BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Vægttab hvordan?

Har er plads til debat om slankure og vægttab, gode kostvaner og - mest af alt - til at vi kan hjælpe hinanden til at fastholde en sund livsstil.

Vægttab hvordan?

Indlægaf Annemor » tirs, 12. januar 2010 10:16

Jeg tænkte at denne tråd måske kunne bruges til at fortælle om hvad DU gør for at tabe dig?

Da jeg skulle igang her efter nytåret, da manglede jeg lidt inspiration til at gå i gang og et sted at læse lidt om hvordan andre havde succes med at tabe sig. Jeg kunne i tråden slankeholdet læse om hvor godt det går jer allesammen, og min eneste tanke var HVORDAN? Hvad gør I?
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf MAT » tirs, 12. januar 2010 10:32

Nu er det noget tid siden, at jeg sidst var på kur - men det jeg gjorde var simpelthen at tælle kalorier. Det vil sige, at jeg vejede min mad for at vide, præcis hvor mange kalorier jeg fik - grøntsager undtaget. Jeg beregnede ca. minus 500 kcal. dagligt - så er der plads til at øde lidt, hvis man skulle have brug for det.

Det er besværligt i starten, men man får hurtigt et indtryk af, hvad man kan og ikke kan spise til de forskellige måltider - og der er lynhurtige resultater. Man kan simpelthen se det uge for uge. Hvis man samtidig begynder at dyrke mere motion, bliver man bare røvlækker ;-) (Men husk, at øget motion i sig selv ikke giver vægttab, hvis man bare spiser tilsvarende mere - og man bliver sulten af at bevæge sig. Men det strammer godt op ;-)).

Derudover har jeg en veninde, som har haft megasuces med vægtvogterne - tabte sig ca. 35 kg. med dem. Så det kan også klart anbefales.

Nu ved jeg ikke, hvor meget, du skal tabe dig eller hvordan kost ser ud - men en 'nem' metode er også bare at droppe alt det overflødige - chokolade, slik, chips, sodavand, sukker i teen/kaffen osv. - og selvfølgelig huske at spise sundt, grønt og fiberrigt (men det gør du forhåbentlig allerede). Hvis man har en tendens til at 'synde', ses det hurtigt, hvis man undlader det.

Men det er forskelligt, hvad folk er til. Nogen har nemmest vil helt at droppe det usunde og så ellers spise afslappet, andre har nemmere ved at spise efter mål og vægt for så til gengæld at kunne klemme guf ind...

Pøj pøj med det :D
MAT

Indlægaf kathe » tirs, 12. januar 2010 10:43

hejsa
jeg undgå sukker hurtige kulhydrater ris, franskbrød, hvede, pasta og kartofler..
og så Spis jeg masser af de langsomme kulhydrater frugt, grønt og fuldkorn
og Få masser af protein fra kød, fjerkræ, fisk, skaldyr, æg og fra rugbrød og nødder.
og så masse at Motioner jeg bruger 2-3 timer om dagen på det 4 gange om ugen.
jeg spiser også lidt slik om fredagen mørk chokolade, nødder og mandler
held og lykke
kathe

Geografisk sted: nordjylland

Indlægaf FrkF » tirs, 19. januar 2010 21:28

Jeg har dags dato tabt tilsammen 137 kg siden april 2005.

Dette har jeg gjort ved stadig at spise lækker mad, slik og kunne drikke sodavand.

MEN..!! Jeg spiser mindre - spiser 1 portion i stedet for 3-4 stykker.

Og så dyrker jeg mere motion - men ikke overdrevet - går en del mere end jeg gjorde dengang jeg vejede på den anden side af 250 kg.

God fornøjelse.
Start på projektbaby i november 2009

Billede

Billede
FrkF

Geografisk sted: Rejser mellem Fredericia og Ordrup (fast pr. 1. april 2010)

Indlægaf kathe » tirs, 19. januar 2010 22:04

KÆMPE RESPEKT 137 kg hvor er du bare god tillykke med det :D :D
kathe

Geografisk sted: nordjylland

Indlægaf Tina.e » tors, 21. januar 2010 22:18

Jeg går hos VægtVogterne, og har jo indtil videre tabt mig 18 kilo. Det kan jo sammen lignes med at tælle kalorier, og er lidt besværligt i begyndelsen men efter et stykke tid bliver det lettere da man kan huske hvad og hvor meget man kan spise.
Lige nu holder jeg dog lidt pause fra pointstælleriet, da jeg ikke lige føler jeg har tid til det, men jeg spiser fornuftigt og taber mig da også stadig lige så stille.
Ellers har jeg været medlem hos Slankedoktoren, hvorved jeg tabte mig 10 kilo. Her bliver der også talt kalorier og man fører sin daglige mad ind i et skeme, så man kan se enregifordelingen.
Ellers kan jeg bare anbefale at du spiser minimum 600g frugt og grønt hverdag (en håndfuld til hvert måltid + mellemmåltider), og skære ned på de tomme kalorier.
Billede

Billede
Tina.e

Geografisk sted: Juelsminde/Hedensted Kommune

Indlægaf FrkF » tors, 21. januar 2010 23:42

ÆSynneborre skrev:RESPEKT!!!

Rigtig mange tak. Det har også været en hård omgang.

Denne "kur" har dog for mig gjort, at jeg har fået en normal cyklus på 32 dage i stedet for det sædvanlige, hvor den lå på mellem 21 og 48 dage. Så håber at PB snart har sin virkning *GGG*

Har dog også i en periode været på en udrensningskur, hvor jeg også tabte mig.

Hvis nogle er interesserede i denne "opskrift", så skriv da gerne til mig ;-)

God fornøjelse til alle.
Start på projektbaby i november 2009

Billede

Billede
FrkF

Geografisk sted: Rejser mellem Fredericia og Ordrup (fast pr. 1. april 2010)

Tilbage til Slankedebatten - Hjælp til vægttab