele tiden noget om at tage hensyn til faderen... at det er vigtigt at vi får snakket om hvordan babyen skal plejes, og hvordan vi ønsker fødslen skal være, og at han skal være med til alle forberedelserne omkring det at få en baby i huset.

Alt det går jeg stille og tumler med for mig selv, så spørger jeg engang i mellem om han har en holdning til enten det ene forslag eller det andet (spørger ham mest når jeg er i tvivl), og det svarer han ganske enkelt på, at jeg kan få det lige som jeg gerne vil have det, måske kan han se en fordel ved det ene forslag, og det fortæller han mig så. Men planlægningen omkring hvormeget tøj og udstyr, der skal skaffes hjem, tumler jeg lige så stille med, snakker med nogle veninder, og henter lige så stille tingene hjem. Hvis jeg skal hente noget stort gør vi en lille tur ud af det, og han hjælper med at slæbe det tunge.

Indtil nu står alt bare på loftet, da jeg lige skal have slebet og sæbebehandlet gulvet på babys værelse inden tingene skal sættes ind, så jeg har ikke lige det forkromede overblik over hvad jeg har og hvad jeg mangler og tøjet stå stakket i sorte sække, som selvfølgelig alle sammen skal vaskes inden vores lillebror kommer til verdenen.

Jeg får lidt dårlig samvittighed over at han ikke er med til at finde ud af hvad vi skal have, men nu har vi desværre ikke lige vundet lotto, så vi bare kan køre ud og købe det hele fra nyt, og derfor tager jeg hjertens gerne mod brugt tøj og udstyr.

Men skal jeg gøre mere ud af at spørge ham om hvad han synes?
Hvormeget deltager jeres mænd i forberedelserne?

Den lidt fortvivlede Annemor
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Re: Hvor meget er jeres mænd med?

Indlægaf Nynne10 » man, 09. august 2010 21:01

Hej annemor.

Min kæreste har "kun" været med til to lægeundersøgelser, de to scanninger, 1 3D scanning og så et jordemoderbesøg. Jeg har meldt min i en gruppe konsultation ved jordemoderen og der må faderen kun komme med 2 gange. Min kæreste og jeg har aftalt at han ikke behøver at tage fri fra arbejde for at komme med til de to gruppe konsultationer. Der er meget ventetid og jeg har kunnet forstå på de gravide i gruppen som er 2. gangs gravide at deres mænd ikke kommer med heller. Så vi har valgt at han skal blive på job og tjene kassen ;-)
Vi skal så i næste uge til en rundvisning på fødegangen, hvor han deltager. Derudover har både ham og jeg sammen været til to kurser, et om amning og et om forældrerollen.
Mht. diverse indkøb så er det også mest mig der står for dette. Vi har lavet en liste sammen hvorpå der står alt det vi skal have osv... I næste uge har han ferie så der tager vi to dage, hvor vi tager på indkøb og køber alt det sidste såsom madrasser, puslepude, ammepude, uroer, osv, osv.... men det meste af tøjet har jeg købt da jeg er lidt af en shopaholic ;-)

Han læser lidt i den bog vi fik fra lægen for at være forberedt på diverse ting omkring graviditet, fødsel og baby ;-)

Knuzz.
Billede
Nynne10

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf HeidiBH » tirs, 10. august 2010 08:21

Hejsa Annemor

Min kære kæreste er med i det så meget som er muligt for ham.. Han er med til div. samtaler ved jordermoder og har været med til scanningerne.. Han vil så gerne være med til det hele, og tror at hvis det var muligt ville han hellere end gerne føde for mig også ;-)

Men jeg deler så også alt med ham og omvendt.. Han tænker meget praktisk, så han har styr på mange af tingene.. Han spurgte endda hvad jeg helst vil have når jeg skulle føde med hensyn til kameraudstyr om jeg ville have fødslen filmet eller hvordan og hvorledes.. Og det havde jeg da ærlig talt ikke skænket en tanke, men var rart lige at få afklaret så han ved det den dag prinsessen melder sin ankomst :-) Købte for første gang noget tøj alene i weekenden og var helt underligt at gøre det uden ham.. '

Vi har også fået rigtig mange ting brugte hvilket er skønt, da jeg stadig er på SU og pengene ikke er så store, og så holder vi babyshower i september, så derefter ser vi hvad vi mangler og så tager vi ud og køber det sidste..

Tror det er meget forskelligt hvor meget manden involvere sig.. Følges fx med min chef og hans kæreste, de har termin 5 dage efter mig, og når jeg spørger om div. ting, siger han altid, at jeg lige kan skrive til kæresten og høre, så tror fx ikke han er lige så meget med i det..

Knus
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Stinna30 » tirs, 10. august 2010 10:43

Min kæreste vil også gerne være med til det hele, men han sagde dog, at det var ligegyldigt for ham, hvilket noget tøj til den bette jeg pakkede i tasken til sygehuset. Da han så så det, nedlagde han veto mod et par bukser, som han synes var for pigede :lol: så kan lære det ;-)
Han vil med til alle undersøgelser + fødselsforberedelse - som vi kun har været til 1 gang indtil videre. Jeg sagde, at han godt kunne blive hjemme fra lægebesøgene, efter vi havde været til det første og måske skipper han det sidste jordemorbesøg her i næste uge (hvis vi når det :D ). Men hvis det betød meget for mig at have ham med til det sidste besøg også, ville han helt sikkert tage med.
Min mand har også været med til at købe møbler osv., men han går også meget op i, hvordan vores hjem ser ud, så det ville han aldrig overlade til mig alene. Tøj har jeg købt lidt af selv og sådan nogle praktiske ting som D-dråber og i den dur.

