BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

forvirret over udflåd

forvirret over udflåd

Indlægaf lillewraa » tirs, 10. august 2010 11:28

Hey piger.

Nu begynder jeg at bli lidt forvirret. Har de sidste dage pludselig fået utroligt meget udflåd og har så prøvet at læse mig lidt frem i >Politikens bogen om barnet<. Ordret står der: "de sidste uger før fødslen kommer der forskllige forvarsler , som fortæller, at fødslen er forstående. Om det så bliver om 1 uge, 2 uger eller imorgen kan man dog ikke afgøre. I løbet af de sidste 2 uger gør kroppen sig langsomt parat. Det sker ved at barnets goved stiller sig fast i bækkenindgangen. Hos en del kvinder kan dette ses, ved at maven synker lidt. Måske trykker det også ekstra meget hen over lænden." så står der også det her med at "en prop af slim fra livmodermunden som beskytter mod bakterier udefra, glider ud når livmodermunden langsomt åbner sig. proppen er som regel sej og hvidlig, og den kan enten komme som en større portion eller over flere dage i mindre portioner." Jeg tror ikke hanns hoved har sat sig i bækkenindgangen, men har jo aldrig født før, så ved det ikke.

Jeg var oppe hos en anden læge i byen i torsdags til 3.lægebesøg, fordi min egen læge havde ferie og jeg havde taget fejl af ugerne for undersøgelsen. Min egen læge tog kun en gyn undersøgelse ved 1.lægebesøg. 2.lægebesøg mærkede hun kun på maven. Men ham her tog så en gyn undersøgelse og tror faktisk at det er siden da jeg har haft det her enorme udflåd. Men det kommer nærmest mere som en gang slim og ikke det jeg normalt ser som udflåd. For det er overhovedet ikke gulligt. Det er bare tygt og klart. Mine plukveer er ikke noget jeg mærker til andet end at min livmoder bliver hård. Ingen smerter. Jeg har først termin om 6½ uge, så er sq lidt forvirret.
I søndags læste jeg en artikel om en mor der fødte sit barn for tidligt. hun var lige så langt henne som jeg er nu. hun havde også fået en masse udflåd og plukveerne tænkte hun ikke nærmere over. hun skovlede sne og veerene blev værre og værre, så hun ringede til sygehuset, mest fordi hun faktisk troede at noget var helt galt og han måske var død. det var så bare hendes fødsel der var gået igang.

Ja burde måske nok ringe til min jordemoder og spørge hvordan og hvorledes, men nu ville jg lige høre hvad alle de gravide siger til det??
kærlig hilsen og varme kram fra Lille Wraa

Billede
lillewraa

Geografisk sted: Hillerød

Re: forvirret over udflåd

Indlægaf Stinna30 » tirs, 10. august 2010 11:34

Det kan godt være slimproppen, der er gået, men det betyder ikke nødvendigvis, at du går i fødsel nu. Er det ligesom ÆL-slim - altså kan det strækkes langt? Hos mig har der været øget udflåd de seneste par uger, men det er mere vandigt, ikke slim.
Men under alle omstændigheder synes jeg lige du skal kontakte din jm - hun kan i hvert fald mærke, om din livmoderhals er blevet blød og er ved at trække sig tilbage.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf lillewraa » tirs, 10. august 2010 11:41

jaa... det kan man godt kalde det. altså at det kan strækkes. min jordemoder har telefon tid imorgen, så må jeg lige prøve at ringe til hende der... min egen læge er tilbage fra ferie i næste uge.
Føler nu heller ikke at jeg har en fødsel der går igang lige rundt om hjørnet, men nok bedst jeg ringer til hende
kærlig hilsen og varme kram fra Lille Wraa

Billede
lillewraa

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf Stinna30 » tirs, 10. august 2010 12:14

Krydser fingre for, at alt er o.k. Jeg mener at have hørt, at slimproppen godt kan gå og så gendanne sig??? Ligesom fostervandet også gendannes hele tiden.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Tilbage til Termin august-december 2010