BabyOrNot.dk - Graviditetstest - glsningstest

Jeg er ny her... :o)

Her kan du fortælle lidt om dig selv... (-;

Jeg er ny her... :o)

Indlægaf MT1984 » ons, 25. august 2010 22:55

Hej allesammen! :cool:

Jeg er en kvinde på 26 år, og er ny her på siden. :-)
Min kæreste og jeg har været sammen i omkring 4½ år, og vi starter "Operation Baby" til vinter. Jeg har gerne villet ha' børn i de sidste 2-3 år, men eftersom at min kæreste (som os' er 26 år) først føler sig klar til det nu, synes jeg, at ventetiden har været lang!!! Men nu kan jeg slet ik' vente, og glæder mig HELT VILDT til at sku' igang med ægløsningstester og (forhåbentlig) os' senere graviditetstester!!! :D

Jeg har taget p-piller i 10 år. Jeg har læst mig frem til på diverse hjemmesider, at det kan være en rigtig go' idé, at stoppe med p-pillerne ½-1 år før man starter "Projekt Baby", da kroppen kan være påvirket af p-pille-hormonerne i helt op til 1 år efter p-pille-stoppet...hvad mener I, eller hvad er jeres erfaring :?: Jeg er lige startet på en ny pakke p-piller, men overvejer at droppe dem efter min næste menstruation.

For lige knap 3 år siden, fik jeg lavet et keglesnit. Er er nogen der har erfaringer med, at det har været vanskeligt at blive gravid, efter at ha' fået lavet et keglesnit :?:

Jeg ser rigtig meget frem til at bruge en masse tid herinde, og forhåbentlig dele dejlige nyheder og erfaringer med jer allesammen!

Mvh. MT1984
Glæder sig HELT VILDT til at gå igang med "Projekt Baby" til vinter!!! :o)
MT1984

Geografisk sted: Silkeborg

Re: Jeg er ny her... :o)

Indlægaf Snebold » ons, 25. august 2010 23:06

Hej MT1984
Velkommen til, håber du bliver glad for siden. Men pas på -det er en voldsomt vanedannende side :lol:

Hvis jeg var dig ville jeg helt klart droppe p-pillerne nu, så din krop kan nå et komme lidt til sig selv inden I går igang. For mange er cyklus lang tid om at blive normal, mens det for andre går hurtigt, men da man ikke kan sige det på forhånd, ja så er det bedre at være på forkant og droppe pillerne efter denne pakke.

Jeg fik foretaget et keglesnit i december 2007 og vi gik igang med at forsøge i januar 2008. Jeg blev gravid ca. 10 måneder efter, hvilket jo betragtes som værende normalt. Så vidt jeg har forstået skulle det ikke have indflydelse for chancen for at blive gravid og heller ikke for at gennemføre en graviditet.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf pivpiv » tors, 26. august 2010 08:49

Hejsa
Velkommen til siden.
Som snebold skriver så er siden slemt vanedannende ;) Men pyt for det er en dejlig flok der er herinde :)
Jeg ville også stoppe med pillerne nu, så kroppen får tid til at finde sig selv og det er meget forskelligt hvor længe det tager.
Jeg håber du bliver glad for siden og at kampen om baby ikke skal være så lang.
knus
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf MT1984 » tors, 26. august 2010 10:14

Snebold og Pivpiv: 1.000 tak for jeres svar, og ja, jeg kan næsten allerede nu mærke, at det er ret vanedannende, at logge sig ind på siden!!! :lol:

Jeg tror altså os' at jeg vil droppe p-pillerne efter min næste menstuation. Det var rart at I ku' hjælpe mig med min tvivl. :-) Kan næsten ik' vente med at komme igang med "Projekt Baby"! Det blir' fantastik!!! :D
MT1984

Indlægaf Snorre » tors, 26. august 2010 17:58

Velkommen til :-) Det er et rigtigt hyggeligt lille forum herinde, som jeg håber du vil blive glad for.
Hvis jeg var dig, ville jeg også droppe p-pillerne snart, og se hvad der sker. Nogengange kan der jo godt gå en del måneder, før der er gevinst - og du vil vist gerne have, at det sker NU! :-)

Når I går igang kan du jo melde dig til et testhold under fanen testhold, hvis du skulle have lyst - som testbestyrer synes jeg, at der skal gøres lidt reklame :-)

Held og lykke :D
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Pille » tors, 26. august 2010 22:06

Hej og velkommen til :-)
Ja, det er en dejlig side med masser af skønne piger!

Kæresten og jeg havde også den plan, at jeg skulle stoppe med p-piller og så ville der nok gå et lille års tid inden vi stod med en positiv test... Men, men, men: jeg stoppede med p-piller i slutningen af juni sidste år og stod med en positiv test allerede d. 18.09.09.. Så for mig gik der ikke lang tid før der var gevinst - jeg havde taget p-piller i ca. 7 år. Og nu har jeg en dejlig dreng på 3 måneder :D

Jeg håber at der er hurtig gevinst, for som jeg kan læse mig frem til, så er du mere end klar til baby-ankomst ;-)

Held og lykke med det hele!

Kram,
Pille
Billede
Pille

Geografisk sted: Glostrup

Indlægaf MT1984 » fre, 27. august 2010 19:04

Snorre: Ja, jeg vil rigtig gerne ha’ børn nu, men tidsmæssigt passer det ik’ min kæreste og jeg så godt, hvis jeg blir’ gravid nu, og skal føde omkring maj næste år. Vi kommer nemlig måske til at stå overfor en flytning på dette tidspunkt, så jeg vil helst føde i sensommeren. :D Og tak for info ang. testhold! Det ku’ evt. være interessant.

Pille: Skønt, at du blev så hurtigt gravid efter p-pille-stop! Ved jo os’ godt at det er meget individuelt fra kvinde til kvinde hvor lang tid der godt fra p-pille-stop til de 2 magiske streger, men vil nok bare være på den sikre side og ”få styr på” min krop igen med hensyn til cyklus. Så p-pillerne ryger efter næste menstruation, for ja, jeg føler mig mere end klar til baby-ankomst!!! :D
MT1984

Tilbage til Præsenter dig selv!