BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Ferie og barsel

Ferie og barsel

Indlægaf Juul79 » fre, 11. juni 2010 11:52

I onsdags havde jeg simpelthen sidste dag på job. Skal først holde 14 dages ferie inden barslen officielt starter. Helt vildt mærkeligt ikke at skulle på arbejde. Savner allerede min kolleger lidt. Føler næsten lidt dårlig samvittighed. Har aldrig prøvet før at gå på orlov og være væk så længe. Håber det snart bliver lidt bedre vejr så jeg kan nyde vores have lidt.

Nogen gode forslag til bøger man kan læse under barslen......
Efter 4 års forsøg. Endelig gravid ved IUI-d efter 5 ICSI forsøg.....!
Billede
Juul79

Re: Ferie og barsel

Indlægaf Stinna30 » fre, 11. juni 2010 23:34

Dejligt med barsel :D jeg glæder mig så vildt til at gå på barsel, men kan først gå d. 23. juli :-|
Skal forslag til bøger være bøger om børn eller skal det være skønlitteratur? En eller anden herinde har anbefalet Julie Lahmes Hvor lagde jeg babyen?, men jeg har ikke selv læst den endnu.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Freckles » man, 14. juni 2010 08:26

"Hvor lagde jeg babyen" har jeg netop læst færdig i aftes, og den kan varmt anbefales! Den er dog hurtigt læst, så du skal nok have et par bøger mere på lager.
Nu ved jeg jo ikke helt, hvad du er til? Selv læser jeg en del og noget af det bedste, jeg har haft fingrene i, er Ken Folletts "Jordens Søjler" efterfulgt af "Uendelige Verden" - verdensklasse læseunderholdning i min verden :D Og hvis du vil have dansk, kan "Den lukkede bog" af Jette Kaarsbøl varmt anbefales samt (noget så banalt som) Jane Aamunds Klinkevals-trilogi. Jeg nægtede i mange år at læse den, da jeg tænkte, den simpelthen var for dansk og for simpel men hold op en skøn bog!!! -OG, den kræver ikke den HELT vilde koncentration = kan godt tåle at ligge lidt hist og pist ;-)
Billede
Brugeravatar
Freckles

Geografisk sted: København

Indlægaf Stinna30 » tirs, 15. juni 2010 12:20

Jeg kan også varmt anbefale "Jordens søjler" eller "Vindens skygge" (af Carlos Ruiz Safon). Hvis du er til chicklit, så køb nogle Sophie Kinsella-bøger i Føtex eller Bilka - de er hurtigt læst og god underholdning uden at skulle tænke - lidt ligesom at slape af foran fjerneren ved at se "Venner" og lignende.
Hvis du er til tung litteratur, så er Dostojevskijs "Forbrydelse og straf" fremragende og John Fowles "Troldmanden" er en af mine favoritbøger.
Personligt ville jeg nok vælge et par krimier til barslen, men det får vi nok at se til den tid :D Jeg har 26 arbejdsdage tilbage - gid, de må gå hurtigt ;-)
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Tilbage til Termin august-december 2010