BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

2. jordemoderkonsultation

2. jordemoderkonsultation

Indlægaf Nynne10 » fre, 02. juli 2010 16:12

Hej piger.

Så har jeg været til min 2. jordemoder konsultation. Jeg har valgt at gå i gruppe og det var faktisk okai :-) Dejligt lige at få bekræftet at alt mht baby ser fint ud stadigvæk. Hun mærkede jo en del på mavsen og man plejer først at skønne barnets størrelse til 3. jordemoder besøg omkring uge 35... men hun skønnede vores bettemand til at ligge under gennemsnittet, så det er spændende hvad hun siger næste gang.
Hun sendte mig dog til en ekstra lægeundersøgelse om 2.5uge for at få tjekket urin og blodtryk, da jeg selv i sin tid er født ved svangerskabs forgiftning og 2måneder for tidlige med en fødselsvægt på 1200g. Hun sagde at det kunne være arveligt, men dermed ikke sagt at jeg ville få svangerskabsforgiftning eller føde for tidligt, men de ville holde øje med mig. Og det er jo betryggende :-)

Knuzz.
Billede
Nynne10

Geografisk sted: Jylland

Re: 2. jordemoderkonsultation

Indlægaf lillewraa » man, 05. juli 2010 10:06

Det er da dejlig rart at de passer på dig :D

Da jeg var til lægen 24+0 og fik taget urin prøve havde jeg sukker i min urin, fordi jeg jo havde spist choko pops til morgenmad. :oops: Men for en sikkerhedsskyld blev jeg også bedt om at komme tilbage og få taget blodprøver. og alt var jo så perfekt. Men det er rart at de virkelig tager en graviditet så seriøst som de gør.
Jeg har dog lært, at hvis jeg ved jeg skal til lægen eller jordemoder, så skal jeg ikke ha spist sukker forinden :lol:
kærlig hilsen og varme kram fra Lille Wraa

Billede
lillewraa

Geografisk sted: Hillerød

Tilbage til Termin august-december 2010