BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

fyret

fyret

Indlægaf lillewraa » tors, 20. maj 2010 10:23

Hey alle.

Så blev jeg vist også en af dem der blev fyret pga graviditet.

Fik den melding i mandags da jeg kom på arbejde at butikken var gået konkurs, så jeg var fritstillet og kunne tage hjem igen. Det fik jeg hurtigt spredt til højre og venstre af familie og venner. Min veninde bor så i Birkerød og ringer til mig tirsdag og siger hun ikke helt kan forstå det jeg siger med at butikken var gået konkurs. For hun havde da lige været forbi og de holdt da åben med personale og ingen skiltning om ophør. Det fortæller jeg så mine forældre og min far kører ned forbi onsdag og spørger efter chefen. Han er så inde i den anden butik på østerbro. Så spørger han om de er ved at lukke butikken her, og får det svar, at det er de da slet slet ikke, hvad der fik ham til at tro det? det er kun butikken på østerbro der lukker.

Så ringer jeg til min kontaktperson hos HK som jeg snakkede med i mandags da jeg fik beskeden. og vi kan vist godt blive enige om at denne her den lugter da lidt. Men lige nu kan vi ikke rigtig gøre så meget andet end at vente på det blir 1.juni. og holder han så stadig åbent lægger vi sag an mod ham for uretmæssig opsigelse. håber inderligt at han prøver at tage røven på mig. for han har også bildt mig ind at han ikke har penge til næste lønudbetaling. så jeg glæder mig da til at få en erstatning.

Syns bar lige I skulle ha en af de her historier som desværre ses i stigende grad

Go pinse :)
kærlig hilsen og varme kram fra Lille Wraa

Billede
lillewraa

Geografisk sted: Hillerød

Re: fyret

Indlægaf Pille » tors, 20. maj 2010 16:32

Ej, hvor er det bare mega-tarveligt af din chef... Synes skisme også at det lugter ret meget! Håber at I begge får hvad I fortjener ;-) Han er da en klaphat, hvis han tror det ikke bliver opdaget, at butikken ikke lukker ned.. :roll:

Det lyder som om du alligevel er ved godt mod - jeg håber virkelig at du får en klækkelig erstatning!

Også god pinse herfra!

Kram,
Pille (fra maj-gruppen)
Billede
Pille

Geografisk sted: Glostrup

Indlægaf Stinna30 » man, 24. maj 2010 00:43

Øv, hvor er det træls for dig. Og hold da helt op en idiot, ham din chef (hvis han altså har løjet), for så er han da så uintelligent, at han har fortjent en kæmpe bøde. Håber, du får en klækkelig erstatning :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf pivpiv » man, 24. maj 2010 11:22

Ej for pokker da!!!
Jeg håber at du ender med at være sejrskvinden når han får en på næsen over at have fyret dig.
Mange knus
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf lillewraa » tirs, 25. maj 2010 09:49

ja jeg ber så meget til at han har prøvet at tage røven på mig. Kunne virkelig godt bruge den erstatning.
Han lovede mig sidste mandag at sende min lønseddel fra april, den har jeg ikke set skyggen af endnu. Rimelig belastende når jeg står og skal sende den ind til HK a-kasse så jeg kan få dagpenge :munky2:

Billede
lillewraa

Indlægaf Freckles » tirs, 25. maj 2010 12:27

Synes GODT nok du er sej omkring det her :lol: Jeg går selv lige nu og er helt vildt bange for at blive fyret (har fået ny chef - meget, meget ubehagelig dame...), for vi ved da ikke, hvad vi skal gøre, hvis jeg allerede nu skal ned på dagpenge?!...

Og altså, ærligt talt; hvor gammel er han lige ham din chef? Lyder ikke umiddelbart som om han har erhvervet sig megen livserfaring - og da slet ikke erfaring som chef! Så ville han jo vide, at hans stunt bliver svært at slippe omkring. Og at folk desuden - som regel - har øjne i hovedet og opdager, at butikken ikke lukker. Man fatter det jo næsten ikke :shock:

Nå, men jeg håber da i hvert fald, at du på ingen måde kommer til at lide overlast, hverken økonomisk eller mentalt. Men du lyder jo heldigvis ganske ok ;-)
Billede
Brugeravatar
Freckles

Geografisk sted: København

Indlægaf lillewraa » tirs, 25. maj 2010 12:53

Det kan jo desværre også være at han ikke tager røven på mig. Men tænker lidt, at det er da lidt underligt at holde sin butik åbent UDEN ophørs skilte, og fortsætte med at have personale hvis man ikke har penge til næste løn udbetaling??? plus han har ansat en ny fyr efter at have opsagt mig?? hmm synes ikke helt den holder i bytretten. Synes den lugter slemt.

Min kæreste har heldigvis fået sig et job hvor han tjener pænt, så må leve lidt på hans bekostning. Men hele sidste år var det mig der tjente pengene da han gik på dagpenge, så vi bytter lidt rundt.

Men det betyder jo desværre for barselsdagpengene at når jeg ikke har haft noget arb. de sidste 13 uger og mindst 120 timer, så får jeg samme sats fra kommunen som fra a-kassen. D.v.s. 14.500 og ikke 16.500. Det er jo alligevel 2000 før skat der ryger i svinget om måneden, og det er lidt noget øv, når vi nu lige gik og troede at alt var godt. Samtidig ved vi ikke hvor længe Rasmus kan beholde sit job. Til at starte med er han ansat for 6 mdr. som udløber 7.august. plus at det arb han har, er med løntilskud fra kommunen.

Så jeg håber stadig inderligt på at Brian (arb.giver) prøver at tage røven på mig. Men ja der er absolut ingenting der hænger sammen, hverken hvis han er ved at lukke ned eller hvis han prøver at slippe uden om at fyre en gravid. Så glæder mig til at finde ud af hvad der skal ske om få uger.
Brian er en mand i slutningen af fyrrene vil jeg tro, som sagde til mig, da jeg fortalte at jeg var gravid, at han godt kunne være en rigtig lort og fyre mig, men så vidste han også godt at det ville gå værst udover ham selv. For at være helt ærlig synes jeg bare han har været en rigtig stor idiot under hele min korte tid hos Kop og Kande birkerød.

SÃ¥ fik jeg da vist lige skrevet endnu en roman :)

Billede
lillewraa

Indlægaf Drine » tirs, 25. maj 2010 21:44

humm fjols ! tænker at det ville være godt hvis du har et stykke papir der sige noget om hvorfor han har fyret dig, for hvis du har det sort på hvidt, kan han ikke pludselig komme med en anden grund, måske du kan virke sød og sige at du skal bruge det til at få penge fra komunen så han derfor skal skrive at du er blevet fyret på grung af at butikken lukker ned... bare en tanke at du måske vil stå stærkere...

Knus Sandra
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf lillewraa » ons, 26. maj 2010 12:11

Har fået papir og underskrift på hvorfor jeg er opsagt. Men om det er sandt hvad der står på det papir er jo ikke sikkert :)

Billede
lillewraa

Indlægaf Stinna30 » ons, 26. maj 2010 22:36

Så vidt jeg ved, er det ulovligt at ansætte en anden i samme stilling, som den man lige har fyret, men jeg ved jo ikke, om det er tilfældet? Men det lugter da MEGET! Man ansætter jo ikke, hvis butikken lukker. Kæft, hvor en kegle.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Freckles » tors, 27. maj 2010 08:24

Helt korrekt Stinna; fyrer man en gravid, er det lovligt, hvis det er grundet omstruktureringer eller fordi, den stilling, man sidder i, skal nedlægges. Under alle omstændigheder må stillingen så ikke genbesættes - og det har ham her jo så gjort. Jeg har VIRKELIG svært ved at se, hvordan han skal kunne komme udenom den her!!!
Billede
Brugeravatar
Freckles

Geografisk sted: København

Indlægaf lillewraa » tors, 17. juni 2010 09:34

en lille opdatering

så har vi rejst krav mod min daværende arb.giver. det maximale man kan. 9 mdr løn. men når vi når til en forhandling kræver jeg 4 mdr. løn. maj, juni, juli, august. MEN hvis han går konkurs alligevel, så er der bare ingen penge at hente. dog er jeg sikret maj måneds løn fra Lønmodtagerens Garantifond. Der kan gå et helt år før sagen er afsluttet. og hvis jeg vinder 4 mdr's løn skal jeg heldigvis ikke betale mine dagpenge tilbage, som jeg lidt havde frygtet. Det er jo rigtig rart. Men nu må vi se hvordan sagen udvikler sig. Han har ikke svaret på det brev som HK har sendt til ham endnu. Han har lidt af næste uge med.

Billede
lillewraa

Indlægaf Drine » tors, 17. juni 2010 13:57

pu ha ... det er så påslidene at kører sådan en sag, vi gjorde det i mod min kærersten arbejde giver for 3 år tilbage, da han pludselig rejste til USA og ikke kom tilbage :evil: og der var ingen løn fra ham, sagen tog 8 måneder og jeg var gravid, vi havde lige købt hus måneden før det skete så det hele var et føelses kaos.. men efter 8 måneder fangede de arbejds giveren i lufthavnen da han var blevet efterlyst og så skete der noget og vi fik pengene igennem LG.

Det er også bare så øv når man ikke ved hvad man kan regne med :???: får man penge gør man ikke.. bliver man skuffet osv..

Men jeg håber virkelig at din gamle boss kommer til at punge op til det, det er da på sin plads!

Knus Sandra
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf lillewraa » ons, 11. august 2010 10:52

Så er vi nået hertil hvor han er blevet erklæret konkurs. så får kun min løn for maj måned, ingen erstatning.

Men hvor lang tid må der gå fra han er erklæret konkurs til at skal lukke sin biks?? for han holder stadig ikke ophørsudsalg. og det er da en måned siden nu at han var i skifteretten og blev erklæret konkurs.
muligheden er den at han har overdraget firmaet til anden side, eller at han bare har skifet firma, men stadig selv står som ejer. hvis det er som sidste mulighed, så har han jo løjet i retten, og det kan medføre fængselsstaf. ikke at jeg synes han skal i fængsel, men synes da jeg fortjener min erstatning...

Billede
lillewraa

Indlægaf Stinna30 » ons, 11. august 2010 11:47

Hmm, det lyder alt sammen meget speget - synd for dig, at du skal bøvle med det samtidig med din graviditet. Jeg håber, du får din erstatning, og at han får som fortjent.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Tilbage til Termin august-december 2010