BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

20 dage tilbage...

20 dage tilbage...

Indlægaf Snebold » ons, 10. juni 2009 19:53

Ja altså 20 arbejdsdage. Desværrer er det delt op i to omgange, med to ugers ferie midt i. Vi havde jo aftalt ferie på arbejde, da jeg fandt ud af jeg var gravid, så min ferie lå efter jeg var gået på barsel og de vil have jeg holder noget nu. Så jeg må tilbage når jeg har holdt fri og arbejde i 2 ½ uge.

Maven er begyndt at fylde lidt nu, og Pomfritten er dejlig aktiv :D
Vægten siger +4 kilo og der er stadig ikke nogen problemer. Har haft APV samtale på arbejde og blev oplyst om at jeg var berettiget til at holde power-nap dagligt og at hvis der var noget jeg ikke kunne klare længere, skulle de finde andre opgaver til mig. Det virker lidt overdrevet, når jeg nu har det helt fint og uden gener. Desuden er der en gravid-cafe om måneden, hvor der er en jordemoder, en fys. og en arbejdsmiljøkonsulent til at rådgive. Så de gør da lidt for os gravide :-)

Hvordan går det hos jer?

Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Babywanted » ons, 10. juni 2009 22:19

Hold da op, 20 arbejdsdage, det var ikke meget! Og kun 4 kilo, det er godt nok også flot, sejt Snebold.
Hvor er det bare dejligt, at det går godt for dig og mavsen.

Klem
Lykkelig mor til 2 drenge
Brugeravatar
Babywanted

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf dat » tors, 18. juni 2009 19:07

Puha, synes også de kun 4 kg er super flot, har selv taget det dobbelte på (7 kg), men lægen sagde det var helt normalt m det forløb, jeg har været igennem (massiv kvalme=ingen motion de første 4-5 måneder af graviditeten). Går stadig til akupunktur for at holde kvalmen nede, og kommer til at gå hele min graviditet ud, har prøvet at stoppe, og bliver simpelthen bare så dårlig. ´
Jeg går på barsel i starten af august, og holder kun en uges sommer ferie om en uges tid, så jeg har masser af arbejdsdage tilbage endnu. Vi har ingen særordning for gravide - er offentligt ansat, så der er ikke tid og plads til powernap og andre dejlige tilbud til gravide, men det går nu helt fint alligevel.
Håber, I har det godt, jeg var ude og løbe Alt for Damerne for nylig, og har siden haft utrolig ondt i skambenet, så løb er nu helt udelukket, det gør ondt bare at løbe to skridt. Godt, crosstraineren er opfundet:-)
KH Dat
KH Dat
dat

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf tinytoons » man, 29. juni 2009 07:08

Hej med jer

Her går det godt. Jeg er nu uofficielt gået på barsel :)! Jeg arbejder som lærer og har derfor små tre "elevfri" uger inden barslen egentlig starter. Det er rigtig dejligt.
Jeg har næsten taget 10 kg på nu, men da det kun sidder på maven er det ikke et problem. Jeg har dog haft et par svimmelture, når jeg har gået på trapper, så jeg er glad for ikke at skulle arbejde pt. (min skole har nemlig mange trapper).
Min mave er ved at være rigtig stor og mange tror at jeg snart har termin ;) (måske fordi jeg er ret lille). Indtil videre vejer guldklumpen dog kun ca. 1500g så der må gerne gå noget tid endnu inden han titter frem.

I dag skal jeg forresten flytte (heldigvis med hyrede flyttemænd), så der sker noget i det lille hjem. Det bliver dejligt at have hus og have klar når den lille kommer.

Knus tinytoons
tinytoons

Geografisk sted: Kolding

Indlægaf Snebold » man, 29. juni 2009 13:30

Hvor skønt med sådan en uofficiel barsel. Ser bestemt heller ikke frem til de 2½ uge jeg har tilbage på arbejde når min ferie slutter på søndag.
Og så med hus og have i udsigt, selv om det er hårdt med en flytning, så er det da super dejligt at få klaret inden den lille kommer.
Det er sjovt som I begge har fået vurderet størrelsen på den lille, det har slet ikke været på tale hos min JM. Men det kommer jo nok.
Held og lykke med flytningen.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar