BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

en hverdag med en nyfødt.....

en hverdag med en nyfødt.....

Indlægaf anjaras » søn, 19. juli 2009 09:25

...på 15 dage nu...

min hverdag består af: amme amme amme amme amme amme amme, skifte ble amme amme amme amme amme amme skifte ble, spise, hvile 1 time, amme amme amme amme amme amme....:-D

overdrivelse fremmer forståelsen

hvordan ser jeres hverdag ud??
anjaras

Geografisk sted: odense

Indlægaf anette » søn, 19. juli 2009 11:19

Hej med jer.
Min hverdag forløber dejlig rolig og forudseeligt, lige indtil aftenen nærmer sig, så vil han ingenting ud over at græde og være ulykkelig.
Silas sover til kl. 8,30, jeg ammer ham, han bliver morgenpuslet, vi leger, han blunder, kl. 12 får han en flaske og går ud som et lys, sover ca. 3 timer i barnevogn. Jeg ammer ham efter middagshvil, han blunder igen inden han er sulten igen ved 18 tiden, her får han igen en flaske som han klarer sig på indtil et sted mellem kl. 23-01. Han spiser hos mig to gange om natten og falder hurtigt i søvn igen.
Vi har fået en dejlig nem dreng, ved bare ikke rigtig hvad vi skal gøre med ham om aftenen, vil kun falde i søvn ved at far triller med ham i barnevogn eller mor går rundt og vugger og nynner i en time eller to. Har prøvet forslkellige mængder mad og også holdt ham vågen efter middagslur og fyldt ham med indtryk, men intet af det har virket. Men vi afprøver fortsat mulighederne.
Min dag ligner ikke din, men Silas er jo også 8 uger på onsdag, lige noget ældre end din baby. Men selvom han er så gammel har jeg ikke helt vænnet mig til morrollen, har f. eks. flere gange kommet ud af døren uden rent tøj og nye bleer - sikke en mor!!!
Knus Anette
anette
anette

Geografisk sted: 7400 herning

Indlægaf anjaras » søn, 19. juli 2009 12:47

det lyder jo helt idyllisk:-)
grunden til Malthe vil være så tæt er på grund af hans hjerteoperation...så vi er bagud med tætheden....og så skal hans lille mave vænne sig til at maden ikke kommer i sonde....så hans lidt vanskelige start taget i betragtning går det nok som det skal her:-)
anjaras

Indlægaf dmi » søn, 19. juli 2009 20:55

Her går det ok. Vi har lige nogle dage hvor han bare ikke vil sove stort set hele dagen....Han har vist lidt mavekneb en gang imellem.
Men ellers så plejer det at køre med 3 timers interval ca....spise, sove i 3 timer, spise sove i 3 timer......men det føles lidt som om at det gider han ikke lige nu...
Mor her har også fundet ud af at det nok er en god ide at lægge kaffen på hylden indtil jeg ikke ammer mere, tror måske det har noget med det at gøre.
Men er ellers ved at falde godt ind i rollen som mor, selvom man nogle gange godt kan være i tvivl om man gør det rigtige.
Har så lige ekstrem ømme brystvorter...det er en pine hver gang han skal starte og så det første minut.
Og så prøver jeg efterhånden også at begive mig ud på længere ture end lige ned i byen. På tirsdag f.eks skal jeg køre helt til sønder jylland alene med lille manden. Det er jeg lidt spændt på hvordan det kommer til at gå...
Hovsa en lang smøre der kom der....
HÃ¥ber i trives allesammen...
Knus
dmi
Billede
dmi

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf FrkX » søn, 19. juli 2009 21:51

Hverdagen her hos os har handlet meget om amningen der ikke fungerer ordentligt... så prøve at amme, i alt den tid han ville (som var ca 30 mins ved hver bryst) derefter give ham ekstra mad til han var mæt, også til sidst malke ud for at stimule mælkeproduktionen (dette skulle gøres mindst 6 gange om dagen) Så puha, synes ik hverdagen handlede om andet end at fodre af.
Så er efterhånden gået helt over til erstatning på flaske (malker ud til ham en gang imellem) og det fungerer meget bedre.

