BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

jeg har født en søn

jeg har født en søn

Indlægaf anette » lør, 20. juni 2009 15:27

hej.
jeg vil bestemt ikke skræmme nogen, men jeg har brug for at dele min historie med jer, min terminsgruppe, og fortælle om min dejlige og superseje silas.
den 27. maj kom vores dejlige silas til verden. en noget besværet ankomst han gjorde. jeg havde gennem 14 dage haft spontane opkastninger ved måltider, haft det tidligere i graviditeten og fået piller for det og skulle tage dem igen sagde min læge. havde fået en del væske i hele kroppen, også nogle ordentlige kæber, som min svoger så yndefuldt kunne udtrykke det. min vægtstigning var nået 16,5 kg om mandagen. onsdag d. 27. maj fik min kæreste overtalt mig til at ringe til lægen med de her opkastninger. sagen er, at jeg har gået til ekstra scanninger pga. for lille vækst. så hvis jeg ikke kunne holde maden i mig, var der jo heller ikke noget til lille manden. jeg havde dog bemærket mindre liv end vanlig og fortalte også lægen dette. jeg fik en tid samme formiddag. hun målte mit blodtryk, som var meget for højt, havde proteiner i urinen, vægtstigningen sagde nu 19,5 kg (3 kg ren væske på to dage), vi hørte barnets hjertelyd. hun ringede til fødegangen og jeg skulle komme og få kørt en strimmel. jeg var helt opløst af tårer og samtidig havde jeg intet fattet af alvoren, jeg havde jo svangerskabsforgiftning! jeg trak min cykel mens jeg sms'ede med min kæreste. kunne ikke klare at snakke med ham, ville lige have samlet mig igen. senere i forløbet har historien ændret karakter, således at jeg cyklede til et akut kejsersnit, det lyder lidt sejt... jeg ankommer til fødegangen og ringer på, det føles som om det varer en evighed inden der kommer en, endelig kommer der en person i blåt tøj og jeg nærmest springer hende om halsen og er grædefærdig.
det er heldigvis min egen jordemoder, som er på vagt. jeg bliver anbragt i fødesengen og de spænder scannerne fast på min mave. de beder mig ringe til allan og siger han skal komme herop efter arbejde, de snakker indlæggelse til observation. der kommer nu en mere læge og en laborant som tager blodprøver, to sygeplejersker tager mit tøj af mig og hjælper mig i hospitalstøj. lægerne snakker om at barnet er stresset og skal ud NU, den ene vil vente på svar fra blodprøver. alle kigger hen mod kurven som jeg ikke kan se og nok heller ikke ville have forstand på. de beder mig ringe til allan igen og siger at de laver kejsersnit nu. han er på parkeringspladsen og styrter op til mig. godt vi havde nået at være til fødselforberedelse, ellers vidste han intet om hvor han skulle hen. 30 min efter første opringning til allan er silas født, kl. 13.46, vægt 1806 g og 44 cm. jeg er i fuld narkose og bliver kørt til opvågning. silas bliver genoplivet og lagt i respirator, for derefter at blive kørt til neonatalafdelingen. allan farer rundt på sygehuset mellem silas og jeg, de ringer fra begge afdelinger når sker ændringer i vores tilstand.
kl. 20,30 kommer ambulancen fra skejby med læge og sygeplejerske, de bringer silas til skejby på 1 time fra herning. jeg ligger imidlertid på intensiv og har slet ikke set min søn, kun på billeder tilkoblet en masse udstyr. vi er blevet spurgt om vi ønsker ham døbt, da de ikke ved om han klarer den. jeg er for syg til at kunne transporteres til skejbys intensiv afdeling for børn og allan vælger at blive ved mig. silas' farmor og faster tager straks afsted til skejby og er der for silas. allan tager til skejby torsdag morgen. jeg har ikke kunnet sove hele natten, tankerne har myldret i mit hoved, næste dag skal jeg vurderes af en læge. da jeg fortæller ham at han har tre øjn får jeg ikke lov til at komme afsted, får magnesia i drop pga fødselskramper, blodtrykssænkende medicin samt smertestillende for såret. allan ringer og holder mig underrettet om silas' tilstand, hans hjerne er hævet og muligvis har han en blødning, skal CT scannes og måske opereres for blødningen, hævelsen kan de ikke gøre noget ved, så falder den ikke af sig selv vil han dø. det er så sindssygt hårdt ikke at kunne være der for sit barn og tage stilling til så alvorlige ting, samtidig med man er i chok. det er det værste jeg har prøvet. jeg bliver overflyttet til skejby om aftenen og ser min silas for første gang kl. 22.30, halvandet døgn fra hans ankomst til denne barske verden. det er så stort et tidspunkt!!! blødningen i hjernen er afblæst, hævelsen fortog sig, tre døgn gammel kom han på almindelig neonatalafdeling i skejby. en uge i skejby og vi blev overflyttet til herning, her har vi så været i 16 dage idag, jeg har skrevet dette indlæg med silas på armen. vi har ham med ovre på værelset hele dagen og sover med ham om natten. vi tror snart på vi snart er hjemme igen, skulle have termin søn. 28. juni. han vejer nu 2185 g og spiser ca tre af hans seks måltider ved mig, godt nok ikke hele måltider, men det han har kræfter til. vi ved ikke om han vil få komplikationer senere i livet som følge af genoplivningen og deraf manglende ilttilførsel til hjernen, men vi er ligeglade, vi har silas og det er det vigtigste- vi elsker vores superseje silas over alt påjorden.
håber ikke dette er for barskt at læse, jeg har tudet mens jeg skrev det og kan mærke det har hjulpet mig. men skriv bare hvis i ikke finder det passende, har nemlig været meget i tvivl.
ønsker jer al mulig held og lykke til med jeres fødsler.
knus anette
anette
anette

Geografisk sted: 7400 herning

Indlægaf Hope » lør, 20. juni 2009 16:41

Kære Anette.
Selvfølgelig skulle du skrive herinde, der skal være plads til alt!! Bliver meget berørt af din historie, og føler med jer. Håber på det værste er overstået nu, og at Silas ikke får nogen men af det hele, og hvis han gør er det godt at høre,a t I tager det med osse.
Kan godt forstå at det har været og stadig er en hård omgang, ikke lige sådan man i drømmene planlægger fødslen af ønskebarnet.
Sender dig og din lille familie de bedste tanker og ønsker for fremtiden og krydser fingre for lille seje Silas :D
Knus
[url=http://www.minticker.dk/][img]http://www.minticker.dk/tickers/01kyrku19kimp675.png[/img][/url]
Hope

Indlægaf svipsen » lør, 20. juni 2009 18:09

Sikke en historie Anette.

Først og fremmest et stort tillykke med Silas, og sikke en lettelse at han overlevede den hårde start på livet.

Jeg håber at I begge har det godt nu, og at Silas kommer til at udvikle sig normalt.

Det er så utroligt livsbekræftende at høre din fortælling, og vide at I vil elske Jeres lille dreng uanset følgerne af hans hårde start. Jeg vil ønske Jer alt godt i livet, og jeg sender hermed de varmeste tanker til Jer og Jeres lille dreng.
K: 33, lavt MBL. Ellers ok. M: 32 ok. Tilknyttet OUH og HAB. Forsøgt siden sep. 2007. 2 SA'er, 1 MA + 4 bio'er. 4 IUI = 3 neg. og 1 bio. 1. IVF: pos, men MA i 9. uge, medicinsk abort i "11. uge , og cellegift i "15. uge". PAUSE eller stop!!
svipsen

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf pivpiv » lør, 20. juni 2009 19:53

Kære Anette
Kæmpe stort tillykke med super seje Silas
Puha for en ankomst til verden han fik og sikke da en omgang I alle har været igennem.
Jeg håber I snart er hjemme og at silas og i alle slipper for men efter denne her omgang.

Du er da sej at du har cyklet til akut kejsersnit ;) Det lyder som om der er lidt humor i de hårde dage, det er godt :)

Husk nu at den tid i er indlagt bliver lagt til din barsel (altså de dage tæller ikke i din barsel) og husk at få snakket med flest mulige om den omgang i har været igennem og læs endelig af herinde.

Igen tilykke :)
Kram
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf anjaras » lør, 20. juni 2009 20:19

stort tillykke herfra...
Og sikke en historie....
Men dejligt det går godt nu:-)
anjaras

Geografisk sted: odense

Indlægaf FrkX » lør, 20. juni 2009 21:45

Hold da op, det var en barsk historie.
Håber lille Silas udvikler sig som han skal senere i livet, men han lyder jo til at være en rigtig fighter, så det gør han garanteret :-)
Og sidst, men ikke mindst, stort tillykke med den lille.
Mvh FrkX

Billede
FrkX

Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Tina.e » lør, 20. juni 2009 22:30

Puha, sikke en omgang I har været igennem. Men godt at det hele er end godt.
Hvis det ikke er i det har forum, der skal være plads til at fortælle hvad man tænker og føler hvor er det så. Jeg er sikker på at det er en hel del nemmere at skrive om forløbet end at tale om det, det ville det i hvert fald være for mig.
Håber at i snart kommer hjem og får fred og ro til at lære at blive en lille famile.
Knus og mange gange tillykke med lille Silas
Billede

Billede
Tina.e

Geografisk sted: Juelsminde/Hedensted Kommune

...

Indlægaf brud2008 » søn, 21. juni 2009 09:24

puha sikke en vej til verdenen Silas havde,men dejligt at høre supermanden klarer det fint håber at han ikke får men trods sin svære start på livet,men han vil jo altid være jeres lille seje supermand.Stort tillykke til dig og manden med vidunderet.
Knus Anette
Billede
brud2008

Geografisk sted: sønderjylland

Indlægaf Trætrold » søn, 21. juni 2009 14:19

Puha, sikke en omgang.. Og en meget barsk historie, sidder med tårer i øjne.

Det er super sejt gået af Silas og et stort tillykke med ham :D

Det er dejligt at høre at han har det godt igen :-)

Held og Lykke til dig og din lille familie :D
Sebastian 030110 <3
Trætrold

Geografisk sted: Roskilde

stor tak

Indlægaf anette » tirs, 23. juni 2009 09:48

Hej med jer allesamman.
Stor tak til jer alle for jeres søde og håbefulde tanker. Er også rigtig glad for jeres måde at tage det hele på, mener at det er jo nok ikke lige det man har brug for at læse, når man selv snart har termin og er måske lidt nervøs for hvordan det hele nu vil gå. Men jeg havde vildt meget brug for at fortælle det hele, en gang til. Vi har snakket med en socialrådgiver og jeg er indlagt med Silas og får barslen forlænget på dagpenge + supplering i den anden ende. Allans arbejdsgiver er rigtig large, så han er bare sygemeldt under hele forløbet. Det er dejligt at vi er to om det og at han ikke skal tænke på arbejdet.
Nu må I alle have rigtig meget held og lykke med jeres fødsler og en god sommer.
Vi skrives ved.
Knus Anette
anette
anette

Geografisk sted: 7400 herning

Indlægaf dmi » fre, 26. juni 2009 09:57

Hej seje dig og din dejlige søn.
Tillykke med ham. Sikken en omgang. Begyndte helt at græde da jeg læste det. Puha...min fødsle endte i akut kejsersnit. Men slet ikke i nærheden af hvad i har været igennem. Men for pokker da hvor må det ha været frygteligt.
Men alt er godt nu og i har det godt allesammen og det er det vigtigste.
Endnu engang stort tillykke med ham
Knus
dmi
Billede
dmi

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Babywanted » fre, 26. juni 2009 13:58

Hej anette

Tillykke med din lille dreng og dejligt at det endte lykkeligt. Og tak fordi du delte historien med os, det er rart at forberede sig på lidt af hvert. Og nej, det er ikke alle fødselshistorier der oser af smuttede mandler til terminsdatoen, men sådan er det jo.

HÃ¥ber I alle 3 har det godt.

klem
Lykkelig mor til 2 drenge
Brugeravatar
Babywanted

Geografisk sted: Ã…rhus

Tilbage til Termin 2009