BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Nakkefoldskanning

Nakkefoldskanning

Indlægaf tinytoons » lør, 07. marts 2009 09:30

Hej alle med termin i september :D.

Jeg er ny i dette forum og ser frem til at høre hvordan I andre, som er lige så langt henne, har det.

Jeg er sat til at skulle føde den 10. september og er derfor pt. i 13. uge.

I går var jeg til nakkefoldskanning. Det var en positiv oplevelse. Især min mand syntes det var en stor oplevelse, pludselig var det meget mere virkeligt. Den lille baby, som pt. er 7 cm lang bevægede sig en del og det var dejligt at se. Så langt så godt ;-).

Er der andre som har været til skanning?

Venlig hilsen tinytoons
tinytoons

Geografisk sted: Kolding

Indlægaf Snebold » man, 09. marts 2009 17:43

Hej Tinytoons
Velkommen til, dejligt med lidt liv herinde. Jeg var ved at tro jeg var den eneste med termin i september.
Jeg skal til nakkefold imorgen, så jeg håber meget at vi får en lige så god oplevelse som I har haft.
Kh, Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf dat » tors, 12. marts 2009 21:56

Hej Begge to.
Iflg lægen har jeg termin 24. september, og skal til NF scanning imorgen. Er ved at dø at skræk over det, og ønsker inderligt på et positivt resultat. Imorgen er også dagen hvor jeg skal hjem til min familie, så vil bare så gerne have gode nyheder at overbringe - de ved endnu ingenting om graviditeten.
Dat
dat

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Snebold » tors, 12. marts 2009 22:13

Hej dat
Krydser fingre for dig imorgen. Håber virkelig du får et godt tal, for det her helvede jeg er i nu er ikke sjovt.
Noget godt I kan gøre, er allerede inden, at have talt godt om hvad I vil gøre hvis I kommer i høj-risiko gruppen. Vi er vist lidt specielle ved at vi ikke ønsker moderkage-biopsi, da det lyder som om det er det normale at man takker ja. Kunne godt føle at de forsøgte at presse den undersøgelse ned over os. Så at være afklaret omkring det vil jeg se som en fordel.
En anden ting er at få aftalt en lægesamtale hvis der er dårlige tal. Jeg har haft meget svært ved at skulle forholde mig til, ikke at have nogen at spørge, og tilsyneladende ikke at kunne komme til at tale med en læge, uden at sige ja til biopsien.
Bare lidt tanker herfra...selvfølgelig går det godt for Jer. Jeg tager nakkefoldsproblemerne for september-terminen ;-)
Kh. Snebold
BilledeBillede
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
Brugeravatar
Snebold

Indlægaf dat » tors, 12. marts 2009 22:24

Tak for de opmuntrende ord snebold, blev ringet op af min brormand idag, som stolt kunne fortælle han skal være far i slutningen af august. De havde fået dårlige tal til NF scanning under 100, og da de har tre børn i forvejen valgte de biopsi, som viste alt var i skønneste orden. De mente ikke at de kunne overkomme et barn nr fire med DS, hvilket jeg egentlig godt kan forstå. Det er nok helt anderledes for os 'barnløse' i og med det er første (og hvem ved eneste) chance. Tak for rådet med en lægesamtale, krydser arme og ben for alting er som det skal være!
KH Dat
dat

Indlægaf tinytoons » fre, 13. marts 2009 08:21

Hej igen

Jeg er ked af at høre at jeres skanninger ikke gik helt som I havde håbet på.

Da jeg var til skanning var jeg mest nervøs for om der overhovedet var liv. Jeg har en bekendt som kom til skanning og så var barnet dødt og havde været det i en måneds tid. Det var meget hårdt for hende, forståeligt nok.

Vi havde ikke forberedt os på, at risikoen var høj for DS, men jeg tror det er en rigtig god idé at have snakket om det inden, så man er forberedt og kan tage de rigtige beslutninger.

Vi har nu fortalt min mands familie at de skal være bedsteforældre (for første gang!) og det var virkeligt dejligt at dele det med dem :). Nu glæder jeg mig bare til om en uges tid, hvor min familie også skal have besked.

Forresten, kan I og omgivelserne begynde at se maven?

Venlig hilsen tinytoons
tinytoons

Geografisk sted: Kolding

Indlægaf Snebold » fre, 13. marts 2009 20:38

Hej
Det med at være nervøs for om der overhovedet var liv, var faktisk også min største bekymring. Det andet havde jeg ligesom ikke rigtig tænkt ville ske.
Og nej, jeg synes ikke der er noget at se. Har fået meget ømme bryster og måske en lille bule på maven, men man skal se godt efter ;-) Fik faktisk lige en kompliment i omklædningsrummet igår, om at jeg havde sådan en fin lille talje, det varer nok ikke ved :lol:

Ang. scanning i dag gik det sådan:
Det var en overlæge der scannede og han havde noget mere styr på tingene. Kunne svare på spørgsmål osv.
Først scannede han igennem de ting der kan være indikator for Downs ud over nakkefolden.
Blæren var lille som den helst skal være.
Hjerteklappen fungerede som den skulle.
Blodårer (eller sådan noget) var som det skulle være.
Der var fint næseben.
Med disse ting steg tallet så det var 1:498 -jubiii
Men så kiggede han på de scanningsbilleder der var målt ud fra i Svendborg og nu ville han godt lige scanne igen. Han målte så nakkefolden, som han ellers ikke havde målt da det jo var gjort, og med de nye målinger endte vi så på 1:82 -ØV.
Så der står vi så nu. Han var meget forstående og sagde at vi bare skulle henvende os hvis der kom spørgsmål. Hvis vi stadig ikke ønskede moderkagebiopsi eller fostervandsprøve, anbefalede han at jeg blev scannet i Odense til misdannelsesscanning, da der så skulle scannes noget mere omhyggeligt. Så det ender det jo nok med.
Alt i alt var det dejligt med kompetent behandling, men træls besked.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
Brugeravatar
Snebold

Indlægaf Snebold » fre, 13. marts 2009 21:07

Hej dat
Glemte helt at spørge til hvordan din scanning gik.
Venter med længsel på en glædelig opdatering :D
Kh. Snebold
BilledeBillede
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
Brugeravatar
Snebold

Indlægaf dat » lør, 14. marts 2009 10:30

Kære snebold
det er jeg ked af at høre. Jeg håber, du og din mand bliver enige om at gøre hvad I bedst føler for. Jeg var til scanning igår, og fik gode tal, og jordemoderen synes alt så fint ud. Skulle dog scannes nedefra, da min livmoder ligger meget dybt, så hun kunne ikke få et ordentlig billede af nakkefoldet. Bette ville ikke samarbejde, og hun havde nær opgivet at få et ordentligt billede da den lå ud tittede ud på os og baskede rundt efter eget gehør, men det lykkedes i sidste forsøg, så vi kunne gå fra hospitalet med en god nyhed. Dejligt. Som sagt har min bror og dennes kæreste lige været ude for dårlige tal, og fik lavet en moderkagebiopsi og bekræftet, at alt ser rigtig flot ud. Jeg blev rykket frem til 19. september, så stumpen er 13 uger idag. De vordende bedsteforældre blev glade og overrakede, og jeg glæder mig til at fortælle resten af familien det idag.
Lad os høre hvad du gør Snebold, og hvordan du og din mand tackler Jeres svære situation.
Mange tanker fra Dat
dat

Indlægaf Mor31 » tors, 19. marts 2009 00:04

Hej

Jeg har også termin i September.

De rykkede mig faktisk tilbage 1 dag til d. 20 september, troede selv det var d. 21, men jeg må være blevet gravid liiige på ÆL-dagen. :-) (så er det nok en dreng siger de kloge) ... alt gik fint til skanningen selvom det jo ikke er nogen garanti.

Iøvrigt er jeg ked af at høre dit tal Snebold :-( håber det løser sig.
Brugeravatar
Mor31

Geografisk sted: Randers

Tilbage til Termin 2009