BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

forsinket opdatering om gennemscanning

forsinket opdatering om gennemscanning

Indlægaf Drine » søn, 09. maj 2010 16:14

Pu ha jeg har haft så meget om ørene den sidste tid at jeg slet ikke har haft tid til at skrive herinde, men har tænkt så meget på det at nu ville jeg give mig tid til det :D

Vi har været til gennem scanning og læge samtale da jeg har nogle rytmeforstyrrelser i hjertet.

Gemmen scanningen var en underlig oplevelse, for baby ville på ingen måde vise sig, og lå på den mest mærkelige måde at jordmoderen næsten gav op, alt så fint ud, den er lidt lille og hoved målet fra øre til øre var meget lille, hun sage at nogle gange skulle man også kigge på forældrene og jeg har selv et meget lille hoved, men farmand har et stort et :lol: så... og vores søn har også et "stort" hoved, kan godt mærke at jeg er lidt nervøs over det, men tænker at hun havde sagt hvis jeg skulle være bekymret.
Kom til læge samtale bagefter, troede faktisk at det var fordi at jeg skulle have kejsersnik på grund af det med hjertet, men det var der ikke snak om kun at jeg måske skal føde på rigshospitalet så de kan holde øje med mig, men syntes syntes ikke jeg har lyst til at side i en bil i min 1 t 45 min og hvis det er myller trafik kan det tage 3 timer :shock: når men lægesamtalen var fordi at min søn havde tabt sig inde i maven, så skal til vægt scanninger med maven hver 3-4 uge, så de holder godt øje med den lille og så kommer jeg til at se den mangegange endnu :D

knus sandra
Billede
Brugeravatar
Drine

Re: forsinket opdatering om gennemscanning

Indlægaf pivpiv » fre, 04. juni 2010 15:30

Hvad søren, du har da slet ingen svar fået :)
Det må jeg lige lave om på ;)

Nogle gange så siger de læger altså for meget. Vores søn skulle også have forstørret nakkefold og være tyk.
Nu er han 8 år og har altid været for tynd i forhold til hans længde, men tro mig jeg var nervøs da jeg var gravid.
De kan se meget på scanninger men de kan ikke se om hovedet bare er stort eller nakkefolden måles i en skæv vinkel.
Det er da dejligt du kan kigge ind til den lille trold så ofte, dog er grunden måske ikke den bedste - men lad os nu se fordelene ved det, ikke ;)

knus
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Drine » ons, 16. juni 2010 20:23

Hej Pivpiv...
Tak for dit svar :razz:
Var du ikke bekymret da du fik af vide at din søn havde forstørret nakkefold ?

Jeg ser også det positive prøver da, men syntes stadig at jeg bekymre mig... var til vægt scanning for 3 uger siden og der var baby 620g hvor gennem snittet er 800g lægen sage bare at jeg i hvertifald ikke skulle gå over tid.. men skal til vægt scanning igen om 1 uge så håber virkelig at den har sykket sig lidt for hvis den følger sig egen kurve vil det svare til at i stedet for at den vejder 3 kg til fødslen kommer den kun til at veje 2kg :-( og det er alså for smådt... ! tor også bare at jeg bliver ramt på det kvindelige i forhold til at jeg føler.. kan je virkelig ikke give mit bare det den har brug for :cry: jeg har haft svært ved at tage på, men har tvangs spist til den helt store guld medalje og har taget 5 kg på nu, er bare så stolt !!!!! så håber lige at jeg kan nå 5 mere de sidste 3 mdr. håber bare at den lille har det godt der inde og at den er sund og rask, ved også godt at det kab være aveligt, men min søn lå bare over gennemsnittet og fik af vide at jeg ville få et barn over 4 kg, men han tabte sig så i maven og vejede kun 2880g og jeg ved at han tabte sig for i uge 34 blev han vægt scannet og vejded næsten 2500g og han blev født 8 uger senere. Så havde sagt til mig selv at jeg så gerne ville have et bare på de 3500g for så har de lidt mere at stå i mod med, men men... skal til jordmoder i morgen og der vil jeg lige vende min bekymring med hende.

Knus sandra
Senest rettet af Drine tors, 17. juni 2010 13:31, rettet i alt 1 gang.
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf pivpiv » ons, 16. juni 2010 21:23

Mildt sagt så var vi skide bange.
Alt i graviditeten gik ikke som forventet, så da fødslen også endte i super akut ks og ingen hjertelyd og fare for mig, så troede jeg ikke på mit barn var levende.... på trods af jeg hørte ham græde.
Det satte mange spor hos os og vi aftalte at vi aldrig ville se ind i fremtiden igen hvis vi fik flere børn... hvilket vi jo så desværre gør :(

Mange kram
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Drine » tors, 17. juni 2010 13:34

pivpiv skrev:Mildt sagt så var vi skide bange.
Alt i graviditeten gik ikke som forventet, så da fødslen også endte i super akut ks og ingen hjertelyd og fare for mig, så troede jeg ikke på mit barn var levende.... på trods af jeg hørte ham græde.
Det satte mange spor hos os og vi aftalte at vi aldrig ville se ind i fremtiden igen hvis vi fik flere børn... hvilket vi jo så desværre gør :(

Mange kram

Pu ha sikke en oplevelse, det har virkeligt ikke været sjovt :-( det er hver en kvindes skræk at hjerte lyden daler og barnet tager skade eller at man mister det :cry: pu ha bare tanken....
Var han ok efterfølgene ?

Knus Sandra
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf pivpiv » tors, 17. juni 2010 14:32

Ja efterfølgende var han fin. apgar var 10 og knægten var stor og frisk.
Men fødslen var ved at koste os begge livet.
I dag er jeg kommet langt over det, men jeg er måske lidt mere hønemor end mange andre. Dog ved jeg at skulle jeg nogensinde få børn igen så skal jeg ikke igennem sådan en fødsel. Vurdere de barnet til samme størrelse så skal der være helt klare regler for hvornår ks skal sættes i gang.

Men hey i dag er han 8 år, super dygtigt og kanon dejlig ;)

De kan jo ikke se alt på scanninger og de er altså hurtige til at konkludere ting som ikke er helt sande, desværre.

Havde jeg lyttet til lægerne, så var han blevet en senabort. men heldigvis lyttede jeg til mit hjerte og mit instinkt :)

Knus
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Drine » tors, 17. juni 2010 15:12

Ej hvor fantastisk :D !!! der er jo så mange eksempler på godt og ondt at man skal lytte ind af og så lukke ørene :???:

Hvor meget vejede han ? det lyder som om han var en rigtig stor dreng.. :razz:

Knus
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf pivpiv » tors, 17. juni 2010 15:24

Han var 57 cm og vejede 4200g :)
Så han var lidt af en basse, dengang var min normal vægt omkring 56kg - så han var stor i forhold til min størrelse :)
Kan se om jeg kan smide et par billeder herind af "dunken"
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Drine » fre, 25. juni 2010 09:11

pivpiv skrev:Han var 57 cm og vejede 4200g :)
Så han var lidt af en basse, dengang var min normal vægt omkring 56kg - så han var stor i forhold til min størrelse :)
Kan se om jeg kan smide et par billeder herind af "dunken"

Pivpiv vi venter stadig på de billeder af din dejlige dreng :D kom så med dem...
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf pivpiv » fre, 25. juni 2010 09:38

Jeg smed billeder af dunken/maven ;) De ligger i galleriet :)
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Snebold » fre, 25. juni 2010 16:19

Sikke en fin mave du havde Pivpiv.
Og du ser så helt anderledes ud end du gør i mit hovede :lol: Sjovt som man danner sig et billede af folk.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold