Søndag d. 21/6 kl. 16.30 fik vi en dejlig søn.
Men for at starte ved begyndelsen.
Mit vand gik fredag nat kl 02.50 i stor stil. Jeg lå heldigvis i min seng. Havde fået besked på at hvis vandet gik skulle jeg ligge ned fordi han stod meget højt. Vi ringede efter ambulancen og de kom først efter 25 min....det var lang ventetid. Jeg havde dog ingen veer endnu.
Vi ankom til fødeafdelingen og jeg fik lidt veer. Men mine veer kom ikke rigtig igang. Så de besluttede at lægge et ve drop på mig. Det kom der lidt veer ud af men han kom ikke længere ned og jeg åbnede mig slet ikke. Lørdag eftermiddag fik jeg lagt endnu et v drop og samme resultat. Vi fik så lov at sove natten til søndag hvor de så ville tage stilling til hvad der skulle ske. Søndag formiddag fik jeg endnu et drop og stadig ingenting. Så besluttede vi i fællesskab med lægerne at tage ham ved kejsersnit. Det gik fint, og da han kom ud havde han navlesnoren omkring halsen 4 gange, så jeg er glad for at han kom ud ved kejsersnit, for ellers kunne det ha gået helt galt. Han vejer 3040 g, og er 55 cm ved fødsel.
Vi er i dag fredag endelig hjemme. Det tog lidt tid at få amningen til at køre så vi fik lov at blive til det kørte på skinner.
Så nu prøver vi at vende os til at være hjemme.
Så nu er det overstået og det hele gik godt.
Held & lykke til jer allesammen
Knus
DMI