Nu er det noget tid siden, at jeg sidst var på kur - men det jeg gjorde var simpelthen at tælle kalorier. Det vil sige, at jeg vejede min mad for at vide, præcis hvor mange kalorier jeg fik - grøntsager undtaget. Jeg beregnede ca. minus 500 kcal. dagligt - så er der plads til at øde lidt, hvis man skulle have brug for det.
Det er besværligt i starten, men man får hurtigt et indtryk af, hvad man kan og ikke kan spise til de forskellige måltider - og der er lynhurtige resultater. Man kan simpelthen se det uge for uge. Hvis man samtidig begynder at dyrke mere motion, bliver man bare røvlækker

(Men husk, at øget motion i sig selv ikke giver vægttab, hvis man bare spiser tilsvarende mere - og man
bliver sulten af at bevæge sig. Men det strammer godt op

).
Derudover har jeg en veninde, som har haft megasuces med vægtvogterne - tabte sig ca. 35 kg. med dem. Så det kan også klart anbefales.
Nu ved jeg ikke, hvor meget, du skal tabe dig eller hvordan kost ser ud - men en 'nem' metode er også bare at droppe alt det overflødige - chokolade, slik, chips, sodavand, sukker i teen/kaffen osv. - og selvfølgelig huske at spise sundt, grønt og fiberrigt (men det gør du forhåbentlig allerede). Hvis man har en tendens til at 'synde', ses det hurtigt, hvis man undlader det.
Men det er forskelligt, hvad folk er til. Nogen har nemmest vil helt at droppe det usunde og så ellers spise afslappet, andre har nemmere ved at spise efter mål og vægt for så til gengæld at kunne klemme guf ind...
Pøj pøj med det