BabyOrNot.dk - Graviditetstest - glsningstest

trang til sødt

Har er plads til debat om slankure og vægttab, gode kostvaner og - mest af alt - til at vi kan hjælpe hinanden til at fastholde en sund livsstil.

trang til sødt

Indlægaf pivpiv » tirs, 07. september 2010 12:38

Jeg er SÅ tæt på at have smidt 10 kg, men de sidste gram er bare SÅ svære.

Desværre har jeg enormt mange smerter, pga afprøvning, den her tid og når jeg har ondt så har jeg meget øget sukkertrang.
Hvad søren skal jeg finde på??
Det er ikke sådan at jeg har lyst til sodavand - den jeg åbnede for 3 dage siden er stadig ikke drukket :)
Men hele kroppen skriger på sødt og jeg er SÅ blank for hvad søren jeg kan gøre.
Jeg kæmper og vil ikke give op - men trænger til fornyelse.
Lige nu koger jeg kartoffelsuppe til aftensmaden - det er der ikke meget fedt i udover det fra kødet - men det er smæk fyldt med lækre ting som også er sunde.

Giv mig nogle små fif, lige dem som i har gemt i ærmet . jeg skal altså have smidt et par kg mere - gerne 5, men det første kg er det vigtigste pt ;)
Knus
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Re: trang til sødt

Indlægaf Snebold » tirs, 07. september 2010 13:48

Drop de hurtige kulhydrater fra din kost og efter et par dage er sukkertrangen helt væk.
Har i en periode levet efter principperne i "Spis dig gravid" og jo, det er da svært at undgå brød, pasta, kartofler, ris og alle kagerne, slikket og alt det andet junk, men man vænner sig forbavsende hurtigt til det. Og så forsvinder din trang til sødt.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf pivpiv » tirs, 07. september 2010 14:28

alle de ting er droppet for længe siden.
Jeg har lagt vores kost om i juni månede men med smerterne er sukkertrangen virkelig kommet og den er SÅ slem.
Lette mellemmåltider og snacks har jeg brug for ideer til
samt mad - jeg kører så surt i aftensmaden på nogle måder
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Snebold » tirs, 07. september 2010 17:25

Helt væk er de vist ikke -når du laver kartoffelsuppe til aften :lol:
Har læst med om dit flotte vægttab, men du spiser da stadig pasta, kartofler, ris og brød som jeg har læst de retter du har beskrevet.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf pivpiv » tirs, 07. september 2010 19:51

He he nej helt væk er de ikke. JEg læste at man skulle få suppe indenbords og den eneste suppe jeg kan li er kartoffelsuppe. Så er der bare lidt flere porrer og gulerødder i end normalt :)

Pasta og ris er meget meget begrænset og alt sammen i grove udgaver.

Men er der nogle ideer til erstatning så kom gerne med dem. Normalt spiser jeg ikke kartofler, jeg kan ikke ret godt li dem.
Alt kosten er nød til både at passe til småtykke mig og alt for tynde knægt :)
pivpiv
Site Admin

Indlægaf 1majse » fre, 20. maj 2011 13:15

Jeg kan godt se at det er et stykke tid siden tråden var aktiv, men havde bare ety tip jeg selv brugte. Kogte nogle rabarber op til grød og sødede det med kunstigt sødestof, enten den slags diabetikere bruger eller agave sirup som ikke indeholder sukker men smager sødt. Det hjalp på min sukkertrang som ellers var meget standhaftig.
god læsning:http://www.nytimes.com/
1majse

Indlægaf liv » fre, 20. maj 2011 15:32

Hej
Når jeg har lyst til noget sødt, så laver jeg en lækker frugt fad med frugter vi normalt ikke spiser .
Det er rigtig nok at hvis man ønsker at tabe sig, så er ris, pasta, kartofler ikke så godt, men hvis du træner så sker der intet hvis du spiser kartoffel suppe.
Man skal ikke være for hysterisk , men mere finde en god balance hvor der også er plads til lidt af det ”usunde” fordi på den måde bliver det lettere at holde den sunde livsstil.
liv

Indlægaf 1majse » tirs, 24. maj 2011 15:33

En anden ting jeg kom i tanke om er den sirup jeg brugte. Jeg Spiser havregrød om morgenen med minemælk. Det er sundt, fedtfattigt og så holder det maven i gang, bedre bliver det næsten ikke, men det smager lidt kedeligt synes jeg hvis ikke det bliver sødet. Jeg søder det med agavesirup som ikke indeholder sukker. Det fungerer som et naturligt sødestof men uden de dårlige bivirkninger fra sukker.
1majse

Tilbage til Slankedebatten - Hjælp til vægttab