BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

hej allesammen ny herinde

Her kan du fortælle lidt om dig selv... (-;

hej allesammen ny herinde

Indlægaf Thomsen » man, 14. november 2011 20:18

Hej allesammen
Jeg er en pige på 31 år der har forsøgt at få et barn i 3.5 år+ jeg har været igennem 7iui og 3 ivf har i alt fået lagt 10 æg op over 6 ægoplægninger men alle uden en posistiv graviditetstest. Jeg har holdt en lille pause og er nu igang igen og var til ægudtagning i fredags men til min store sorg var der ingen æg så det sluttede der. Jeg har PCO og de 2 andre ivf forsøg i det offentlige der fik jeg 18 æg ud og 25 æg ud så at jeg pludselig kan komme til ægudtagning og ikke ha æg kom som et chok. Havde ikke forberedt mig på at det ku slutte der. der har altid været æg og befrugtet æg og delte æg og æg til frys de små æg sætter sig bare ikke fast, så det var noget at et stik i hjertet jeg slet ikke ved 3 ivf fik en chance for en mulig graviditet men må starte forfra. Det skal sige de på CFC har prøvet en anderledes metode med mig og kørt lidt lavere stimulation for at lave få men god æg. første scanning var der 8 æg anden var der 5 men til ægudtagning i fredags var der så kun 2 og altså ingen æg at gå videre med. Så nu tænker jeg at jeg har brug for at høre om andre har prøvet ikke at ha æg er bange for jeg nu er i et helt andet problem end tidligere. :cry:
Billede
Thomsen

Re: hej allesammen ny herinde

Indlægaf stinapigen79 » man, 14. november 2011 22:16

hejsa og velkommen til siden kan desværre ikke svære på dit spørgsmål for har ikke været udsat får det endnu, men må virkelig være træls at få sådan en besked :-(, håber dog du bliver glad for denne side :-)
Billede

Den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul

Den 8/2-12 positiv men endte i en Bio/SA
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf Thomsen » man, 14. november 2011 22:47

Tak det håber jeg også jeg blir tænker det er rart at begynde at skrive med andre der er i samme situation
Billede
Thomsen

Indlægaf stinapigen79 » man, 14. november 2011 23:13

jepper det er noget af det bedste syntes jeg for de frstår en og hvad man er igennem
Billede

stinapigen79

Indlægaf Snebold » tirs, 15. november 2011 16:59

Hej Thomsen
Velkommen til herinde.
Ja, jeg har været ude for det samme, men min baggrund er lidt anderledes og kan muligvis forklare hvorfor det sker for mig. Jeg har nemlig fået kemo for et par år siden, og da det kan skade æggene kan det være derfor. Det er så trist når man kommer ind til ÆU for at få at vide der ikke er æg i ægblærerne. I mit første forsøg var der to ægblærer og i mit hoved var der to æg. Men der var intet, de var fulde at væske og ingen æg. Siden har jeg meget nøje delt op i mine tanker og kun tænkt på det som ægblærer, ikke som æg, og jeg ved at jeg ikke skal regne med æg i mere end knap ½ af blærerne.
Jeg kan godt forstå du blev skuffet, og da ikke mindst efter at have fået så mange æg ud i de første forsøg. Jeg synes det er svært det med at mange æg kan være tegn på at de også får dårlig kvalitet, mens få æg kan betyde at de har bedre kvalitet. For i mit hoved er mange æg lig mange chancer, mens få æg er den sikre vej til ingen æg til oplægning. Men kan jo godt se logikken i lægernes udsagn.
Jeg håber de i næste forsøg kan tilpasse stimuleringen lidt bedre, så der måske ikke kommer 15-20 æg men trods alt er en 5-6 gode.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Thomsen » tirs, 15. november 2011 20:18

Jeg har idag været inde til samtale hos Svend hos CFC for lige at tale om hvad der gik galt og hvad han så tænker vi kan gøre, han har jo ret i at Riget har lavet for mange æg og han ingen så nu skal vi prøve en middelvej så mindre enheder hormoner men hverdag. De første 2 IVF der fik jeg hormoner hver dag ( lang protokol) men dette forsøg hos ham fik jeg hveranden dag og lavere dosis. SÅ vi kan prøve at ramme 6-8 æg og ja så skal jeg nok som du siger ikke forvente mere end æg i hveranden ca. Men jeg tænkte jo også den gang jubiii mange æg og til frys og det hele hvorfor de lige ikke satte sig fast ved jeg ikke, men ja iflg Svend så er kvaliteten bedre ved mindre mængde.. Jeg blev overstimuleret ved mit sidste forsøg på Riget så Svend har sagt at hvis der er tegn på alt for mange æg denne gang så kan han tage dem ud når de er 13 mm ca så man undgår for meget overstimuleret. Men Ja jeg tænker han ved hvad han gør han har jo været i branchen mange år og ja han skal jo også lige spore sig ind på hvordan min krop virker. Han var dog meget optimistisk så det blev jeg også igen.
Billede
Thomsen

Indlægaf stinapigen79 » tirs, 15. november 2011 23:04

dejligt han gav dig lidt optimist igen det tror jeg der er behov for med det vi går igennem med
Billede

stinapigen79

Indlægaf pivpiv » ons, 16. november 2011 14:12

Hejsa og velkommen til :)
Jeg håber snart det bærer frugt for dig og du får de to gyldne streger - din kamp lyder til at have været lang.
Jeg håber du bliver glad for siden.
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Thomsen » ons, 16. november 2011 18:02

tak :) ja jeg synes jo den har været lang men det kan jeg se den har været for mange herinde :(
Billede
Thomsen

Tilbage til Præsenter dig selv!