Han har ikke rigtig nogle mønstre i sin søvn endnu, men er heldigvis blevet god til at falde i søvn igen om natten når han har fået flaske.
Mvh FrkX

Billede
FrkX

Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Tina.e » søn, 19. juli 2009 22:31

anette skrev:Hej med jer.
Min hverdag forløber dejlig rolig og forudseeligt, lige indtil aftenen nærmer sig, så vil han ingenting ud over at græde og være ulykkelig.
Silas sover til kl. 8,30, jeg ammer ham, han bliver morgenpuslet, vi leger, han blunder, kl. 12 får han en flaske og går ud som et lys, sover ca. 3 timer i barnevogn. Jeg ammer ham efter middagshvil, han blunder igen inden han er sulten igen ved 18 tiden, her får han igen en flaske som han klarer sig på indtil et sted mellem kl. 23-01. Han spiser hos mig to gange om natten og falder hurtigt i søvn igen.
Vi har fået en dejlig nem dreng, ved bare ikke rigtig hvad vi skal gøre med ham om aftenen, vil kun falde i søvn ved at far triller med ham i barnevogn eller mor går rundt og vugger og nynner i en time eller to. Har prøvet forslkellige mængder mad og også holdt ham vågen efter middagslur og fyldt ham med indtryk, men intet af det har virket. Men vi afprøver fortsat mulighederne.
Min dag ligner ikke din, men Silas er jo også 8 uger på onsdag, lige noget ældre end din baby. Men selvom han er så gammel har jeg ikke helt vænnet mig til morrollen, har f. eks. flere gange kommet ud af døren uden rent tøj og nye bleer - sikke en mor!!!
Knus Anette

Jeg har godt nok ikke selv prøvet det, men jeg ved at flere i min mødregruppe har haft god effekt med en kiropraktor, og andre har haft hjælp at at bruge en zoneterapeut. Prøv evt. at tage en snak med sundhedplejesken, det kan være at hun kan anbefale en god kiropraktor eller zoneterapeut.
Håber at det kan hjælpe din lille basse.
Knus Tina
Billede

Billede
Tina.e

Geografisk sted: Juelsminde/Hedensted Kommune

Indlægaf anjaras » man, 20. juli 2009 08:52

vi har også kraftigt overvejet noget alternativ behandling, for Malthe har nogle gevaldige skrigeture ind i mellem hvor vi ikke aner hvad vi skal stille op....og det er selvom han er ammet, skiftet og lullet i søvn....og der er det kun mig der dur...og det er sgu hårdt....har det sidste døgn stået med en dreng der uhæmmet har skreget lige pludselig, og intet hjælper....ikke en gang det sukkervand de lærte os at bruge på sygehuset!!!
anjaras

Indlægaf anette » tors, 23. juli 2009 11:34

Hej Tina.
Tak for dit råd. Har netop haft besøg af sundhedsplejersken og hun mener ikke at en kiropraktor eller andet er løsningen, når vi kan få ham til at sove er det ikke noget unormalt i at han skriger om aftenen, det er højst sandsynligt mavekneb. Min kæreste og jeg er blevet enige om vi fortsætter som nu med at Allan triller med ham om aftenen. Det går over på et tidspunkt om ikke så længe. Alle folk siger, at når børn nærmer sig de tre måneder bliver de nemmere, så det håber vi lidt på :D
Knus Anette[/list]
anette
anette

Geografisk sted: 7400 herning

Indlægaf Tina.e » tors, 23. juli 2009 23:20

Håber snart at det bliver bedre med den lille, for det gør ondt i en når den lille bare græder og man ikke kan trøste.
Knus Tina
Billede

Billede
Tina.e

Geografisk sted: Juelsminde/Hedensted Kommune

Tilbage til Termin 2009