BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Kilo gå væk

Har er plads til debat om slankure og vægttab, gode kostvaner og - mest af alt - til at vi kan hjælpe hinanden til at fastholde en sund livsstil.

Kilo gå væk

Indlægaf pivpiv » fre, 11. juni 2010 20:36

Nu er der altså sneget sig for mange kg på siden af mig :(
Det er noget jeg er rigtig ked af for det er ikke let for mig at tabe mig pga jeg har et meget kraftigt piskesmæld.

Men nu skal det være.
Nu mangler jeg bare meget hjælp til hvilke grøntsager jeg kan tilføje min mad (peberfrugter, avokado, selleri og tomater er ikke noget)
Samt hvilke gode ideer der er til mellemmåltider.
I dag er første dag hvor jeg har gået hele vejen. Har ikke drukket andet end vand og kaffe og har set nøje på hvad jeg har spist..... men jeg mangler at lære meget endnu.

Har I nogle gode råd (helst ikke noget som koster penge) og vil I ikke dele råd og ideer med mig??

Knus
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Re: Kilo gå væk

Indlægaf elefantus » fre, 11. juni 2010 21:15

Jamen det jo et hav af grøntsager .. blomkål. broccoli, bønner, spinat, asparges, gulerod ... ja listen er lang, det drejer sig om at finde noget man kan li og så variere det så man ikke bliver træt af det i længden.

Husk at spise en del protein - det med til at holde dig mæt evt. kylling, kalkun, tun, æg, bønner, lidt nødder

Bliver man lidt lækkersulten kan man evt tage noget skyr eller fromage frais og blende med nogle frugter ( friske eller frost ) plejer at tilsætte lidt sødemiddel, ellers synes jeg nemt det kan blive lidt for syrligt.

Hold lidt igen med frugter, da de indeholder meget frugtsukker.
21-02-2011 Vores dejlige Emma kom til verden

3 IUI forsøg - negative
kort ivf .. ÆU 4/6 ÆO 7/6 .. BP 21/6-2010 .. HCG 678
elefantus

Geografisk sted: vestsjælland

Indlægaf pivpiv » fre, 11. juni 2010 22:06

Uhh ja bønner, det skal jeg da have købt. Jeg ELSKER bønner :)
Frugt, uha altså. Den skål jordbær der står på bordet, er det en slem en?
Altså jeg ved at den er bedre end chips hehe
Jeg har også købt et par poser nellie dellies og håber at sådan et par stykker i ny og næ kan rede mig fra sukkertrangen :)
pivpiv
Site Admin

Indlægaf elefantus » fre, 11. juni 2010 22:41

Har hørt man helst skal holde sig til maks 3 frugter om dagen og egentlig helst bare tygge i nogle grøntsager. Men tror nu sagtens du kan nyde dine jordbær ( JUMS ) og jo klart det bedre end chips. Man må gå langsomt frem og stille og roligt ændre.

Du kan evt. kigge lidt herinde og danne dig et indblik i hvad diverse frugt, grønt, korn, nødder og diverse indeholder http://www.kalorietabel.dk/

3 IUI forsøg - negative
elefantus

Indlægaf pivpiv » fre, 11. juni 2010 22:51

Jeg har simpelthen en bankende hovedpine, tror simpelthen det er kroppen der siger at den plejer at få sukker og´fedt stoffer og at den mangler det.
Men den får ikke sin vilje.
Jeg gnaver videre i mine riskiks og minimums grove knækbrød.
Gulerødder er ikke lige så lækre at gnave imens man ser tv som jordbær og føtex havde tilbud.

Ja små skridt, dog føles det lige nu som et STORT skridt.

gad vide hvor meget man kan være heldig at tabe på en uge? Bare nok til at være i bukserne igen og så fortsætte og så gøre sådan bukserne sidder godt :) det kunne være skønt :)
pivpiv
Site Admin

Indlægaf elefantus » fre, 11. juni 2010 23:03

Ja det er helt sikkert din krop der har abstinenser. Det kan være ret ubehageligt, men der ikke så meget andet at gøre end og være stærk.. det går over med tiden.

Du skal dog stadig huske at kroppen skal have lidt fedt og helst det sunde af det.

Narh giver dig ret i at en gulerod måske ikke lige er det fedeste at sidde og gnaske i. Men det er også en utrolig dum vane mange mennesker har med at når de sidder foran tossen/pc'en så skal man da tygge i noget.
Som regel er man også kun sulten om aften fordi man ikke har fået spise rigtigt i løbet af dagen. Der skal gerne 3 hovedmåltider til og så 2-3 mellem måltider. Og mange gange når man føler sult kan det rent faktisk bare være væske vi mangler.

Et sundt vægttab og vedvarende er 500-1000 gram per uge. Selvfølgelig har det også lidt at gøre med ens startvægt.

Men synes du skal være rigtigt STOLT af dig selv ... lyder til du har været rigtig dygtig i dag :cool:

3 IUI forsøg - negative
elefantus

Indlægaf pivpiv » fre, 11. juni 2010 23:10

jordbær og min riskage var mit sidste mellemmåltid.
Det er nemlig mit helt store problem, det er at spise nok måltider - aftensmad og kaffe er nok for mig.

Dog er jeg i tvivl om jeg må spise en grovbolle (hjemmebagt) som et mellemmåltid. De er bagt med hvede, havregrød, grahamsmel og hørfrø samt æg og vand og gær.

