BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Min slanketråd...

Har er plads til debat om slankure og vægttab, gode kostvaner og - mest af alt - til at vi kan hjælpe hinanden til at fastholde en sund livsstil.

Min slanketråd...

Indlægaf Annemor » man, 14. marts 2011 10:37

PuHa det er lang tid siden, jeg har været på BoN... I januar var vægten sneget sig op på 112,5 kg, og fødslen var veloverstået, da jeg så besluttede mig for at nu skulle det være slut med at være overvægtig...

Jeg har siden tabt 8,5 kg, så nu vejer jeg "kun" 104 kg. Men eftersom min idealvægt ligger på de 70, så er der lang vej endnu, men jeg har besluttet at denne gang giver jeg ikke op.
Jeg har meldt mig ind hos de danske vægtkonsulenter og jeg er fast besluttet på at det kan lade sig gøre... det er nemlig også en livsstil jeg kan fortsætte, hvis jeg skulle være så heldig at blive gravid igen.

Mit første mål er at nå så langt ned som overhovedet muligt, inden vi når juli og jeg skal giftes med min dejlige kæreste... det er rigtig god motivation, men alligevel har vægten slet ikke flyttet sig i denne uge -og i sidste uge tabte jeg over 1 kg, så jeg forstår det slet ikke. Jeg kan ikke finde det, jeg har gjort anderledes...

Nå men det er mange kilo der skal smides, så der er vist kun udholdenheden, som kan holde sammen på det hele :-) og den er der rigtig meget af i øjeblikket :-)
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Re: Min slanketråd...

Indlægaf Stinna30 » man, 14. marts 2011 10:57

Flot med 8,5 kg :alien: du skriver i en anden tråd, at du lige har fået mens, så det er sikkert derfor, der ikke er sket noget på vægten i denne uge - de fleste tager faktisk lidt på, når de skal have/har mens, så du har egentlig gjort det godt :D keep up the good work.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf pivpiv » fre, 25. marts 2011 13:44

Sikke stille her er nu ;)
Min vægt står hele tiden og svinger mellem 13 og 14 kg tabt. Der vil ikke rigtig forsvinde mere - men jeg er stadig positiv.
I dag har jeg bagt til familien og sørget for at smide chokolade deri - så spiser jeg det nemlig ikke selv ;)

Men jeg har en periode hvor jeg virkelig er kørt surt i aftensmaden, jeg synes altid vi får det samme tilbehør :(

Hvordan går det med jer andre nu?
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Annemor » tors, 14. april 2011 09:26

Hold da op, hvor kan man til tider lyde positiv
Egentlig er det jo dejligt at læse, men lige i dag er jeg ikke specielt optimist.
Vægten står stadig på ca. 104 kg... jeg skal til vejning igen i dag og havde ellers i begyndelsen af ugen begyndt at se et lille tab forude, men NEJ, jeg har taget det på igen -forstår det altså ikke.

Jeg burde også have mens igen i dag, men den er ikke kommet... og jeg går og leger lidt med tanken om en mulig graviditet ellers skal jeg ihvertfald snart have mens.

Jeg føler ligesom dig pivpiv, at det er det samme mad hele tiden.
-enten får vi en salat, kogte grønsager eller bagte rodfrugter... og ALTID sammen med et eller andet tørstegt stykke kød...

Jeg er træt af alle de grøntsager og jeg er vildt irriteret over at vægten ikke bare futter dernedaf...

Jeg skal nok holde gejsten oppe, men har bare brug for at brokke lidt i dag... sorry...
Billede
Billede
Billede
Annemor

Indlægaf Annemor » ons, 20. april 2011 07:23

Tja... 200 gram havde jeg tabt i sidste uge. Ikke det vilde, men dog alligevel et lille minus...

Jeg skal lige have vendt graviditeten med min vægtkonsulent og læge, men umiddelbart, så er det jo masser af sundt mad jeg spiser, så jeg kan ikke se nogen grund til ikke at fortsætte under graviditeten.
DDV har jo også udgivet bogen Supersund & slank -før, under og efter graviditeten. Den købte jeg lige da jeg startede, da jeg jo stadig ammer... måske er der endnu større grund til lige at gennemlæse den igen. Nu skal jeg jo både passe på modermælken, men også på den lille bebs i mavsen :lol: !

Jeg tog ca. 12 kg på ved sidste graviditet og der tabte jeg mig ca. to kg i begyndelsen...
Jeg vejer nok nogenlunde det samme som ved begyndelsen af sidste graviditet, så denne gang skal jeg bare være endnu bedre til ikke at tage på... (12 kg. er meget, når man i forvejen er overvægtig...) Denne gang skal der ikke mere end 5 kg på.
Billede
Billede
Billede
Annemor

Indlægaf Annemor » søn, 01. maj 2011 16:55

Og sidste uges 200 gram har jeg så taget på her henover påsken...

Det er som om jeg slet ikke kan komme længere ned, vægten er bare gået i stå eller... den svinger ned til 102 og op igen til 104, det er vildt frustrerende...
Billede
Billede
Billede
Annemor

Indlægaf Annemor » fre, 13. maj 2011 11:13

Yes endelig... er lige røget 2 kilo ned på 2 uger, så nu er vægten omkring de 102...
Billede
Billede
Billede
Annemor

Indlægaf Jasmi » tirs, 17. maj 2011 12:58

Super flot..
Jasmi

Indlægaf Annemor » fre, 20. maj 2011 08:09

Så røg der lige lidt mere så nu er vægten lige under 101 kilo...

Jeg glæder mig for vildt til at den kommer under de 100 kilo
Det er virkelig en grænse der vil noget...

-Og jeg har stadig lidt svært ved at forlige mig med tanken om, at den snart igen kommer over 100 kg...
Men når man tænker på hvad jeg lige får ud af det, så skal jeg nok klare den også...

(Vejede mig faktisk uden tøj på den ene morgen -og der er jeg under 100 kg...)
Billede
Billede
Billede
Annemor

Indlægaf Annemor » fre, 05. august 2011 15:11

I torsdag var jeg til vejning igen og vægten er nu 100 kg....

Jeg har efterhånden MEGET svært ved at overholde kostplanen, men jeg forsøger at spise sundt, så vægten ikke stiger for meget...

Husker ikke lige hvornår det er at vægten begynder at stige pga graviditeten, men det kommer nok snart, så hvis jeg bare kan holde vægten, så er der stadig vundet en del :-)
Billede
Billede
Billede
Annemor

Indlægaf Annemor » ons, 07. september 2011 08:50

Gravid i uge 25 og vægten siger stadig lige omkring de 100 kg...
Dvs. at jeg faktisk har tabt ca. 4 kg, mens jeg har været gravid... Jeg kæmper en hård kamp mod kiloene, men jeg kan godt se, hvor det bærer henad hvis jeg ikke fortsat passer på.

Der er 15 uger endnu, og mange steder står der skrevet at det er meget normalt at tage omkring ½ kg på om ugen fra nu af... det er 7,5 kg + de 100 jeg vejer nu, så ender jeg på 107-108 kg i slutningen af graviditeten. Det er vel også nogenlunde okay, men jo mindre jeg tager på jo mindre skal jeg tabe bagefter... :-)
I så fald vil jeg faktisk kunne sige, at jeg kun har taget 3-4 kg på i graviditeten - det er vel okay, tænker jeg.

Jeg skal til lægen i næste uge og jeg glæder mig meget til at høre hvilke kommentarer hun har omkring vægten... (Min læge er vel 1,62 høj og vejer vel 52 kilo), så jeg føler mig sgu lidt som en flodhest, når jeg kommer 1,78 høj og vejer over 100 kg...
Billede
Billede
Billede
Annemor

Indlægaf Annemor » tors, 10. november 2011 16:17

Tja... så er der gået et par måneder siden min sidste update og den voksende mave har nok taget lidt af motivationen fra mig. Jeg vejer nu igen 106 kg, og det er ALT FOR MEGET... lægen sagde ikke noget, da jeg var der sidst, men jeg kunne godt høre imellem sætningerne, at jeg nok skal forsøge at passe lidt mere på... Har også bare ladet stå til og ædt HELT FORKERT i de sidste par måneder.

Jeg har bare noget sværere ved at finde motivationen, når maven alligevel bare bliver større og større...
Det er længe siden jeg gik over til graviditetstøjet, så motivationen fra de løse bukser udebliver jo også
-Og så er der lige maden. Jeg er SÅ dårlig til at få handlet ind til at prøve nogle nye retter, og så bliver det bare de samme gamle opskrifter og det er bestemt heller ikke motiverende.

Nu skal jeg d aheldigvis til at gå hjemme, og jeg håber så at få tid til at gøre lidt mere ud af kosten, så jeg kan få bugt med nogle af kiloene inden bebsen skal ud...

Skal til jordemoder her d. 23. i denne måned, så der vil jeg faktisk gerne have tabt mig lidt inden
-Og julen kommer jo også snart, så er det virkelig med at få passet bedre på, da motion ikke er så aktuelt med bækkenløsning. Det er lidt begrænset hvor meget jeg kan klare...

Hmm.. ellers må vægttabet komme igen, nu bebsen er kommet ud, og jeg skal til at rulle for vildt med barnevognen... :-)
Billede
Billede
Billede
Annemor

Indlægaf Annemor » tors, 24. november 2011 10:05

Gravid og i uge 36... :lol:

Var hos jordemoder i går -hun sagde intet til vægten. Hun spurgte faktisk ikke engang :shock: .
I starten af november skrev jeg, jeg gerne ville have tabt mig inden jeg skulle til jordemoder
-det er IKKE sket :roll: , men vægten som jeg troede var steget til 107, er igen på 106, så jeg har i det mindste ikke taget på siden jeg var hos lægen for en måned siden... :???:

Jeg prøver igen at spise sundt, men det er svært mange grønsager der skal til, for at vægten bare står stille - På den anden side, så skal jeg vel også regne med at bebs har taget næsten et kilo på i den forløbne måned, og da jeg vejer det samme, så har jeg vel reelt tabt et kilo ??? -kan ikke helt finde ud af hvordan det regnstykke lige skal stilles op, og det gør heller ikke SÅ meget. Det er bare mere motiverende at tabe sig, når man enten kan se vægten gå nedad eller maven indad... :lol: Ville ALDRIG bytte min maven for små tal på vægten ;-) , men jeg har svært ved at tage vægttabet rigtig seriøst :roll: , når jeg ikke rigtig kan måle fremgangen - uanset hvad så bliver jeg jo bare større og større... :lol: Og grundet helbredsmæssige årsager, både for mig og den lille, så vil det være bedst hvis jeg tager mig alvorligt sammen og taber mig en smule inden fødslen.. Det er trods alt ikke sundt at være overvægtig.

Jeg har lige bestilt to kogebøger fra de danske vægtkonsulenter, som skal hjælpe manden og mig gennem julen, der er opskrifter på hvordan man kommer igennem både jul og nytår, uden at slippe helt og samtidig komme udenom alkohol :-) der er hjemmelavet champagne, og gløgg og æbleskiver -Jooohh, der er en go' grund til at jeg er overvægtig :-) Jeg ELSKER mad...
Billede
Billede
Billede
Annemor

Tilbage til Slankedebatten - Hjælp til vægttab