BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Langt til fødderne...

Langt til fødderne...

Indlægaf Snebold » man, 20. juli 2009 20:53

Hej
Håber det går fint hos Jer her i september-gruppen.
Her går det fint, går på barsel om et par dage og ser virkelig frem til det.
Jeg synes jeg har fået MEGET langt til mine fødder. Ikke fordi maven som sådan fylder så meget, faktisk bliver folk på arbejde stadig overraskede over at jeg er gravid, men fordi det er super ubehageligt, ja det gør nærmest ondt, når jeg bukker mig sammen om maven. Har en teori om at det måske netop er fordi jeg ikke buler så meget ud, han fylder derfor meget indenfor og kommer hurtigt til at trykke på noget når jeg bukker mig.
Er det noget I har oplevet? og har I nogle fif?
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf dat » tors, 06. august 2009 17:34

Hej Snebold.
Jeg har også langt til fødder og gulv efterhånden, men min mave stritter også lige ud i luften, modsat din:-). Jeg syes ikke jeg er sådan super besværet endnu ellers, men bliver da nemmere forpustet og sådan. Glæder mig helt vildt til imorgen, hvor jeg går på barsel. Det er tiltrængt, for jeg har kun holdt en uges sommerferie tilbage i juni, så jeg synes det er ved at være min tur nu :D .
Jeg måtte ellers til en mere eller mindre ufrivillig tur på fødegangen i mandags, da jeg havde mærket markant mindre liv siden torsdag. Troede bare, det ville vare en dag eller to, hvor den var træt eller mindre aktiv, men det fortsatte weekenden over, så jeg ringede lige til fødegangen mandag for at høre, om det var normalt at den ændrede adfærd omkring 34. uge. Det menete de ikke, det burde først komme lidt senere, når den sætter sig fast med hovedet i bækkenet, så de bad mig komme ind forbi. Alt var dg fint, men den har sat sit helt ned i bækkenet, derfor har den mindre bevægefrihed, men det plejer først at ske senere i forløbet. Dejligt med en forklaring, lidt ubehageligt at der var så stille derinde, når den nu plejer at buldre og brage løs. Måske I kan bruge min viden til når Jeres sætter hovedet fast i bækkenet?
Spændende, at vi snart skal være mødre-glæder mig rigtig meget efterhånden :lol:
KH Dat
KH Dat
dat

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Snebold » lør, 08. august 2009 17:57

Hej Dat
Det er da rart at vide, her er der stadig en vældig aktivitet og jeg ville da også blive noget nervøs hvis han pludselig blev stille.
Godt at høre at alt var OK.
Ser ikke frem til han sætter sig fast, da jeg kan forstå at det ofte giver et ekstra pres mod bækkenet som ikke skulle være udpræget behagelig :-|

Nyder ellers min barsel :D Har lige været i sommerhus i Lundeborg i en uge, og tror ikke Pomfritten er en vandhund. I hvert fald blev maven helt spids hver gang jeg var i vandet :lol: Det kan selvfølgelig også bare være hans måde at svømme på ;-)
Kh. Snebold
BilledeBillede
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
Brugeravatar
Snebold

Indlægaf tinytoons » ons, 12. august 2009 21:38

Hej med jer

Jeg håber I har det godt, men det lyder det jo til, trods småbesvær.

Det er dejligt at være på barsel. Jeg synes det er en luksus, men på den anden side bliver jeg hurtigt træt, får hævede ben og ondt i maven når jeg bukker mig ned, så det er rart bare at kunne holde fri.

Min mave er rigtig stor nu, og jeg synes hurtigt den kommer i vejen, især når jeg skal have sko på, samle ting op fra gulvet osv. Jeg hygger mig en del i haven (vi er lige flyttet i hus), men det irriterer mig lidt at jeg ikke har energi til at ordne alle de ting i haven jeg gerne vil. Jeg sætter bare farten ned, og når nok det hele alligevel -helst inden lillemanden bliver født ;).

Har I forresten været til fødselsforberedelse og den slags?

Vi har været til to gange fødselsforberedelse og én gang med fokus på amning. Det foregik på hospitalet og var begge dele rigtig fint at være med til. Jeg føler mig ihvertfald klar og håber fødslen vil gå igang før terminen...

En sidste ting: I går var jeg hos en fotograf, hvor jeg fik taget nogle fine billeder af min mave. Jeg glæder mig til at vise min mand dem. Har I andre overvejet at få lavet noget lignende? Jeg kan forresten anbefale "fame fotograferne" i København (de har været rigtig søde de to gange jeg er blevet fotograferet der :)).

Venlig hilsen tinytoons
tinytoons

Geografisk sted: Kolding

Indlægaf Snebold » tors, 13. august 2009 11:39

Hej Tinytoons
Ja det er altså en luksus at være på barsel.
Jeg har også mange ting jeg gerne ville, men bare det at sidde på havetraktoren i et par timer gav irritation fra SI leddet, så alt må gøres med pauser og i langsomt tempo.
Jeg har gået til gravid-varmt-vands-gymnastik for at holde gang i kroppen og da det stoppede startede jeg til gravid-yoga, som faktisk er en slags fødselsforberedelse. Vi tale fødestillinger, vejrtrækning under udvidelsesfasen og pressefasen osv. så det er jeg rigtig glad for.
Var igår til den 1. gang ved det fødselsforberedelse der bliver tilbudt ved min JM. Det foregår i grupper hvor vi skal komme ialt 4 gange, og mænd er inviteret til den sidste gang, hvor der også er rundvisning. Denne gang var lidt generel anatomi, hvornår skal vi kontakte fødested, hvilke tegn kommer der på forestående fødsel o.l. Det var ok. Næste gang er amning.
Har også overvejet at få taget billeder, men manden synes det er lidt spild af penge, så... Må vel give ham ret i at vi i øjeblikket er ramt af at alt går i stykker og skal udskiftes, så økonomien siger desværre nej til billeder. Vi må forsøge at få taget nogle gode nogle selv.
Ville da vildt gerne se dine flotte professionelle billeder :D
Kh. Snebold
BilledeBillede
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
Brugeravatar
Snebold

Indlægaf dat » lør, 15. august 2009 21:43

Så er jeg også gået på barsel, og har brugt den første uge på at fylde min kalender op med aftaler og planer, da jeg er ekstremt dårlig til at gå hjemme. Skla helst sktivere mig selv, ellers bliver jeg rastløs. Var dog på kursus på arbejdet en enkelt dag i ugens løb, synes, det er mega svært at slippe helt, men har ikke tjekket mail etc de sidste dage, for jeg kan jo intet stille op alligevel. Men det er svært at hive stikket. Har kastet mig over at slibe vores vinduer ned udendørs, de trænger gevaldigt til en overhaling, men det er et større projekt end beregnet, og afhænger selvfølgelig af godt vejr, hvilket det ikke er i øjeblikket :-| .
I næste uge tager jeg ned til min familie på Falster og er en lille uge og hygger mig, og mon så ikke jeg er ved at være i 'barsels/feriemode' og har sluppet tankerne til arbejdet helt. Jeg håber det!!
Der er meget sparsom fødselsforberedelse i Silkeborg: 3 fællesmøder a 1,5 time på frivillig basis om at være gravid i 1. trimester, amning i 2-3- trimester og fødsel i 3. trimester. Har også meldt mig til gravid yoga, hvor jeg håber at høre lidt om fødselsstillinger, vejrtrækning etc. Men det er også det, desværre, kunne godt tænke mig et par mindre gruppemøder ved JM forud for fødslen for at blive lidt klogere/roligere på hvad man kan forvente. Men sådan er det desværre ikke :-( . Ellers alt vel her, maven er stadig ivejen, og synes ind imellem det strækker lidt i højre side under maven, men alting giver sig jo også enormt her den sidste tid. Min læge skønnede foster til at være 2500 g i sidste uge, så regner med den vokser som den skal :D . Håber, alt er vel med Jer og at I er ved at være beredet. Nu nærmer det sig for alvor :eek:
KH Dat
KH Dat
dat

Indlægaf tinytoons » tirs, 18. august 2009 19:07

Hej med jer

Jeg kan forstå at I også har svært ved at sidde stille ;). Jeg håber, dat, at du snart kan lægge arbejdet bag dig -det kan være frustrerende at være på sidelinien ihvertfald. Jeg stoppede med mit arbejde for over en måned siden og har faktisk kun tjekket mail 3 gange (mod 3 gange om dagen), så jeg vil tro at du også kan lære at koble fra.

I snakker begge om yoga. Jeg har også gået til gravidyoga og syntes bestemt det var en god oplevelse. Min gravid"skole" afholdt også en formiddag med fokus på selve fødslen og det har været med til at give mig troen på at fødslen vil gå godt - at, hvis jeg stoler på min krop, så skal det nok gå :).

Jeg har ikke været til mere fødselsforberedelse end det du, dat, fortæller om, men alligevel føler jeg mig velforberedt.

Mht. til de billeder jeg har fået taget af maven så har jeg ikke fået dem endnu, der vil nok gå en del tid. Når jeg får dem, vil jeg dog overveje at lægge dem på et website og linke dertil.

Jeg vil slutte igen.

Knus tinytoons
tinytoons

Geografisk sted: Kolding

Indlægaf dat » ons, 02. september 2009 20:03

Hejsa begge to.
Har I været til JM eller er det lige ved at være oppe over? Hvis I har, hvad blev bebs så skønnet til?
Jeg skal på fredag, og krydser fingre for, det bliver sidste gang inden fødslen, men tvivler nu på det. Har en ide om, jeg går over tid, et eller andet siger mig d. 21. september, men det kan man jo kun gisne om. Er desuden overbevist om, at det bliver en dreng, selvom alle (inklusive mig selv) har haft en ide om, det bliver en pige, så det bliver også spændende. Håber, I har det godt ellers, og nyder de sidste uger af tiden før vi bliver mødre!
KH Dat
KH Dat
dat

Indlægaf Snebold » tors, 03. september 2009 12:21

Har været ved JM et par gange på det sidste da hun synes mit BT var lidt højt. Det var dog kun en enkelt måling, siden har det ligget fint.
29/7 blev han skønnet til 1900g og scannet til 2056g.
26/8 skønnede JM en vægt på 28-2900g.
2/9 blev han så skønnet til at være 30-3100g, så hun vurderede altså at han har taget 200g på i løbet af en uge, og det er vist meget normalt.
JM har også de sidste to gange vurderet at han ligger helt efter bogen, med hovedet nedad, ryggen i ve. side og fødderne oppe i hø. side. Hun mener også han har sat sig fast. Det veksler lidt hvor meget jeg selv mærker ham nede i bækkenet. Nogle dage føler jeg han står meget lavt og nærmest bumper mod knoglerne i bækkenet ved hver bevægelse og andre dage mærker jeg det ikke.
Ellers er han stadig meget aktiv, jeg kan dog godt mærke at han ikke har så meget plads længere.
Har en ny tid hos JM 9/9 -en uge før termin, så nu må vi se om det bliver sidste gang :D
Kh. Snebold
BilledeBillede
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
Brugeravatar
Snebold

Indlægaf Stinna30 » tors, 03. september 2009 17:27

Ih, det er spændende, Snebold. Det bliver fantastisk at møde ham.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf dat » tors, 03. september 2009 17:45

Det lyder godt. Hvordan kan det være, du fik en ekstra scanning, Snebold? Det må have været dejligt at se Pomfritten igen, inden det snart bliver tid til at have guldklumpen i armene. Jeg tror ikke, jeg får en tid til JM igen før på selve terminsdagen når jeg har været afsted imorgen, men det er nok lidt forskelligt fra kommune til kommune:-). Fik du ekstra konsultationer pga dit BT? Men er da spændt på at høre, hvad hun skønner bebs til imorgen. Jeg vil tro 3 kg, men det er nok fordi det ca. er standard str ved 38 uger. Den har haft meget hikke de sidste dage af 10-15minutters varighed, så hele maven hoppen, så er heldigvis ikke i tvivl om, den vokser derinde :D .
KH Dat
KH Dat
dat

Indlægaf Snebold » tors, 03. september 2009 19:16

Konsultationen 2/9 var ekstra pga. blodtrykket, ellers har det været de normale konsultationer.
Den scanning jeg har været til var en tilvækstscanning for at sikre at han voksede som han skal, stadig pga. risikoen for Downs, idet Downs børn har en tendens til at være mindre end normale børn. Så det var dejligt at han holder væksten inden for normalen. Så alt peger stadig imod at han ikke har Downs på trods af nakkefolden.

Glæder mig til din opdatering efter JM besøg imorgen Dat :D
Kh. Snebold
BilledeBillede
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
Brugeravatar
Snebold

Hvem føder først?

Indlægaf Mor31 » tors, 03. september 2009 22:20

Uh det bliver spændende at se hvem af os der føder først. :-)

Kan se at der i dag er:

17 dage tilbage for mig
16 dage for Dat
og ...
13 dage tilbage for Snebold

Det er meget tæt løb :-)
Brugeravatar
Mor31

Geografisk sted: Randers

Indlægaf dat » fre, 04. september 2009 09:26

Ja, de er tæt løb. Min svigerinde havde termin 30. august og har STADIG ikke født. Det er hendes 4. barn, og båbe JM oglæge havde sagt, at hun nok ville føde før tid, da bebs voksede ret godt til. Hun er ved at være temmelig træt af at vene nu, og skal først til JM igen 10. september, hvorefter de yderligere vil vente nogle dage med at sætte hende igang, hvis alt ser fint ud og barnet har det godt. Kan I ikke sende lidt vestøv i sydøstlig retning, så hun kan nedkomme før mig? Ellers tror jeg hn eksploderer af utålmodighed, hvis jeg nu lige pludselig 'når' hende indenom :alien:
KH Dat
KH Dat
dat

Indlægaf Mor31 » fre, 04. september 2009 09:30

Åh det må være træls. Puha. Man glæder sig jo også helt vildt til at se sit barn og når de nu er færdige allerede 3 uger før terminen, så må man blive meget utålmodig.

Første gang jeg fødte, var det liiige på terminsdagen. Perfekt. Denne gang vil jeg gerne have ham ud lige lidt før, måske en uge eller sådan noget. :-)
Brugeravatar
Mor31

Geografisk sted: Randers

Næste

Tilbage til Termin 2009