Jeg synes da, du skal spørge ham om hans mening, for så føler han måske han er lidt mere med - min mand følte sig ret meget udenfor, før han kunne mærke baby.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf lillewraa » tirs, 10. august 2010 11:08

Hej annemor :alien:

Rasmus var med til 1.lægebesøg. så har han været med til begge scanninger. Hillerød sygehus holder 3 foredrag i løbet af graviditeten. 1.modul var vi ikke med til. han var med til 2.modul og her d.24.aug skal vi til 3.modul. Han skal også med til 4.jordemoderbesøg d.8.sep, hvilket jordemoderen synes var en rigtig god idé når det er så tæt på termin, der kan være en masse spørgsmål fra faderens side.
Han glæder sig utroligt meget og elsker at mærke hver gang den lille sparker og tumler rundt.
Vi har sammen besluttet hvordan børneværelset sku indrettes. Jeg har med min veninde samlet puslekommoden, som han også selv havde godkendt inden den blev købt. Men ellers har vi sammen malet tremmesengen og samlet den sammen. Han har sat svævehylder og lampe op. dekorationen har jeg selv stået for. Vi har købt barnevogn sammen. ellers er det mig der har stået for alt tøj og praktisk indkøb. Min mor har købt to sække brugt tøj til os. Det hele står klar nu til at flytter ind. Barnevogn og lift har vi ikke fået hjem endnu, men det er købt og betalt. Butikken holder det for os indtil han er født.

OBS!! madras til tremmeseng 60x120 kan virkelig godt betale sig at købe i IKEA. vi har købt en latex madras 10cm til 599,- normal pris. det er halv pris af hvad de skal have for den i babysam hvor den endda kun er 6 og 8cm. bare et lille tip. Det er endnu dyre i Ønskebørn.

Nogen der har fundet ud af hvor meget barsel Jeres mænd tager udover de 14 dage lige efter fødslen??
kærlig hilsen og varme kram fra Lille Wraa

Billede
lillewraa

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf Stinna30 » tirs, 10. august 2010 11:29

Min mand holder 5 uger, når lillemanden bliver født (4 ugers barsel og 1 uges ferie), og så tager han de sidste 10 uger af barslen - det bliver vel omkring maj næste år. Vildt, at der er så lang tid til jeg skal på arbejde igen :shock: er virkelig glad for at bo i Danmark, når det kommer til barsel, i USA har man f.eks. kun 6 uger, så er resten for egen regning. Men hva' noget skal vi jo have for skattekronerne :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Annemor » tirs, 10. august 2010 11:53

WOW... det må jeg nok sige... jeres mænd lyder meget engageret, det må være fantastisk.

Jeg fik taget mig sammen i går aftes og spurgt ham hvordan han har det med graviditeten, fødslen og alle forberedelserne... Og ganske som jeg regnede med, så har han tænkt at graviditeten klare jeg, eftersom han jo ikke kan mærke om det gør ondt eller jeg har brug for hvile og heller ikke hvor meget lillefisen er aktiv i løbet af dagen - det kan han jo have så ganske ret i.
Fødslen har han heller ikke tænkt specielt over, andet end at når jeg siger til, så kører vi på sygehuset og der hjælper jordemoderen os med at få lillefisen ud, så hviler jeg mig deroppe indtil de smider mig hjem, og i mellem tiden har han sørget for at det jeg ikke nåede at få på plads er kommet på plads. Det lyder jo også ganske enkelt! -og som han sagde, så kan vi jo ikke planlægge hvordan det går, vi bliver nødt til at tage det som det kommer.

Mht. alle forberedelserne, så nyder han bare mig gå og nusse med det, og han regner med at jeg siger til hvis jeg skal have hjælp til noget. Han vil gerne have at jeg designede et puslebord, der skal stå over badekaret, så ville han gerne lave det. Hvis jeg gerne ville have ham med til yderligere undersøgelser ville han gerne det, men ellers synes han, at han ville arbejde nogle timer ind, så han måske kunne holde lidt mere fri, når den lille kom...

Jeg vil ikke presse ham til at tage med til undersøgelserne, der sker alligevel ikke det helt vilde -det er dog fedt at høre babys hjerte slå, men ellers snakker vi jo mest om hvordan jeg synes det går, og hvilke underøgelser jeg skal igennem næste gang. Jeg vil bare acceptere hans beslutning om at gaviditeten mest er min, og han venter med at gøre en masse før jeg beder om hjælp eller når lille fisen kommer til verdenen.

Annemor
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Stinna30 » tirs, 10. august 2010 12:04

Jeg er sikker på, han nok skal komme på banen, når den lille kommer til verden :-) Lad os endelig se billeder af det puslebord, når det engang er designet og lavet - det lyder hyggeligt med et fælles projekt for jer :alien:
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Tilbage til Termin august-december 2010