BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

så er det vist på tide

så er det vist på tide

Indlægaf Tibina » søn, 05. april 2009 13:31

at jeg melder mig under denne gruppe. Hvis alt går vel har jeg termin 11 nov.

Jeg har desværre mange dage, hvor jeg stadig er bekrymret for, om jeg nu får lov til at beholde denne graviditet, men heldigvis har jeg kvalme de fleste dage og kaster også op ind i mellem. Og så er jeg bare så voldsom træt og har lyst til at ligge på sofaen det meste af dagen. Jeg kan også godt se det på maven, ikke meget men den er lidt større for neden, især om aftenen. Det er jo også nr. 2 så det skulle gå lidt hurtigere denne gang. Sidst var jeg i 5. mdr. før jeg ikke kunne passe mit almindelige tøj.

Glæder mig til nakkefoldscanningen er overstået om nogle uger. Har også overvejet at få en ekstra scanning for at få lidt ro i sindet.

Hvordan har I det? Er kvalmen startet hos jer???
Mor til Freya 05. Endelig gravid igen efter 2 år og 2 MA. Mor til Sarah Nov. 09
Tibina

Geografisk sted: København

Indlægaf Annemor » man, 06. april 2009 12:11

Næh.. jeg har ingen kvalme endnu... har også først termin 28. november!

Jeg har en anelse ondt i brysterme og overvældet af træthed, men ellers ingen symptomer på graviditet - til tider bliver jeg stadig i tvivl om jeg overhoved er gravid, og så snupper jeg lige en g-test mere, bare for at komme på den sikre side... :lol:
Jeg bliver så glad, når den stadig viser positiv... :lol:
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Tibina » man, 06. april 2009 20:35

Min kvalme og opkast er også først startet for 2 uger siden - ca. Så du kan sagtens nå det. Det startede som madlede og er endt med kvalme, som kommer og går. Ellers er det også mest trætheden der har plaget mig.

Jeg har lige bestildt en ekstra scanning d. 18 april, da jeg er meget nervøs pga. min to sidste MA'er. Nakkefold kunne jeg først komme til d. 4/5 - og der er godt nok lang tid til. Nu skal de næste par uger bare overståes, så jeg kan få mere ro i sindet.
Tibina

Indlægaf Annemor » tors, 09. april 2009 16:26

Jeg har ikke engang været til egen læge endnu, så det med scanningerne må vente lidt tid endnu...

Tibina
Hvor meget kan du mærke, at du er gravid???
- jeg bliver stadig i tvivl :roll: , måske også fordi vi endnu ikke har sagt noget til nogen, så jeg har kun dette fantastiske forum :lol: , hvor jeg kan snakke om graviditeten...
Jeg tror, det ligger lidt en dæmper på min begejstring :oops: - ville virkelig gerne fortælle det til alle, men min kæreste synes vi skal vente - i hvertfald indtil jeg har været hos lægen og få graviditeten bekræftet...

Det bliver spændende at se hvordan vores store dreng (ni år) reagere når han endelig får at vide, at han skal være storebror... :lol:

Hvornår fortalte I det til hele verdenen...? :?:
Billede
Billede
Billede
Annemor

Indlægaf Tibina » man, 13. april 2009 11:24

Jeg kan sagtens mærke jeg er gravid, men husk at det jo er forskelligt fra person til person, så det betyder ikke at der er noget galt.

Jeg har kvalme hver dag og kaster op, hvis jeg ikke passer mine spisetider. Jeg har ingen kræfter og er sur og gnaven og vil helst være i fred. Min mand skal være meget tålmodig i øjeblikket :lol:

Jeg er også begyndet at bule på maven her de sidste par uger, men jeg havde altså ikke så mange mavemuskler til at holde den inde. 1. gang jeg var gravid kunne jeg passe mit tøj til og med 5. måned, men det går vist ikke denne gang.

Jeg har også været meget bekrymret, så jeg kaster 700 kr. efter en privat scanning på lørdag. Det er lidt dyrt, men betyder meget for mig.

Der er nogle enkelte der har gættet det her i påsken, men ellers vil vi ikke sige noget efter nakkefold scanning. Jeg glæder mig mest til at sige det til min datter, hun har plaget i årvis om at få en lillesøster.

Håber du snart får ro i sindet.
Tibina

Indlægaf Annemor » tirs, 14. april 2009 20:36

Min sidste graviditet, som ligger ti år tilbage, var ikke planlagt, som denne er. Jeg havde alm. mens de første to måneder -og derfor har jeg ikke oplevet denne tid af en graviditet før (jeg ved godt, det lyder mærkeligt, men der var ingen klokker, der ringede dengang, hvilket virkelig kan undre mig nu... :roll:

Det er faktisk lidt sjovt, at det er præcist ti år siden jeg sidst var gravid - min søn har fødselsdag midt i november -og den lille ny får sandsynligvis fødselsdag sidst i november, hvis ikke den vælger at komme lidt før...

Når man er 2. gangfødende -er det så normalt at gå over tiden? -ligesom det er når man er 1.gangsfødende? :?: ?

Det er næste onsdag jeg skal til lægen, og jeg glæder mig til at høre hvad han siger...

Tibina: Du må endelig skrive, når du har været ope og blive scannet... det bliver spændende at høre hvad de kan fortælle...
Billede
Billede
Billede
Annemor

Indlægaf Stinna30 » tirs, 14. april 2009 21:48

Hej Annemor

Hører desværre ikke til herinde, men læser jo med :D vil bare sige, at jeg kender en 3. gangsgravid og 4. gangsgravid, der begge gik langt over tid, så det er vist individuelt (ligesom alt muligt andet).

Held og lykke med det lille mirakel :D

Knus
Stinna
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Tina.e » ons, 15. april 2009 13:15

Hej Annemor

Jeg har en veninde der blev sat i gang da hun skulle have nummer 2, og jeg selv gik 1 uge over termin 2. gang, selv om jeg fødte 1 uge før termin 1 gang. Men jeg tror det er meget forskelligt, hvordan man føder i forhold til terminen.

Held og lykke med det.

Knus Tina
Billede

Billede
Tina.e

Geografisk sted: Juelsminde/Hedensted Kommune

Indlægaf Tibina » ons, 15. april 2009 20:59

Sidst fødte jeg 3 uger for tidligt, og jeg spurgte jordmoderen hos lægen om sandsynlighed for at føde for tidligt igen, men hun sagde, at sandsynligheden ikke var større. Jeg tager dog ferie inden min barsel for jeg har kun 4 uger og vil ikke igen risikere kun at have en uges barsel inden fødsel.

Er blevet noget nervøs for scanningen nu den er tæt på. Jeg får penecillin for blærebetændelse og en af bivirkningerne er opkast og kvalme :-| så nu er jeg igen nervøs. Hvad nu hvis det er medicinen, der giver mig kvalme og ikke graviditeten? Er så bange for, at den er gået i stå igen igen. suk. Håber snart jeg får ro på.
Tibina

Tilbage til Termin 2009