BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

ØV

Har er plads til debat om slankure og vægttab, gode kostvaner og - mest af alt - til at vi kan hjælpe hinanden til at fastholde en sund livsstil.

ØV

Indlægaf pivpiv » fre, 09. september 2011 10:06

Vores nye kostomlægning fra sidste sommer går bare af ØV til :(

Jeg kører surt i retterne og ender i de gamle lette igen (og usunde).

Jeg synes ikke jeg har fundet nogle enormt lette hverdags retter, retter som kan fryses og som ikke kræver at man har en hel køkkenhave.
Jeg er bare kørt så surt så surt i det :(

Vi bruger stadig grove produkter og ingen hvid brød, mini mælk, begrænset sukker - men ikke så begrænset som før. Men for pokker, det er bare ikke NOK!!

Hvad pokker skal jeg gøre?
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Re: ØV

Indlægaf Stinna30 » lør, 10. september 2011 20:18

Har du taget på? For hvis den "gamle" kost ikke får dig til at tage på, så går det nok :-)
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf pivpiv » lør, 10. september 2011 20:53

Ja desværre har jeg taget et par kg på :(
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Stinna30 » søn, 11. september 2011 20:00

Jeg kan ikke huske, om jeg har sendt dig denne opskrift på bønnesalat, men den er skøn: http://www.madopskrifter.nu/Opskrifter/ ... ft?0=10767

Her er en opskrift på salat med perlespelt, nam nam :D : http://www.skaertoft.dk/recipies.asp?re ... &freetext=

Husk, at man sagtens kan spise kødsovs på broccoli eller blomkål - det er nemt og sundt :-)

En anden nem og lækker opskrift (dog ikke så mange kostfibre): http://www.madopskrifter.nu/Opskrifter/ ... &11=0,1121

Til morgenmad spiser jeg yoghurt naturel med Axa Fibersund, og den (Axa Fibersund) mætter godt, fordi den indeholder 32 g kostfibre pr. 100 g. Prøv også yoghurt naturel med hakkede mandler og æbler.

HÃ¥ber, det kan inspirere lidt ;-)

Knus
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Birgitte » man, 24. oktober 2011 22:21

Har du prøvet opskrifter etc fra DDV - de danske vægtvogtere? Jeg har god hjælp til at tabe mig på den kost og jeg følger den ikke slavisk. Har prøvet nogle af opskrifterne og de er helt godkendte af husbonden :)
Start projektbarn dec 08
Bio dec 09
1. iui maj 10 - pos - foster død ca uge 6 (udskrab uge 9)
2.+3. iui aug/sep 10 - neg
4. iui sep/okt 10 - pos - MA
5. iui dec/jan 11 - neg
1. IVF + 1. ICSI sommer 11 - ingen æg til ÆO
2. ICSI jan 12 - 2 æg til ÆU og ÆO
Birgitte

Indlægaf pivpiv » man, 24. oktober 2011 22:31

Jeg har tabt mig en del det sidste år, men det er bare som om jeg er kørt surt i kosten, synes det hele hænger mig ud af halsen :(
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Annemor » tors, 24. november 2011 10:19

Hey Pivpiv

Hvordan går det med vægten???
Er du kommet lidt igang igen, eller er du stadig kørt surt i grønsagerne?

Jeg har det lidt på samme måde, det er svært at blive ved med at finde på nyt med grønsager.
Har købt adskillige kogebøger, men det er som du skriver, man skal sgu have en hel køkkenhave for at kunne lave noget lækkert.

Nu går vi jo vinteren hurtigt i møde, så er der supper - man kan lave et hav af gode supper på div. forskellige grønsager, og så hørte jeg i radioen i går, at hvis man blendede grønsagerne, så kunne man sagtens få endnu flere grønsager ned i de danske traditionelle retter...
Jeg er så småt ved at kigge på hvordan jeg kan gøre 'boller og ris i karry' til en ret, der indenholder mange grønsager... :shock: Jeg vender tilbage, hvis det er lykkedes at lave en sundere 'boller og ris i karry'.

Hold humøret oppe - det er bestemt afgørende for om man har overskud til at tænke fornuftigt på kosten
-har selv en tendens til hvis jeg er trist, ked af det eller meget træt, så er jeg også ligeglad :evil: med hvad jeg smider i kæften...

Hvor mange kilo ønsker du egentlig at tabe endnu, for du har da smidt mange kilo efter hvad jeg lige husker (det er NOGET tid siden jeg har læst herinde på slankesiden)??

Du holder bare en pause -og så er du snart igang igen, det vare ikke mange måneder før foråret kommer og så inspireres jeg virkelig til at få tabt mig inden badesæsonnen (Ville vildt gerne kunne hoppe i en bikini til sommer...).

Den optimistiske Annemor :lol:
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Ã…se18 » tors, 24. november 2011 19:42

Hej :)

Op med humøret, du skal blive ved med at klø på og prøve nye madretter. Der er jo et utal at finde. Det handler bare om portionerne. Hvad jeg selv lever efter "alt med måde", så jeg spiser faktisk alt hvad jeg har lyst til, bare meget små portioner.. i starten var jeg sååå sulten og ville bare have mere mere, men hvis man finder sin rygrad frem fra skabet så kan man godt!
Motionere du ved siden af?

Kh
Ã…se18

Indlægaf pivpiv » fre, 25. november 2011 10:52

Hej piger
Status er vel ca 10 kg - der er kommet noget på igen. Jamen vil gerne smide 5-7 kg mere.
Jeg prøver også at gå efter de små portioner og begrænser sukker, slik, kage og lign.
Nej Motionere ikke pga helbredsproblemer, så alt er via kosten.
Der hvor jeg kan mærke at jeg falder igennem er vandet, jeg drikker slet ikke nok og utroligt nok så gør det helt vildt meget!
Men det er jeg ved at tage hånd om igen nu og så prøver vi at lave nogle nye retter nogle gange eller bare lave lidt om på de gamle.
I dag er menuen ovnstegte hele små kartofler og dertil noget kyllingefilet og bernaissesovs og så noget grønt som hr mand gerne skulle købe med hjem - måske blomkål.
Sovsen er selvfølgelig fedtfattig og vi får kartofler 2-3 gange om måneden, hvis ikke mindre.

Jeg er glad for I hev en gammel tråd op - det håber jeg lige gav et lille spark til at tænke over hvad jeg åbner munden for igen ;)
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Ã…se18 » fre, 25. november 2011 13:19

Det var godt at høre at vi kunne hjælpe til at sparke det lidt igang igen :) Håber det lykkes for dig. Det lyder somom det går meget godt fremad og din mand støtter dig også? Det er altid nemmere når man er sammen om tingene.

Hvad med at gå lange ture som motion? Stille og roligt tempo.. det er utroligt hvor meget gågang egentlig giver !

http://www.bt.dk/motion/gaature
Ã…se18

Indlægaf pivpiv » fre, 25. november 2011 16:20

Ja min mand er også med på vognen, dog er han faldet lige så meget i som jeg ;)
Meeen vi tabte også mange kg på en gang og tror det er gået et par kg tilbage for os begge over det sidste halve års tid.

Jo jeg elsker at gå, men ikke alene og slet ikke når der er mørkt herude på landet - men i weekender tager vi gerne nogle raske ture (ikke så lange) men hvad mit helbred tillader.
pivpiv
Site Admin

Tilbage til Slankedebatten - Hjælp til vægttab