Hey piger.
Nu begynder jeg at bli lidt forvirret. Har de sidste dage pludselig fået utroligt meget udflåd og har så prøvet at læse mig lidt frem i >Politikens bogen om barnet<. Ordret står der: "de sidste uger før fødslen kommer der forskllige forvarsler , som fortæller, at fødslen er forstående. Om det så bliver om 1 uge, 2 uger eller imorgen kan man dog ikke afgøre. I løbet af de sidste 2 uger gør kroppen sig langsomt parat. Det sker ved at barnets goved stiller sig fast i bækkenindgangen. Hos en del kvinder kan dette ses, ved at maven synker lidt. Måske trykker det også ekstra meget hen over lænden." så står der også det her med at "en prop af slim fra livmodermunden som beskytter mod bakterier udefra, glider ud når livmodermunden langsomt åbner sig. proppen er som regel sej og hvidlig, og den kan enten komme som en større portion eller over flere dage i mindre portioner." Jeg tror ikke hanns hoved har sat sig i bækkenindgangen, men har jo aldrig født før, så ved det ikke.
Jeg var oppe hos en anden læge i byen i torsdags til 3.lægebesøg, fordi min egen læge havde ferie og jeg havde taget fejl af ugerne for undersøgelsen. Min egen læge tog kun en gyn undersøgelse ved 1.lægebesøg. 2.lægebesøg mærkede hun kun på maven. Men ham her tog så en gyn undersøgelse og tror faktisk at det er siden da jeg har haft det her enorme udflåd. Men det kommer nærmest mere som en gang slim og ikke det jeg normalt ser som udflåd. For det er overhovedet ikke gulligt. Det er bare tygt og klart. Mine plukveer er ikke noget jeg mærker til andet end at min livmoder bliver hård. Ingen smerter. Jeg har først termin om 6½ uge, så er sq lidt forvirret.
I søndags læste jeg en artikel om en mor der fødte sit barn for tidligt. hun var lige så langt henne som jeg er nu. hun havde også fået en masse udflåd og plukveerne tænkte hun ikke nærmere over. hun skovlede sne og veerene blev værre og værre, så hun ringede til sygehuset, mest fordi hun faktisk troede at noget var helt galt og han måske var død. det var så bare hendes fødsel der var gået igang.
Ja burde måske nok ringe til min jordemoder og spørge hvordan og hvorledes, men nu ville jg lige høre hvad alle de gravide siger til det??