... En dejlig stor dreng på 4400 gram og 56 cm. Han kom til verden den 29. juni kl 12.22, efter et meget langt fødselsforløb.
Havde veer i 3 dage op til fødslen og var inde på fødegangen et par gange hvor de bare sendte mig hjem med noget smertestillende og besked om at hvile mig inden det gik i gang. Kunne så sove en 3-4 timer, men vågnede dog ved slemme veer.
Søndag ringede vi så derind igen pga smerter, kom derind og blev undersøgt, og herefter indlagt for at blive smertedækket.
Omkring kl. 21 konstaterende de at jeg nu var i aktiv fødsel og skulle flyttes over på fødegangen så jeg kunne få en epidural.
Desværre gik fødslen i stå, da jeg havde åbnet mig 5 cm, så de måtte tage vandet, da dette ikke hjalp fik jeg ve-stimulerende drop, som jeg fik under resten af fødslen.
Herefter gik det langsomt den rigtige vej, hans hjertelyd faldt 3 gange under forløbet hvor alt pludselig skulle gå stærkt med ilt og vende og dreje sig og læger der kom og gik.
Da jeg var ca. 9 cm åben måtte de sætte dosisen på det ve-stimulende op til næsten det dobbelte af hvad man normalt får, for at producere kraftigere presseveer.
Det virkede desværre ikke godt nok, så da jeg havde prøvet at presse i omkring 10 min, blev han taget med sugekop.
Hans vejrtrækning var lidt påvirket af det lange forløb, så der blev tilkaldt en børnelæge der måtte stimulere hans lunger lidt, men han kom sig hurtigt.
Da hans blodsukker også var for lavt, igen pga det lange forløb, fik han modermælkserstatning, og skulle have tjekket blodsukker nogle gange.
Så fordi han fik erstatning har han ikke stimuleret mine bryster nok, så bøvler lidt med ikke at kunne give ham nok, så han for supleret med erstatning.
Det er lidt hårdt at se ham være sulten og ikke selv kunne give ham det, så har det svært med at give ham erstatningen, da det minder mig om at jeg ikke kan levere hvad han skal bruge.
Så det er somregel farmand der står for det.
Det blev en ordentlig smøre, håber ikke I faldt helt i søvn.

det er selvfølgelig rart at kunne amme, men det er da også rart, at far kan aflaste ved at give flaske. Du gør jo dit bedste, og det er godt nok