Jeg er så mæt at jeg max har spist ti jordbær og drukket et glas vand.

Du kan tro jeg er stolt, for oven i hatten så står der chips og slik på bordet til mand og barn og jeg har INTET taget :)

Nu skal jeg vist snart have et par store glas vand og så i seng. Er faktisk meget tørstig i dag.

Jeg er enormt glad for at få lidt respons og meget hjælp, for jeg har ALDRIG sat mig selv på kur og nu bliver jeg da snart 30*GG*

Inden ulykken der smadrede nakke og ryg var jeg undervægtig og vejede max 56 kg og nu 7 år efter vejer jeg nok 20 kg mere- tør ikke helt gå på vægten :(
pivpiv
Site Admin

Indlægaf elefantus » fre, 11. juni 2010 23:27

Tror nu godt du kan spise den grovbolle den lyder ikke slem. Så skal man sætte sig ned og udregne hvad de indeholder, hvis man vil gå så meget op i det.

Husk nu morgenmaden ... det er altså det aller vigtigste måltid. Væn dig langsomt til at spise lidt om morgnen, hvis det er pga du mangler sult om morgnen. Tving et eller andet ned.

Det er så STOR en sejr når man kan lade slikket stå uden at nappe af det, flot!

Ja man kyler nemt nogle liter vand ned om dagen ;-)

Har aldrig selv været på kur og er 31 .. jeg har bare valgt at ændre min livsstil, selvom jeg aldrig har været overvægtig.

Kan du nu sove rigtig godt ;-)

3 IUI forsøg - negative
elefantus

Indlægaf pivpiv » fre, 11. juni 2010 23:30

Jeg er nok ikke MEGET overvægtig, men blev pludselig rigtig ked forleden da jeg opdagede de store bukser klemte :( Og der før skulle der ryge mindst 5 kg, men nu er det nærmere over 10 der skal af :(

I morges kunne jeg få to skiver knækbrød ned og det var en sejr i sig selv. Jeg spiste den imens jeg gik en lille tur :)

Det link er simpelthen genial. Det kan lære mig en hel del, tusind tak.

Nu håber jeg bare de gode dage fortsætter, hep på mig ;)
Tak.
Nat nat
pivpiv
Site Admin

Indlægaf elefantus » fre, 11. juni 2010 23:39

hep hep :D

En anden god ting er også at skrive ned hvad du spiser i løbet af en dag, så man i starten bedre får lidt styr over hvad man rent faktisk spiser. Det er selvfølgelig ikke noget man skal blive ved med, men det bare en god måde at få overblik.

Puha kender alt for godt det med nogle bukser der pludselig strammer eller for den sags skyld ikke kan lukkes :-( dem ejer jeg også et par af lige for tiden ... æv æv ... jeg giver hormonerne skylden :lol:

Selvfølgelig fortsætter de gode dage da .. ;-)

3 IUI forsøg - negative
elefantus

Indlægaf pivpiv » fre, 11. juni 2010 23:56

Uhh gid mit var hormoner. Dog har jeg æl pt, desværre skal de ikke længere bruges til noget og det ændre nok ikke min vægt.

I dag har jeg skrevet det hele ned, bare så jeg ved hvad jeg har spist og om jeg har husket mine måltider. Det regner jeg med at gøre det næste stykke tid :)
Så håber jeg bare at se resultat på et tidspunkt.
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Stinna30 » lør, 12. juni 2010 14:41

Jeg hepper på dig, pivpiv :alien: og bare hold ud en uge, for når resultatet begynder at vise sig (ved at bukserne ikke strammer mere), så er det det hele værd :D

Knus
Stinna
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf pivpiv » lør, 12. juni 2010 19:45

Det meste af dagen er gået godt.
Dog blev vi inviteret ud at spise i aften, det kunne vi ikke sige nej til.
Så vi var på et pandekagehus og det tror jeg altså ikke var fedt fattigt*GG* Men valgte da den med kylling og ikke dem med bacon og lign.
Men maden smagte virkelig vidunderligt :)
NU skal jeg så ud og gå en masse og i morgen fortsætter kuren, ja jeg skal ikke have mere at spise i dag, det er der ikke plads til.
Men er ked af jeg måtte synde men synes heller ikke jeg ville sige nej til hende der inviterede.

SÃ¥ hep videre.

De sidste nu tre dage har jeg kun drukket vand og kaffe.
Alt brød er uden smør og lign.

Det var lige dagens status herfra :)
pivpiv
Site Admin

Indlægaf elefantus » søn, 13. juni 2010 10:18

Selvfølgelig skal man da også kunne tage ud og spise ... og det er da fint du tænkte nøje over valget af mad.

Synes det rigtig flot du stadig holder den med vand og kaffe ... drikker du kaffen sort ?

Hepper på dig !!!!

3 IUI forsøg - negative
elefantus

Indlægaf pivpiv » søn, 13. juni 2010 10:20

ja kaffen er sort, kan ikke li med fløde og sukker :)
Den værste abstinens hovedpine er også væk og man kan altså allerede se det på vægten!
Jeg har lidt svært ved at drikke nok, det er lidt af en kamp.

Knækbrød og gulerødder er gode som mellemmåltider. Dog er det virkelig svært at gå fra 1-2 måltider om dagen til at spise omkring 6 gange *GG*

Men det kører bare og jeg føler mig lidt sej :)
pivpiv
Site Admin

Næste

Tilbage til Slankedebatten - Hjælp til vægttab